schoonfamilie

hoi mede moeders

ik had een vraag wie heeft er nog meer problemen met hun schoonmoeder??
ik kan het eigenlijk helemaal niet vinden met der???
en ik vind het wel een klein probleem omdat het toch de moeder van me man blijft (gelukkig is hun band ook niet zo denderend).
nou vroeg ik me af of er meerdere zijn die het niet met hun schoonmoeder kunnen vinden en wat jullie er aan doen, of dat jullie helemaal geen probleem met der hebben.
mijn man heeft daarin tegen helemaal geen problemen met mijn moeder daar gaat het juist heel goed mee.

ik hoor graag van jullie,
groeten brigitte
 
Hoi,

klinkt weer lekker bekend in de oren!!
Ik hen 7 maanden bij me schoonouders gewoont en 5 maanden daarvan met onze kleine meid. Voor die tijd ging het eigenlijk wel oke tussen mij en me schoonmoeder, maar heb haar in die tijd dus wel beter leren kennen.... Mijn eigen ouders zeggen dat ik er een trauma aan over gehouden heb, kunnen ze best wel eens gelijk in hebben! Ik heb ook niet echt het gevoel dat ik daar ooit nog graag ga komen of ze graag voor de deur hier zie staan, gelukkig wonen we nu 135 km verderop! (Zo denkt mijn man er ook over.) Misschien onbewust expres gedaan??
Maar goed ik ben het ook weer kwijt en wens iedereen veel succes met de schoonmoeders. Wees er heel gelukkig mee als je wel van ze kan houden!!!

Groetjes jen
 
Ik denk dat dit een band is die vaak gevoelig ligt.
Het schijnt voor (schoon)moeders ook moeilijk te zijn om hun zoon over te laten aan de schoondochter zeg maar; soort rivaliteit of zo!

Om het voor je zelf leuk te houden, moet je wel proberen om respect voor haar te hebben; ze is wel de moeder van je vriend/man!!

Lastig zal het altijd wel blijven; er zijn niet voor niets zoveel grappen over!!
 
Hallo Brigitte,

Bij mij ligt het net iets anders. Ik kan het wel heel goed vinden met mijn schoonouders, Maar mijn man niet met zijn schoonouders (mijn ouders). Met name met mijn vader heeft hij grote problemen. Ondanks dat ik zelf ook niet zo'n geweldige band heb met mijn ouders, vind ik het toch erg moeilijk dat mijn man er zoveel moeite mee heeft. Met feestdagen bijvoorbeeld,  wordt van ons verwacht dat wij bij hun op bezoek zijn. Omdat het toch mijn ouders zijn, vind ik dat we dan toch maar moeten gaan. Mijn man is het er eigenlijk helemaal niet mee eens, maar om mij gaat hij toch mee. Dat vind ik erg moeilijk. Ik vind dat hij wel gelijk heeft dat wij een eigen leven hebben, maar tegerlijkertijd wil ik mijn ouders niet teleurstellen. Het blijft een probleem!

Groetjes, Natalie
 
Ik kan helemaal niets met mijn schoonmoeder en hou het contact ook zo minimaal mogelijk. Wat dat respect hebben voor je schoonmoeder betreft, dat werkt 2 kanten op wat mij betreft. Dit respect moet ze wel verdienen, dat is niet een automatisch recht of zo omdat het nou toevallig de moeder-van is. Mijn schoonmoeder laat altijd haar eigen belang voorgaan en toont totaal geen respect voor mij als de moeder van mijn kind. Ze heeft een soort bezitterigheid ten opzichte van mijn zoontje waar ik soms letterlijk misselijk van word en gaat mij als moeder volledig voorbij. Respectloos vind ik dat. Dus nee, ik heb geen respect voor mijn schoonmoeder. Het lijkt niet te accepteren te zijn dat wij ons eigen gezin en ons eigen leven hebben en dat zij daar niet de hoofdrol in speelt. Daar heeft ze mee bereikt dat ze in ons dagelijks leven helemaal geen rol meer speelt. Een paar "verplichte" bezoekjes per jaar en daar moet ze het mee doen.

Ik kan me voorstellen dat je elkaar niet ligt maar toch met respect met elkaar om probeert te gaan, maar als dat maar van 1 kant komt moet je je afvragen waar je mee bezig bent.
 
In het begin had ik ook moeite met mijn schoonmoeder, maar toen ons
dochtertje geboren werd (haar enigste eerste echte kleinkind)
veranderde dat.

We konden het erg goed vinden.

Ik was ook elke vrijdag de hele dag bij haar, ik hielp haar mee in de huishouding.

Verleden jaar mei is ze overleden.

Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad.

Zou zo graag willen dat ze er nog was, maar helaas.

Misschien ben ik wel de enige die er zo over denkt....



 
Ik heb ook het idee dat de band beter is geworden na de komst van onze oudste, haar eerste kleinkind.
Je hebt een enorme gezamelijke interesse, namelijk jouw kind!

Rot dat je schoonmoeder is overleden, juist nu jullie band beter was; wel mooi dat die band van te voren nog verbeterd was!

Groetjes mirjam
 
Terug
Bovenaan