schoonloeders

A

Anoniem

Guest
Nou Sil!! Bij deze  een nieuwe topic over schoonloeders in het algemeen.....
Wat ze wel of juist niet doen... over het wel of geen contakt....
Alle frustraties en ook complimenten over schoonloeders kan je hier kwijt!!

nou.... Ik heb mijn bio-schoonloeder dus meer dan 4 jaar geleden vaarwel gezegd. (eigenlijk, mijn man zelf)
Ik kon er soms wel om lachen, hoe "gek" ze af en toe bezig was... die mist geen schakeltje maar een hele groepenkast

Maar goed, de laatste keer dat wij haar gezien hadden, toen woonden wij nog bij haar in huis. Op ONZE bankstel,wasmachine,droger en vaatwasser.
Wij zijn bij haar gaan inwonen omdat zij volledig was afgekeurd, en het huis niet meer kon onderhouden. Op dat moment zaten wij financieel kut, mag ik wel zeggen.
Vandaar het inwonen (doe ik nooooooooit meer)
Ik deed het huishouden, werkte en mijn man idem dito.
Het enige wat zij hoefde te doen was de was en koken... wat ik uiteindelijk nog stond te doen... ze kan echt niet koken! En ik wilde het haar leren, maar daar wilde ze niets van weten.

De 1e 3 maanden heb ik DAGELIJKS de wc met bleek moeten uitsoppen om die penetrante-pislucht eruit te krijgen... en dat geldt trouwens ook voor de badkamer.

Na 1 jaar kom ik na m'n werk thuis... Mijn man was al eerder thuis (vroege dienst) en die zat met een lang gezicht op de bank, evenals mijn schoonloeder... Dit gebeurde wel vaker, dus ik dacht; och.. loopt wel   los.
Ik vraag dus: en??? wat is vandaag de reden van de lange gezichten???
Zegt mijn schoonloeder; Je wijf is een vies vuil tering varken (tegen mijn man) en jullie moeten opdonderen en voor mij bestaan jullie niet meer.
Ik schoot dus keihard in de lach (moest zij zeggen... zoals de waard is.. need i say more??)
En mijn man dus op zijn achterste poten (terecht) Binnen 24 uur zaten we dus bij mijn ouders. (je moet wat he?? als je op straat staat)
Op de dag dat we de rest spullen kwamen halen vroeg ze; mag ik de bank/wasmachine/droger en vaatwasser zeker wel houden he?? jullie kunnen het toch niet kwijt!!
Een maat van ons was mee, en wij vroegen gelijk aan hem of hij interesse had (voor haar neus) Ik doe er liever een ander een plezier mee, dan dat zij met haar batterij erop gaat zitten (was splinternieuw)

En dat was de laatste keer dus.... nou, hahaha een heeeeeeeel lang verhaal!! Ennehhhh Who's Next????

Ik moet wel eerlijk zeggen, mijn schoonvader is hertrouwd... hij is echt een schat van een man... en dat geld ook voor mijn stiefschoonmoeder.... zij is ook een schat!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

quote: B Elanna schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-07-2007 17:01:06'));

Ik kon er soms wel om lachen, hoe "gek" ze af en toe bezig was... die mist geen schakeltje maar een hele groepenkast

Wat moest ik lachen om deze opmerking; vind hem echt goed en zal hem er zeker inhouden!
Nou, hier mijn verhaal;
Ook mijn schoonloeder mist een hele groepenkast en er zijn zoveel dingen gebeurd, dat ik niet eens precies kan vertellen waarom ik het contact heb verbroken.
Zal een aantal incidenten vertellen......

Toen ik mijn vriend leerde kennen, liep het niet lekker tussen schoonma en schoonpa. Met ander woorden; er was al jaren ruzie daar thuis.
Mijn vriend heeft altijd blind de kant van mams gekozen, tot ik in beeld kwam...
Ik heb dat eens aangekeken en voorzichtig aan mijn vriend verteld hoe ik het zag. Hij is dat ook in gaan zien en ik denk dat ze me dat altijd kwalijk heeft genomen.
Zo had zij een verhouding met een andere man. Dan belde ze mijn vriend helemaal overstuur op, want de vrouw van die man was erachter gekomen.
Nou vraag ik je; Dat ga je toch niet met je zoon bespreken???

Verder is zij zo'n typje dat in een mini-rokje gaat bukken om koffie in te schenken..
Je kent het wel, die denken dat ze nog 16 zijn ofzo.

Toen mijn vriend de sleutel kreeg van zijn huis, was ze erg boos dat ik de andere sleutel kreeg en belde ze me een aantal keren hysterisch op hierover.
Als ik daar op een verjaardag kwam, werd ik genegeerd...
Toen ik de eerste keer ging vertellen dat ik zwanger was, was haar antwoord; "Nou, eerst maar eens afwachten of alles goed gaat.."

