School

Hoi

Ik weet dat dit onderwerp hier niet thuis hoort maar ik stel de vraag hier toch, aan ouders van een ouder kind. Ik heb een zoontje die wordt 11 augustus 4 nu gaat hij vanaf 13 augustus naar de kleuterschool nu moet ik net die hele week werken i.v.m. een nieuwe baan. Nu heb ik geregeld dat ik hem zelf kan brengen en mijn man haalt hem weer op 's middags om 15.15 nu gaat hij tussen de middag eten op het kdv waar hij altijd al zit.Nu is mijn vraag kinderen van 4 kunnen die het een hele dag volhouden in het begin op school. Volgens mijn vriendin moet ik hem maar een keer thuishouden die week maar dat gaat niet met mijn werk. Nu vind ze mij een ontaarde moeder. Ik heb al gekeken bij het forum van 4-8jaar maar zag dat daar bijna niets geschreven wordt dus daarom stel ik hem hier.

Groetjes
Lucretia Mama van quinten bijna 4 en fabian 4 maanden

mijn dochter gaat in april naar school,
nu gaat ze 2 midagen naar de psz van 11.30 tot 15.45
en is eigenlijk niet moe.
we wonen in een wijkje waar veel kids pas 4 zijn geworden en dus ook fultime naar school gaan, maar niemand houd ze thuis, en het gaat allemaal goed
mn dochter slaapt al heel lang niet smiddags meer, denk dat ze de school makkelijk aankan

hallo,
ik ben zelf juffie en moeder van een dochter van 5 en een zoontje van 4 maanden. Je bent echt geen ontaarde moeder. Er zijn veel moeders die voorzichtig aan doen met hun kind en bv. hun kind alleen de ochtenden brengen of regelmatig thuis houden. Dit is voor een kind JUIST onduidelijk (ga ik nu naar school of vanmiddag weer niet ????). Als je kindje thuis komt doe dan even lekker niets. Lekker knuffelen, luieren, spelen op aanwijzen van je kind. Je kindje zal best moe zijn aan het einde van de week. Trekt je kindje het niet dan laat je hem, de week daarop, 1 dagje rusten. Gewoon regelmaat en naar school brengen en zo nu en dan een dagje thuis om bij te komen dan zitten ze er het snelst in. De meeste kinderen gaan gewoon graag naar school daar zijn ze ook aan toe en kijken er erg naar uit.
Succes knof

hoi,

ik werk zelf op een buitenschoolse opvang dus ik heb vaak te maken met kindjes die net 4 zijn.

je merkt, (over het algemeen gezien) dat de eerste week heel goed gaat en dat er daarna een beetje een terugval komt van vermoeidheid.

ik zou niet aanraden om je kindje thuis te houden. ten eerste moet je kindje toch in het ritme komen, hou je je kindje thuis, dan duurt het langer voordat het in het gewone ritme zit.

ook word op school altijd gewerkt met een thema. waar vandaag mee geeindigd word word de volgende dag weer begonnen. als je je kindje thuis houd, vooral in het begin, mist het dus een stukje waar de rest wel mee bezig is, dit kan voor je kindje vervelend zijn wanneer er knutsel werkjes ofzo gemaakt worden aansluitend aan het verhaal van gister........

het zou even een moeilijke periode "kunnen" worden, hoeft niet maar gewoon doorgaan, en heel belangrijk, praat over de dag, zo kan er een hopo drukte uit het hoofdje, ook goed vinden als ze dan even niet willen spelen als ze na school weer thuis zijn en op de bank willen liggen.

Hoi

Bedankt voor de reactie's ik voel me al een stuk opgeluchter dat het toch het beste is voor quinten om dus een hele week naar school te gaan in plaats van een paar dagdelen. Ik Heb verder ook geen vrienden met kinderen in de school gaande leeftijd dus dan maakt 1 uitspraak je toch gelijk onzeker. Ik hou het in iedergeval in de gaten de eerste week en als hij na school lekker bij papa op de bank wil liggen en tv wil kijken mag dat dan ook zeker. Nogmaals super dat jullie zo snel geantwoordt hebben.

Groetjes Lucretia
Mama van quinten en fabian

Hoi,

Denk dat het ook een beetje aan je kind ligt. Mijn dochter, ook 4, gaat vanaf januari naar school. En idd de eerste weken vond ze het geweldig, maar daarna een terugslag. Ze was zo moe geworden van al die indrukken. Ze was intens verdrietig, werd ziek, was erg moe en heeft zelfs overgegeven en in d'r broek geplast op school. Gelukkig op dat moment had ik zelf de tijd om dit anders te gaan doen.

Toen heb ik zelf wat maatregelen getroffen.  3 dagen per week deed ik haar alleen 's ochtends naar school. Zo langzaam aan 2 ochtenden en nu gaat ze gewoon alle dagen weer (tenminste voor de vakantie...) Ze heeft nu d'r draai gevonden en vind het helemaal geweldig. Zodra ik merk dat ze erg moe is houd ik haar een middagje thuis. Je kunt dit best wel met de opvang bespreken, dan kunnen zij indien nodig ook wel wat aanpassen voor je kindje!

Succes,
groetjes Veronique

Terug
Bovenaan