School ander dorp

Hoi allemaal,<br />Mijn zoontje is momenteel nog maar 15 maanden dus gaat natuurlijk nog niet naar school, maar ik zit met een dilemma.<br />Wij wonen in een heel klein dorp en we zijn niet zo kapot van de basisschool/kinderopvang hier. Alles is heel ouderwets en het onderwijs schijnt ook mwa te zijn. Daarom doen wij hem in een dorp verderop naar de kinderopvang. 5 minuutjes rijden voor mij en het is op weg naar mijn werk dus geen probleem. <br />Nu krijgen wij de kans om in ons huidige dorp ons droomhuis te bouwen. Echter zit ik enorm te twijfelen waar we ons zoontje dan straks naar school willen laten gaan. <br />Als we hem in het andere dorp laten gaan ben ik bang dat hij “dat kindje uit het andere dorp” wordt, en dat er geen vriendjes komen spelen omdat we dus ergens anders wonen. In ons huidige dorp ben ik dus niet zo kapot van het onderwijs, maar ben ik wel zekerder van zijn sociale leven. Alleen is ons dorp zo klein dat ik bang ben dat zijn wereld dan ook ontzettend klein wordt. Echt dat ons kent ons. Ik wil hem wel leren dat er meer is dan ons dorp. Er is nu maar 1 voetbalclub, 1 tennisclub ed en in het andere dorp is meer keus bijvoorbeeld. <br />Ontzettend lang verhaal, maar ik zoek mensen die zich hierin herkennen of ervaring hebben met kinderen die naar school gaan in een naastgelegen dorp. Alvast bedankt!<br />
 
Ik woon zelf in een heel klein dorp met maar 1000 inwoners. Hier is maar 1 kroeg en ook 1 voetbalclub, 1 tennisclub en een volleybalclub. Mijn 2 stiefkinderen zijn hier opgegroeid, hebben beide hier op de voetbalclub gezeten en n paar dorpen verderop bij de judoclub. Ze zijn beide hier naar school gegaan. Ben zelf ook niet kapot van het onderwijs hier ( hoewel daar nu wel verandering in aan t komen is, jongere mensen met wat nieuwerwetse ideeen wbt lesgeven ?), toch zijn beide kinderen er goed uit gekomen. Ze hebben een supersociaal leven met een hele hechte vriendengroep hier, maar ook veel nieuwe vrienden leren kennen in het grote dorp 15 km verderop, waar ze beide naar de middelbare school gaan. Ze gaan ook daar altijd op stap ( nu uiteraard niet). De oudste is nu naar de grote stad op school voor haar vervolgopleiding en zal ook daar weer nieuwe vriendschappen sluiten. Het mooie is dat beide kinderen hier hun vriendengroep vd basisschool nog altijd hebben, wat juist nu fijn is in coronatijd.
Voor mijn eigen zoontje van nu 2,5 laat ik ook hier naar de basisschool gaan. Het onderwijs is al verbeterd ten op zichte van n aantal jaar terug, maar dan nog zou ik hem hier naar school doen. Als ik zie hoe blij en gelukkig mijn stiefkinderen zijn hier, vind ik dat erg belangrijk.
Het is net waar jij je prettig bij voelt. Vriendjes maken, doen ze heus wel. Op welke school dan ook.
 
Terug
Bovenaan