Schoonmaakdrift, begonnen aan eind zwangerschap

Hoi,

ik pluis regelmatig het forum uit, maar ben dit nog niet echt tegengekomen.
Ik was voor de zwangerschap altijd lekker nonchalant met het huishouden, ik vond dat je beter leuke dingen kan gaan doen. Aan het einde van de zwangerschap kreeg ik de beroemde nesteldrang, dus het hele huis op de kop en voornemens om het bij te houden. Maar ja, op een gegeven moment raakt de slop erin met zo'n ukkie, en het is niet een bende ofzo hoor in huis, maar "kan het niet bijbenen". Eerder vond ik dat niet zo'n probleem, omdat ik dacht het komt later wel. Maar ja, als mijn zoontje straks over de vloer kruipt, moet ie wel goed schoon zijn!

Heel verhaal, maar eigenlijk is de vraag:
Welke prioriteiten stellen jullie (dus wat is het belangrijkst dat schoon is), en gaat dit nog weer over?? Baal er namelijk van (en mijn vriend nog meer) dat ik zo veranderd ben ten opzichte van het huishouden...

Groetjes Mama van Ivar!

Hoi hoi,

Oh ik ben ook poetsdoos geworden, ook tot ergenis van m'n man. Voor mijn zwangerschap vond ik het zonde van m'n tijd, was wel schoon en netjes in huis. Na m'n zwangerschap moest alles schoon zijn, liep maar te poetsen. Maar nu sinds een paar weken heb ik het wel wat meer opgegeven, ik liep mezelf zowat voorbij. Ik verdeel het nu wat meer, zorg wel dat alles schoon is. Als m'n dochter s'middags naar bed ga dan zorg ik dat ik ook tijd voor me zelf heb, ff lekker een bakkie drinken of een boekje lezen. Ik merk nu dat ik dat heerlijk vind en me man ook haha. Ik heb niet echt advies voor je, maar herkende mezelf wel in jouw verhaal.

Groetjes Yvette

Tja, prioriteiten stellen.
ik vind ook dat het schoon moet zijn, maar schoonmaken is niet mijn hobby. Ik heb gelukkig een goede hulp gevonden die 1x per week komt. Als ik vind dat er in de loop van de week iets vies is geworden, doe ik het zelf nog even.

Succes!

Terug
Bovenaan