School probleem, help??...

A

Anoniem

Guest
Hey dames,

Ik zit een beetje met een moeilijke keus, ik ben 23 en 29 weken zwanger en ga nog naar school. Zit nu in het tweede jaar van hbo, heb hiervoor mbo gedaan. Sinds ik zwanger ben, gaat het met school een stuk minder, ik ben erg met de kleine bezig. Nu begin ik ook twijfels te krijgen of ik deze opleiding nog wel wil, of dat ik meot gaan werken (alleen dan zit ik wel met een studieschuld).
Deze twijfel komt ook grotendeels door de vraag, hoe gaat het straks als de kleine er is, kan ik dan nog wel me concentreren met school enzo??  Vind het zoo moeilijk omdat er vooral in me gestampt is om een goede opleiding te hebben enzo.. heb hiervoor mbo toerisme gedaan en dat is nou niet zoon super diploma ofzo? Hebben jullie tips voor me?? Alvast bedankt! XXx

Ik zou het gewoon even afwachten. Misschien vind je het wel lekker om weer te gaan studeren als de kleine een maand of 3 is. En misschien blijkt wel dat je er idd. klaar mee bent. Dat is nu nog zo moeilijk te voorspellen. Ik zou het nog even volhouden tot je met verlof gaat. (Ik neem tenminste aan dat je je studie wel tijdelijk onderbreekt.)

Jah klopt het zou verstandig zijn om het even af te wachten, ik ga idd ook met verlof maar moet dan thuis wel aan de studie anders loop ik teveel vertraging op. Daarom  zie ik er ook enorm tegenop.. XXxx

hoi,
ik ben zelf zwanger geworden van m'n eerste toen ik in het tweede jaar aan de universiteit zat en heb toen ook even gedacht om een pauze te nemen. ben nu uiteindelijk blij dat ik dat niet gedaan heb. ik heb verder gestudeerd, een beetje meer op eigen tempo, met wat herexamens (afin, in de herexamen periode examens doen die ik uit stelde tijdens het jaar) en intussen zit ik in het vierde, laatste jaar en ben ik zwanger van de tweede, uitgerekend eind juni. het is wel zo dat er aan mijn school een een creche is verbonden die voorbehouden is voor studenten en medewerkers, erg handig. wel vond ik het gemakkelijker om te studeren als mijn zoontje kleiner was dan nu hij 21 maand is.
ik weet niet hoe lang je studie nog duurt? veel succes met je beslissing. of moest je zin hebben om me eens te mailen, dan geef ik m'n adres door.
groetjes,
jasm.

He Sense,

Kan me voorstellen dat het zwaar is hoor. Studeren en zwanger en straks een kleine. Wat doe je voor HBO opleiding???? Trouwens MBO toerisme is toch een mooie opleiding?  
Mijn ervaring is wel dat je met een HBO diploma, en dan doet het er eigenlijk niet eens zo toe welke opleiding je precies hebt gedaan, je kansen op de arbeidsmarkt vergroot. Het is zwaar maar het is het zeker waard om een goeie opleiding te hebben. Heb je er ook al eens aan gedacht om je opleiding in deeltijd of in de avonduren te doen? Misschien is dat ook nog wel een uitkomst. Of een jaar adempauze en daarna weer verder. Ik zou het nog even aankijken. Succes, hety lukt je vast om een goeie keuze te maken

Ik zou in ieder geval nu geen definieve keuze maken wat betreft je school. Ik zou gewoon doorgaan zolang het nog kan en zet het daarna even op een laag pitje. Geniet van je kleine en dan kun je daarna wel weer verder zien toch??

Omdat je nu zwanger bent, is een opleiding ook iets wat je er nu "bij"doet, het zwanger zijn is veel leuker en daar ben je natuurlijk meer mee bezig.

Ik ben zelf ook bezig met een studie, heb al een zoon van 3 1/2 en 32 weken zwanger van de tweede, maar ik heb mezelf toegezegd straks een half jaar een rustpauze in te lassen, te genieten van mijn kindjes en dan de draad weer op te pakken.

Succes met je beslissing!

Suus

Hallo,

Ik ben zwanger van de tweede en studeer ook nog steeds. De eerste heb ik in het derde studiejaar gekregen, ik ben zo lang mogelijk doorgegaan en ik had het geluk dat ik na de bevalling nog maar een paar vakken dat jaar hoefde te doen voor de zomervakantie. Na de zomervakantie ben ik stage gaan lopen, dat was wel zwaar om zoveel weg te zijn maar al met al was het wel te doen. Op dit moment ben ik 23 weken zwanger van de tweede en moet ik alleen mijn afstudeerstage nog, deze heb ik uitgesteld tot na de bevalling omdat het anders niet te doen was. Ik ben 3 mei uitgerekend en dan zou ik ook de eindgesprekken e.d. hebben. Het is wel belangrijk dat je op school aangeeft dat je zwanger bent, voor zwangeren zijn er speciale regelingen waar je misschien gebruik van kan maken.

Heel veel succes!

Groetjes Brechtje

Ik heb met mijn studiebegeleider gesproken en ze vind dat ik ook geen beslissing moet maken (op dit moment), ik ga nu ook gewoon naar les en probeer een beetje bij te houden. Ik loop wel aardig achter maar eerst maar eens zien hoe de tentamens gaan lopen. Na dit jaar maak ik dan een beslissing, ik heb toch al een studieschuld van 2 jaar dus kan beter nog wachten met een keuze te maken. Ook zou ik niet weten hoe ik me voel als de kleine er eenmaal is. De twijfels zullen vast wel door de hormonen komen  Dames bedankt voor de reacties en tips! XXx

Terug
Bovenaan