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik was het iig zó spuugzat dat ik heb gezegd dat ik hier geen zin meer in had. Ik heb mijn vriend nooit tegen gehouden om daar heen te gaan, maar ik wilde er niet meer komen.
En sinds deze beslissing is er een grote last van mijn schouders gevallen.
Ik ben zo blij dat ik voor mezelf heb gekozen!
We zijn dus niet met echte ruzie uit elkaar gegaan. Mijn vriend gaat er ook elke week naartoe met de oudste; het blijven wel zijn ouders en ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen hun opa en oma leren kennen.
Ook met kerst en oud en nieuw gaat hij erheen, maar Silletje niet meer en dat bevalt prima!
Overigens komen ze wel op de verjaardagen van de kids, dan zet ik mijn verstand wel even een middagje op nul, ter wille van de kids.
Zo, dit was mijn verhaal. Wel weer eens lekker om te vertellen.
Groetjes Sil

Nou heb ik me nog ingehouden, maar het is toch een heel verhaal geworden..

hoi meiden,

hier even een positief verhaal(wat betreft mn schoonmoeder) mijn schoonouders zijn gescheiden.
toen ik mijn vriend net leerde kennen, nu 12 jaar geleden, ging het bij mijzelf thuis niet zo heel erg goed tussen mijn moeder en mij( is nu gewoon) maar mijn schoonmoeder heeft mij toen heel erg goed opgevangen en ben ik na een half jaar daar in huis gekomen, ze heeft echt letterlijk en figuurlijk alles voor mij over toen en nu nog steeds! ze heeft het eerste jaar Demi opgevangen op de dagen dat ik werkte, maar daarna werd het haar te zwaar,zij heeft nu 5 jaar borstkanker, maar zij is echt als een moeder voor me! en ik als dochter voor haar, en tuurlijk hebben wij weleens wat meningsverschillen over bepaalde dingen,maar dat heb ik ook met mn eigen ouders, maar hoe die discussies ook lopen we laten elkaar altijd in ons waarde!

maar goed, kan me heel goed voorstellen dat jullie zo tegenover jullie eigen schoonouders staan!!! want wat een verhalen zeg pfffff.
ik ben blij dat het in mij n situatie anders is, en dat het hier erg goed gaat, want wat ik zo om me heen hoor is het idd vaker andersom.

groetjes susanne

Leuk om ook een positief verhaal te horen.
Het kan dus wel, een leuke schoonmoeder!
Sil

Mag ik ook even mee klagen over mijn schoonLOEDER!!!???? Hahaha loeder inderdaad, want schoonmoeder kun je haar echt niet noemen!

Toen ik mijn vriend leerde kennen woonde hij bij zijn vader. Zijn ouders zijn gescheiden.
Daar ging het niet zo goed, dus hij is vrij snel bij ons (mijn ouders dus) ingetrokken.
Zijn moeder zag hij al jaren niet meer. Hij is namelijk op zijn 13de (!!!) het huis uit gegaan! Niet uit vrije wil trouwens maar het kon niet anders.
Even in het kort: vanaf dat hij klein was was er niets anders thuis dan drugs (alles wat je je maar bedenken kan), slaan, schelden, en mama ging ook nog eens met iedereen "naar boven"!
Op zijn dertiende heeft hij gezegt: kies maar, ik ga weg, of je moet stoppen met alles! Toen zei ze: nou, dan ga maar!
Pffff zoooo hard! Tegen een jongetje van dertien!

Maar goed, toen ik hem ongeveer een half jaar kende, wilde hij ineens toch zijn moeder opzoeken. Ik kende het hele verhaal, maar het is zijn moeder en hij wilde dat graag.
Wij ernaar toe, en ze liet ons binnen alsof er niets aan de hand was!! Wat gedronken, en 1 van de eerste dingen die ze vroeg aan mijn vriend was: heb jij toevallig wat geld, mijn wasmachine is kapot!
Nou, mijn vriend had het meteen weer helemaal gehad, en we zijn nooit meer daar geweest!
Ze heeft ook geen geboorte kaartje gekregen, en ze heeft ons dochtertje 1 keer gezien op een verjaardag van familie van mijn vriend. Maar NIET vastgehad!!! Dat laat ik echt niet toe, vreselijk mens!! Bah!

Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan met alles wat er gebeurd is, maar ik denk dat het zo wel duidelijk is! Voor mij bestaat er geen schoonmoeder, voor mijn vriend geen moeder (hij zegt trouwens altijd: die loeder!) en voor ons dochtertje geen oma (iig niet die oma).
En ik weet ook zeker dat mijn dochtertje niets mist omdat we daar niet komen!

Lekker hé?? kan zooooo opluchten, ongegeneerd lekker los gaan!! hahaha.
@ff tussendoor; ik heb dus wel de luxe dat mijn schoonvader is hertrouwd, met een lieve vrouw.. ik zeg ook altijd da's oma!!

Ik vind Oma en opa zijn, een titel.. en niet iets wat je 'zomaar' krijgt.

Nog even ter info; wat ik scheef was de laatste keer, daarvooraf gaand is er natuuuuuurlijk nog veel meer geweest. Mijn man had nl. al eens het contakt verbroken (2x als ik me niet vergis) en de laatste keer was het door  mijn aandringen,dat hij weer contakt heeft opgenomen.
Als hij wilt gaan, mag hij van mij... hij is zelf degene die het verbroken heeft.
Met ons trouwen wilde ik nog een kaartje sturen; hij weigerde... met de geboorte idem dito.

Oh ja, en er is wel nog contakt (1zijdig) geweest na b'Elanna's geboorte;
Zij heeft via haar zus (mijn mans tante) ons adres weten te bemachtigen... en dat bevestigde mijn mans vermoeden hoe egoïstisch zij eigenlijk is.

Die "brief" telde welgeteld 4 zinnen volgens mij (hij heeft 'm verscheurd) nl;

IK heb gehoord dat IK oma ben geworden.
IK  vind het heel jammer dat IK dat niet wist.Ook vind  IK dat IK als oma dat behoor te weten.
En waarom heb IK geen kaartje gehad.

Ik,ik,ik,ik.....Blablablablabla... (dat is wat IK lees )
in overleg bewaren we wel alle verjaardagskaartjes voor ons meisje.. mag ze later zelf beslissen.

Groetjes Debby mv B'Elanna

mijn schoonouders zijn lekker een VOLLEDIGE maand op vakantie
groetjes Elke

Terug
Bovenaan