Ons zoontje heeft vanaf de kleuterklas 2 beste vriendjes. Wij (de ouders) noemde het drietal de 3 musketiers. Ze speelde altijd samen, en soms een op een. Sinds vorig schooljaar is er iets veranderd. Op het einde van het schooljaar zagen we ons zoontje ineens steeds vaker alleen thuis komen, op mijn vraag waarom hij geen speeldates meer had .. weet ik niet mam? De 2 beste vriendjes van onze zoon negeren hem inmiddels. Hij probeert in de schoolpauze nog steeds contact te maken maar ze lopen of rennen weg van hem. Na de zoveelste afwijzing heeft onze zoon het opgegeven. Vervelende bijkomstigheid .. onze zoon zit op scouting en judo waar een van zijn beste vriendjes ook op zit en nu komt het andere kindje er ook bij. Als de 2 beste vrienden van mijn zoon niet samen zijn gaat het 1 op 1 wel goed(die enkele keer dat ze nog ooit afspreken), maar als de 2 dalijk op judo en scouting samen zijn ben ik bang dat ze onze zoon ook daar buiten gaan sluiten. Vind dit zo jammer vanaf groep 1 vrienden en nu in groep 6 staat onze zoon ineens alleen.
Hoe zouden we hem het beste kunnen helpen?
Grtjs Marjan
Hoe zouden we hem het beste kunnen helpen?
Grtjs Marjan