schoonmaken van de flessen

Hoi

Ik was de fles 1 keer per dag af en de rest spoel ik hem om en laat het op het aanrecht staan. Af en toe kook ik de boel uit. Mijn dochter is 4 maand. Weet jij toevallig tot wanneer je water moet koken voor de flesvoeding?
 
ik kook het ook nog, maar nu blijkt het niet nodig te zijn als je goede lijdingen hebt en niet te hard water kun je navragen bij je waterleidingbedrijf op de zwangerschapsgym deden ze met 8 weken al gewoon kraanwater. mijn dochter is 12 weken maar ik kook het dus nog wel maar het hoeft volgens mij echt niet.
 
Vanmorgen nagevraagd op het consultatiebureau:
Flesje uitkoken hoeft vanaf 6 mnd niet meer. Ze stoppen dan toch al zo veel dingen in hun mond en dat kun je ook niet altijd uitkoken.
Water afkoken ook ongeveer tot 6 mnd. Echter de kraamverzorgsters krijgen nu al te horen dat het helemaal niet meer hoeft. Dus wat je eigen gevoel zegt.

Groetjes....
 
Vanmorgen nagevraagd op het consultatiebureau:
Flesje uitkoken hoeft vanaf 6 mnd niet meer. Ze stoppen dan toch al zo veel dingen in hun mond en dat kun je ook niet altijd uitkoken.
Water afkoken ook ongeveer tot 6 mnd. Echter de kraamverzorgsters krijgen nu al te horen dat het helemaal niet meer hoeft. Dus wat je eigen gevoel zegt.

Groetjes....

Ps. Wel water uit de kraan opwarmen in de magnetron of flessenwarmer en dus niet warm water uit de kraan pakken, aldus de wijkverpleegkundige
 
Hoi,

Mijn dochter krijgt twee dagen in de week afgekolfde melk uit een fles. Die flessen was ik eerst is een sopje, doe ze vervolgens in de magnetronsterilisator en  laat ze drogen op een schone theedoek. Totdat ze 6 maanden was, bewaarde ik de flessen vervolgens in de koelkast. Nu is ze 6,5 mnd en bewaar ik de flessen buiten de koelkast, de spenen in een doosje in de koelkast en de kolfspullen in de koelkast. Ik kook ze nog wel na elk gebruik uit.

groetjes,
Marlijn
 


Hoi,

Wij kookte de flesjes met 8 weken al niet meer uit, maar na het afwassen stopte we ze wel altijd in de koelkast en nog steeds, dat houd de bacteriën weg.
Het water voor de flesvoeding hebben we altijd  gekookt tot 6 maanden daarna hoefde het niet meer van het cb.

 
Ook ik bewaar de flesjes in de koelkast.
Ik maak ze na iedere voeding goed schoon met de borstel en één keer in de week steriliseer ik ze.

Water mag je zo uit de kraan geven. Dit hoef je inderdaad niet eerst te koken. Sommige cb's zijn natuurlijk alleen nog voorzichtig met nieuwe dingen. Die blijven liever bij het oude.
Mijn vader heeft bij een bedrijf gewerkt die een waterzuiveringsinstallatie gebouwd hebben in Limburg. Ik had het er dan ook over met hem en hij zei dat de eisen voor zo'n waterzuivering zo streng zijn tegenwoordig dat je geen schoner water kan hebben.

Ik doe al vanaf het begin gewoon leidingwater in de fles. Mijn kraamverzorgster zei wel dat je de kraan eerst 10 seconden door moet laten lopen, zodat je geen stilstaand water uit de leiding hebt, maar vers water.
 
Terug
Bovenaan