Schoonmoeder bij de bevalling? ;/

Hii,
Mijn vriend wil graag dat zijn moeder er straks is bij de bevalling, hij zegt voornamelijk dat hij zijn moeder erbij wil hebben voor als hij het straks niet trekt of gewoon voor steun, maar vind het niet leuk dat ze alleen buiten de kamer zou moeten wachten dan.
Ik ben iemand die totaal niet veel mensen om heen wil hebben als ik in een situatie ben waar ik erg veel pijn zal hebben. Ik vind een bevalling een moment dat gedeeld moet worden met je partner.Nu is het zo dat ik en me moeder heel close zijn en vooral ook omdat de ervaring van een bevalling voor mij de eerste zal zijn, wil ik graag dat me moeder er ook bij is.Me zussen willen er ook bij zijn maar daar heb ik ook al tegen gezegd dat dat niet door gaat, want ik vind me moeder en me vriend erbij hebben al genoeg!
Mijn dilemma is dus meer dat me vriend zijn moeder erbij wil hebben en ik dus niet. Ik wil hem ook geen pijn doen en NEE zeggen, maar ik zou me er zo ongemakkelijk onder voelen als zijn moeder er ook bij zou zijn :/

Ik weet niet wat ik nu moet doen :(

Heel simpel, jij ligt te bevallen, niet hij! Ik zou er niet aan moeten denken. Bij de oudste was mijn moeder er wel bij. Maar het is tenslotte geen kijkdoos hoor. Hoe je vriend er over denkt, is in dit geval ondergeschikt aan wat jij wil. Hij hoeft alleen jou te steunen. En dan niet gaan lopen piepen dat hij het misschien niet trekt. Vraag hem maar of hij jouw moeder erbij wil hebben als hij een meloen moet uitpoepen. Sorry voor de onsmakelijke en directe verwoording. Bevalling is al heftig genoeg. Als het lichamelijk niet is, dan wel geestelijk.

Mijn moeder wilde er ook bij zijn en die wilde en die. Nou ik heb toen gezegd om geen mensen voor hun kop te stoten dit is van ons. Ik wil er verder geen pottenkijkers bij. Ik heb alleen mijn partner erbij gehad en wat was ik daar blij mee dat er geen andere mensen bij waren. Je bent helemaal naakt (ook al kan je dat op dat moment niks schelen ook al staat de hele wereld erbij) je hebt veel pijn, maar het is jullie baby, jullie moment samen. In mijn beleving hoor je dat samen te doen zonder pottenkijkers. En als de kamer te vol wordt is het ook niet prettig hoor. De vk heeft ook haar/zijn ruimte nodig. Ik vind wel dat je niet de ene moeder wel en de andere niet dan stoot je diegene voor het hoofd. Dan allebei niet. Maar wat supertje zegt jij ligt daar te bevallen en dan moet je doen wat voor jou het beste aanvoelt. Manlief heeft daarin in deze kwestie (helaas voor hem) niks te vertellen.

Dank jullie voor jullie mening.Ik denk dat ik me vriend gewoon gaat vertellen dat ik alleen hem en mijn moeder erbij wil hebben.Ik moet tenslotte daar liggen en maar even bevallen. Ik moet me op me gemak voelen :)
en @supertje: me eigen moeder en me schoonmoeder is zeker een groot verschil haha
groetjes,
Ashley

Misschien is t intussen al geregeld. Maar mijn vriend zei. Ehhhh no way dat mijn moeder erbij gaat zijn als jij dat niet wil! En een beetje vent heeft z'n moeder niet nodig als zijn vrouw aan t bevallen is dan ben je er gewoon voor haar..
Dat wilde ik je nog even meegeven. Ik zou t ook niet willen trouwens..
Succes als t nog nodig is :)

Terug
Bovenaan