schoolreis

Hallo jullie kennen mij nog niet, want ik heb nog nooit meegepraat op dit forum.
Ik heb een dochter van 8 en een zoontje van 8 weken.
Ik heb een vraag aan jullie en zou graag jullie mening hierover horen.
Het liefst van moeders met kinderen in de leeftijd van mijn dochter.

Mijn dochter zit dus in groep 4 en nu gaan ze met schoolreis naar bobbejaanland.
Er gaan voor haar groep 18 kinderen 3 begeleiders mee.
Wat vinden jullie hiervan? wij vinden het erg weinig. De norm hiervoor ligt op 1 begeleider op 4 kinderen.
Zouden jullie haar mee laten gaan of niet?

Ik moet wel zeggen dat het een erg makkelijk en rustig kind is en ik weet zeker dat ze niet van de groep zal afwijken, maar wat als er met een ander kind wat gebeurt en alle aandacht die kant op gaat?

groetjes rachel
 
Hoi
ik vind de begleiding wel erg weinig hoor!!
Maar zoals jezelf als zegt is je dochter een rustig kind dat niet van de groep zal afwijken.
Misschien kun je eens peilen wat de andere ouders van de kinderen hier van vinden.

Maar volg hierin je eigen gevoel, als jij vind dat dit niet kan, moet je het niet doen.
Jij kan je kind het beste, ik heb zelf een zoon van 9 jaar die zou ik best mee durven laten gaan, maar was mijn dochter nu 9 jaar geweest en qua karakter had ik haar niet mee durven geven. Dit is toch iets waar jezelf over moet gaan beslissen.

Is misschien een tip, je kind neemt meestal een rugzak mee naar zo'n park,
waarom geef je haar niet een mobieletelefoon mee, alleen in geval van nood.
en voor je eigen gemoedsrust.
 
hoi Ritsella

Dank je voor je reactie, ik moet nu zo gaan beslissen of ze wel of niet meemag en ik ga nog even naar de juf toe denk ik.
dat van die mobiele telefoon vind ik wel een goede, ze weet hoe ze daar mee om moet gaan dus dat ga ik zeker doen als ze mee gaat.

dank je wel.

groetjes
 
Ze zou zo wie zo maar met nog 1 kindje uit de klas niet meegaan dus ik heb besloten dat ze wel mee mag. Ik ga ze zeker een mobieltje meegeven voor mijn gemoedsrust.

Al met al vind ik wel dat het een beetje een beroerde keuze is van de school om zo'n groot attractie park te kiezen en dan voor de groepen 3,4,5 als ze groter/ouder zijn is het misschien een betere optie dan zijn ze gewoon veel zelfstandiger en lopen ze zelf het park rond.

Ach, ik heb in ieder geval wel de zekerheid dat ze dicht bij de juf zal blijven. Ik weet gewoon dat ze dat doet. Dus bij deze vertrouw ik op mijn kind.

groetjes
 
Terug
Bovenaan