(schoon) ouders

Dit was al een topic maar ik kan het nit meer terug vinden.
Moet even mijn hart luchten over me schoonmoeder.

Ik ben blij dat ze zo dol is op Merel laat ik dat voorop stellen.
Eerste kleinkind en het is maar goed dat ze 80 km verderop wonen anders zou ze hier elke dag zitten.

En daar zit ook een klein beetj het probleem.
Zodra zij in de buurt is heeft ze het liefst dat merel alleen bij haar zit.
Ze rukt der nog net niet bij mij uit me armen.
Maar vandeweek was mijn vriend jarig.
Mijn zus zit even met Merel op schoot nou ze zou er bekant bij komen zitten.
na 5 minuten zei me zus maar goh wilt u der weer even vasthouden.

Opa haar man dus mag alleen binnen een straal van een meter komen als hij een fototoestel bij zich heeft.
Wil hij haar alleen even vasthouden of bekijken zit ze der gelijk met haar neus tussen.
Wat was ze beledigd toen ik Merel op die verjaardag ook even aan opa gaf.
Aan de andere kant is ze ook verschrikkelijk schoon . Goed hygiene is belangrijk.
Maar we zijn ondertussen al zover dat ik Merel niet meer op tafel mag verschonen bij hun.
Nee het mag in het ledikantje of op de grond (krijg je echt geen last van je rug van)
Er ligt een zeiltje onder hoor en zo vaak plast ze niet tijden shet verschonen.
als ik dan daarna me handen was staat ze met een handdoek en vaatdoek naast me.
Want ojee er mocht eens een druppel wat op de vloer of het aanrecht komen.
het is maar water hoor.

Ik vind het belangrijk dat ze betrokken is bij Merel en ik had dan van de week ook  zoiets van.
Mijn vriend wilde een paar nieuwe broeken hebben.
Weet je wat brengen we Merel bij je ouders en gaan we daar met z'n tweetjes de stad in.
Dan kan je moeder even met der kroelen wat ze wil zonder dat ze mijn op me zenuwen werkt.
Maar puh ze is zo vermoeiend.dan.
 
hoi,

het is wat met de schoonmoeders.....

mijn schoonmoeder pas elke week op ons dochtertje van ruim 1,5jaar.
ze is er onwijs gek mee,maar werkt soms op mijn zenuwen.
als we bijvoorbeeld een verjaardag hebben,zit ze over haar te vertellen (wat ze allemaal
al kan en geleerd heeft van haar....) alsof het haar eigen kind is...

groetjes Corien
 
Ik kan helemaal met je mee praten. Hetzelfde doet mijn schoonmoeder ook met de kinderen  van mijn zwager en schoonzus. Ze mogen gelukkig nog wel de kleine op de tafel verschonen. Maar op alles heeft ze commentaar, 'jullie mogen hier ook wel eens stofzuigen', die gordijnen moeten ook maar eens in de was' (hingen net drie maand!), 'wat een rommel is het hier, blij dat ik hier niet woon'. Doet ze ook bij ons thuis, terwijl hier niet eens kinderen rondlopen. Ik heb echt zo iets: tis mijn huis, als ik er een zootje van wil maken, dan doe ik dat! (In mijn ogen is het geen zootje, maar vanwege drukke banen (beide meer dan 40 urige werkweek) schiet er wel eens een stofzuigbeurtje bij in. Maar daar houdt het ook wel mee op!)

Wat bijvoorbeeld niet mag bij haar thuis: dat de kinderen met een koekje in de hand door het huis heen lopen of op de bank zitten. Dan komt hij of zij bij schoonmoeder op schoot zitten, en dan voert ze 't kind kleine stukjes zodat er absoluut niet geknoeit gaat worden.

We zullen er maar mee moeten leren leven, haar voorzichtig er op wijzen dan het niet haar huis is en dat ze die opmerkingen beter niet kan zeggen. Probleem is gewoon dat ze het wel goed bedoeld.

Liefs Rixt
 
nou wat mijn schoonmoeder gisteren weer had bedacht ik was gewoon zo nijdig.
Ik had een flinke buikgriep inmiddels alweer bijna over.
Nou kwam haar man me vriend even helpen met wat klussen we zijn bezig met het opknappen van de badkamer.
Hij wist dus dat ik absoluut niet lekker was en had dat bij thuiskomst dus verteld.
Belt ze naar me op of ze mErel moeten komen halen. Dna kan ik het lekker rustig aan doen.
Hallo sodemoieter eens even heel gauw op (zo heb ikhet niet gezegd hoor)
Ik ben grieperig verder is er niks aan de hand dat kind blijft gewoon hier.
Ik snap echt niet hoe ze het in der hoofd heeft kunne halen.
Me vriend is vrij tussen kerst en oud en nieuw dus het is niet dat ik alleen thusi ben of verschrikkelijk lig te creperen.
 
quote: kaatje o reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-12-2007 13:31:01'));

nou wat mijn schoonmoeder gisteren weer had bedacht ik was gewoon zo nijdig.
Ik had een flinke buikgriep inmiddels alweer bijna over.
Nou kwam haar man me vriend even helpen met wat klussen we zijn bezig met het opknappen van de badkamer.
Hij wist dus dat ik absoluut niet lekker was en had dat bij thuiskomst dus verteld.
Belt ze naar me op of ze mErel moeten komen halen. Dna kan ik het lekker rustig aan doen.
Hallo sodemoieter eens even heel gauw op (zo heb ikhet niet gezegd hoor)
Ik ben grieperig verder is er niks aan de hand dat kind blijft gewoon hier.
Ik snap echt niet hoe ze het in der hoofd heeft kunne halen.
Me vriend is vrij tussen kerst en oud en nieuw dus het is niet dat ik alleen thusi ben of verschrikkelijk lig te creperen.



Hoi,

ik begrijp niet waarom je hier zo boos om kunt worden.
Het is echt alleen maar goed bedoeld hoor.
Ik begrijp dat je je kleintje bij je wil hebben.. maar niks aan de hand.
Bekijk het eens van de positieve kant.
Het kon ook zo zijn dat ze er helemaal geen interesse in toonde.

Groetjes!
 
Hier ook zo een schoonmoeder. Die komt ook steeds langs als ze in de buurt is terwijl ik steeds aangeef dat ik een telefoontje van te voren zeer op prijs stel. Het nadeel is dat de mijne op 3 km van ons huis woont. Ik kan wel snappen dat ze graag bij haar kleinkind wil zijn, maar ik heb gewoon niet altijd behoefte aan visite.
 
Terug
Bovenaan