Schoonmaken met Chloor?

Ik twijfel een beetje.. Heb het tot nu toe steeds gedaan, maar wil eigenlijk ook niet dat het schadelijk is voor mijn baby. Wat doen jullie? en heeft iemand tips?

ook heb ik een konijn, een vlaamse reus, waarvan ik elke week het hok schoonmaak. Nu produceert zo'n groot konijn nogal wat en geeft dat een hele sterke ammoniak lucht... Moet ik dit blijven doen of kan ik het beter aan een ander over laten. Wat zouden jullie doen?

Groetjes Rosan

Ha,

Ik heb echt geen idee.
We hebben geen huisdieren, maar als je het zo omschrijft lijkt het toch verdacht veel op een kattebak verschonen en dat mag weer niet.
Heb je al eens op internet gesurft hierover?
Of ff voor de zekerheid bellen met de vk.

En als je twijfelt zou ik het gewoon laten doen..hahah.
Zit je altijd goed.:)

Succes.

Hey,

Het chloor lijkt me geen probleem: aangezien je ook gewoon mag zwemmen bijvoorbeeld. En daar ook geen limiet op staat. Neem aan dat je niet met pure chloor schoonmaakt?

En voor het konijn zelf zou ik ook lekker even aan vk vragen. Veiligheid voor alles toch?

Liefs,

T

Ik maak ook nog gewoon schoon met allerlei schoonmaakmiddelen. Ik weet niet of je konijn ook toxo bij zich draagt. Inderdaad even bellen met de vk.
Enne uit voorzorg van die mooie gele handschoenen aandoen.

gr. nath

CHloor... daarbij is het belangrijk dat je geen uren in dezelfde ruimte zonder ventilatie zit.... Maar dat is ook het geval als je niet zwanger bent.

Dat konijn.... sjah... idd VK eventjes vragen.
Ik denk dat je je man/vriend dat beter een tijdje kunt laten doen. (handig toch?)

Met pure chloor wel uitkijken, zeker als er slecht geventileerd is. Het is echt een chemisch goedje, dus probeer het te minimaliseren. Is normaal ook al niet gezond om chloordampen in te ademen.

Je mag zeker nog poetsen met chloor,daarbij is ventileren uiteraard ook belangrijk en over dat konijn zou ik me niet druk maken. Is echt niet hetzelfd als een kat en anders zou je dat al lang ergens hebben gelezen.Niet alle huisdieren zijn hetzelfd en ze waarschuwen uitdrukkelijk en alleen als het gaat om een kattenbak verschonen.Het gaat zich ook niet om de urine van een kat ,maar om de uitwerpselen en een kat heeft heel ander eten op zijn menu staan dan een konijn ; )

Terug
Bovenaan