schoolvriendje afwijzen als moeder ????

Hallo,

Onze middelste zit in groep 1, nu middelste kleuter en ruim 4 jaar, en heeft een vriendje in de klas wat nu een paar keer is komen spelen. Helaas geen succes wat ons betreft.
Het vriendje is enorm brutaal, grofgebekt, vernielzuchtig en luistert niet. Kortom toont gedrag  wat ik bij mijn eigen kinderen allang  had verboden.
 
Onze zoon vindt dit merkbaar spannend en stoer, maar wij wensen dit gedrag niet.
Hoe hiermee om te gaan! Het kind maar niet meer laten komen? En hoe leg ik dit dan aan onze zoon uit. Op school is een niet-pest klimaat waarbij de kinderen duidelijk met elkaar afspreken dat je niemand mag buiten sluiten en nu wil ik als mama dit toch doen.
Overigens ben ik er vandaag achter gekomen dat er nog 2 moeders dit jongetje om dezelfde reden niet meer willen laten komen spelen.

Wie heeft ervaring of tips!

Sandra
 
hoi
zou hij het thuis ook doen??
kan je vragen
en anders leg je uit aan hem dat jij of jullie dat niet leuk vinden en dat jij het niet wil hooren omdat het niet hoort
en vertel als hij het nog eens doet dat hij bij voorbeeld eerst een week ofzo niet meer mag komen
en dat als hij het doet je hem naar huis brengt
ze snappen meer dan je denkt
maar doe het dan ook!!! niet bluffen want dat hebben ze snel door
kinderen weten heel goed wat ergens wel en niet mag
op school zal dit ook niet mogen
en bij jou ook niet! punt uit!
s6 er mee
 
Wat frapant toch altijd dat onze kids JUIST met dit soort kindjes willen spelen. Die van mij heeft dat ook een tijdje gehad en ik verzon altijd maar een smoes, als het kan niet we krijgen visite of we moeten weg, en gelukkig trapten ze er altijd in.

Misschien kun je het anders eens met de juf bespreken.

Succes
 
Inmiddels heb ik met de juf gesproken, omdat ik het belangrijk vond dat zij ervan op de hoogte was. Nu blijkt dat er een hele geschiedenis aan dit jochie vast zit en dat zowel hij als de school uitgebreid voor zijn gedrag begeleid worden. Dit is niet aan de andere ouders verteld. Hij had echter nog niet eerder bij een kindje mogen spelen. Wordt eenvoudig nooit gevraagd vanwege zijn gedrag in de klas.
De juf was ondanks alles toch blij met mijn verhaal, en gaat dit doorgeven aan de begeleiders, zodat ook hieraan gewerkt kan worden.
En hoewel ik zijn gedrag nog steeds niet goedkeur, heb ik ook wel medelijden met hem gekregen. Hij is ook ooit onschuldig geboren en nu het resultaat van zijn opvoeding geworden.
 
Terug
Bovenaan