Schommelwieg

<p>Hi, heeft iemand een schommelwieg in huis? Ik vraag me af of het ideaal is voor een pasgeborene, heb wel een normale bedje voor de baby maar wil zelf niet zoveel wiegen/lopen met de baby door huis heen.</p><p> </p>

Hoi!
Ik heb de mamaroo 4.0 van 4moms, kost wat maar dan heb je ook wat. De eerste weken heeft mijn dochter er soms lekker in kunnen slapen overdag. Nu is ze bijna 6maanden en zit er nogsteeds in om te spelen of te eten. 

Nooit gehad, nooit gemist... Denk ook dat het heel erg van je kindje afhangt. Ik heb mijn kindjes niet veel te hoeven wiegen, wel hadden ze behoefte aan lichamelijk contact (wat volgens mij heel normaal is) en daar helpt een schommelwieg niet bij. 
Als ik jou was, zou ik eerst even wachten tot je kindje er is en dan bepalen of je denkt een nodig te hebben. Ik zou eerder geld investeren in een co-sleeper

Thuis heb ik er geen, op het kdv waar ik werk wel. Op een kdv is hij bijna onmisbaar met zoveel baby's, thuis heb ik m nooit echt gemist.
Denk wel dat het fijn is voor de eerste maanden, maar rond de 6 maanden zijn ze er al uitgegroeid. Dan gaan ze zichzelf overeind hijsen en wordt het gevaarlijk. Dus t is een flinke investering voor 6 maanden. Als je er persé 1 wilt hebben, zou ik 2dehands kijken. Er staan er veel te koop. Iedereen gebruikt ze maar zo kort! Ze zijn ook behoorlijk groot hoor, dus je moet er wel ruimte voor hebben.
Maar ze mogen er ook niet superlang in, prima voor eventjes of voor een klein dutje, maar ze liggen in 'zithouding ', net als in de maxi cosi dus ik zou mn kindje er geen uren per dag in laten en zéker niet s nachts in laten slapen, wat gebruiker 'ons eerste kindje ' hierboven zegt??

Zelf geen schommelstoel gehad en heb het ook niet gemist. Een pasgeboren kindje vind het heerlijk om lichamelijk contact te hebben, dus iets van een draagdoek is een aanrader!

[quote quote=10294511]Nooit gehad, nooit gemist… Denk ook dat het heel erg van je kindje afhangt. Ik heb mijn kindjes niet veel te hoeven wiegen, wel hadden ze behoefte aan lichamelijk contact (wat volgens mij heel normaal is) en daar helpt een schommelwieg niet bij. Als ik jou was, zou ik eerst even wachten tot je kindje er is en dan bepalen of je denkt een nodig te hebben. Ik zou eerder geld investeren in een co-sleeper[/quote]
Dit had mijn post kunnen zijn! Lang leve co-sleeper, zodat je zonder je ogen open te doen een speen kan geven of je kind in aanleggen. En het eerste wat je ziet als je wakker wordt, is een klein mensje. Wiegen is hier nooit nodig geweest, dus zou er vooraf zeker niet al geld aan uitgeven.

De reacties hier gaan vooral over een schommelstoeltje. Is dat wat je bedoelt? Of bedoel je echt een wiegje die kan schommelen?
En rondlopen met je baby, dat hoort er toch wel bij. Ik wil niet oordelend doen, maar een baby heeft heel veel lichamelijk contact met de ouders nodig (en veel vinden daarbij beweging fijn). Dus misschien is het beter om je daar mentaal op voor te bereiden dan in elektrische oplossingen te denken. 
Heb je een echt heel onrustige baby dan is mijn ervaring wel dat zo'n schommeltje er net even voor kan zorgen dat je gewoon 10 minuutjes zittend aan tafel kan eten bijvoorbeeld, dat is wel erg fijn in zo'n situatie.  Maar dat zou ik eerst afwachten.  Gelukkig zijn de meeste baby's niet zó intensief. 

Terug
Bovenaan