<p>Mijn dochtertje van 5 zit sinds dit schooljaar in groep 3. Het is een tenger meisje van gemiddelde grootte. Ze is een hele vroege leerling en de jongste van haar klas. Op school zijn er veel ouders die hun kind al met 4 jaar op zwemles doen. Ik heb er heel bewust voor gekozen om haar pas te laten starten als ze 6 is. Ze was gewoon lang niet sterk genoeg en was er ook helemaal niet aan toe. <br /><br /></p><p>Nu had ik een kennismaking met de juffen en zeiden ze dat ze gaan schoolzwemmen. Schoolzwemmen houdt in; spelletjes doen in het water. <br />Omdat mijn kind de enige is zonder zwemdiploma en zelfs dan nog niet op zwemles zit, moet ze tijdens schoolzwemmen in haar eentje voor in het zwembad dobberen dichtbij juf (die op de kant staat). Ik ben hier zelf absoluut geen voorstander van. Ze heeft al enorme watervrees en daardoor totaal geen plezier in zwemmen. En ik ben bang dat ze er nog meer hekel aan gaat krijgen en straks helemaal niet meer naar zwemles wil. Bovendien vind ik het ook niet erg veilig om haar ‘onbeheerd’ met bandjes in het zwembad te laten. Juf heeft immers nog 20 kinderen waar ze op moet letten..</p><p>Graag zou ik horen wat jullie hiervan vinden. Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt of heeft een oplossing?</p>