Schoonmoeder met nesteldrang

Lig je lekker op de bank te slapen met de poezen je heen, belt je schoonmoeder...
Oh lag je te slapen?! Nou dan praat ik net zolang tot je goed wakker bent... Heb je gehoord van Friso?! Ja... Nou dan wordt je met saaie werkverhalen overgooid en gezeur over de computer (tja als it-er moet je het maar meteen voor mevrouw oplossen)

Oma is er klaar voor hoor! Je kan bevallen! Ik had niets meer in huis maar heb net de cadeaus gehaald! Zo leuk, je ziet het allemaal wel... Jaaaa en mail je nog wel even het adres waar ik heen moet als je ligt te bevallen?? Tuurlijk ma, maar we bellen pas als ik bevallen ben. Neeeee ik moet nog met het ov helemaal naar jullie toe. Moet het weten als je bezig bent! Je rijdt maar met je ex mee, daar begin ik niet aan! *zucht*
Is je koffer al gepakt? Nee. Schiet nou op, dat moet klaar staan! En je dikke voeten al minder? Niet? Ga nu naar de dokter! Mijn bloeddruk net gemeten en die is goed, dus niets aan de hand.
Echt de nesteldrang die ik nog niet heb is bij haar omgeslagen geloof ik... En mijn moeder gister nog verontschuldigen dat ze niet zoveel belt. Ik heb haar bedankt dat ze dat niet doet omdat schoonma sinds mijn verlof elke dag belt.... En haar zeggen dat t moet minderen helpt niet hoor!

Zo. Dat ben ik ook weer even kwijt, ik vrees met grote vrezen hoe dit straks gaat als ik bevallen ben.. Probeer het nu los te laten, maar ik vind het erg moeilijk :(

mijn schoonmoeder is absoluut niet zo die is heel relax. mijn moeder is ook niet zo maar heb nog wel zon oud omaatje van 82 die wel zo is. heel lastig.. heb hier door ook 2 weken geleden behoorlijk ruzie gehad door het vreselijk gebemoei! nu is t weer rustig tot hoelang. we zien twel weer

och jeetje

ps waarom neem je elke keer op? als ik slaap slaap ik en neem ik alleen voor mijn man op

mijn schoonmoeder is overleden en mijn ma is alleen met zichzelf bezig, omgekeerde wereld dus

tis goed da tik zo lijd en ik moest maar harder worden enzovoorts.

neem lekker je rust en zorg dat ze niet zomaar altijd in je huis kunnen!
hier hebben ze alleen een voordeursleutel, en laat die deur nou mooi op de knip kunnen!!!

We hebben geen nummerherkenning dus ik zie niet wie er belt. En na rumoerige tijden met mijn oma ben ik gewend om steeds op te nemen. 's avonds is manlief de pineut hoor ;) heb mijn moeder al gezegd dat ze maar ff moet sms'en als ze gaat bellen zodat ik m verder kan laten rinkelen.
Mijn moeder staat niet zomaar op de stoep en mijn schoonmoeder moet het eens proberen! Die woont gelukkig 77km verderop en kan alleen met ov komen dus die is hier niet zo snel gelukkig.
Net weer gesprek met mijn man over gehad en we kaarten het nogmaals aan en anders merkt ze het wel op de harde manier.

Jeej om gek van te worden zeg!hier is het voor beide moeders lang het 1ste kleinkind niet meer en is het ook zo intersant allemaal niet meer.....ik zou soms wel willen dat ze hier juist eens wat meer interesse zou willen tonen!want das aan beide kanten wel ver te zoeken....verder is wel lekker rustig....ook wel wat waard natuurlijk

liefs jootje

ach ja, we merken wel dat mijn ouders idd niet helmaal normaal reageren, thuishulp gaf ze lik op stuk en onze huishoudster gaat zo tegen ze in en buurvrouw kwam voor 1e keer, die vond mijn ma al vreemde opmerkingen maken enzovoorts

denk dat we na deze periode niet meer zo snel afvragen of wij nou overdrijven, tis wel duidelijk dat wij dat niet doen!

ik vind het jammer dat ze zo zijn maar ik weet nu wel dat ik de hele kraamweek ze niet zal zien! ipv helpen vinden ze dat je zelf maar moet uitzoeken. lekker rustig.
en anders komt er gewoon een ander slot op de deur
gelukkig somsook goede dingen hoor, klusjes en financiele steun doen ze wel. sociaal emotioneel totaal niet.

een overenthousiaste moeder is natuurlijk net zo irritant, je kan voor 15 euro al handsfree huistelefoon kopen en als je haar nr invoert dan heb je nr herkenning!!! gewoon bij blokker, inpluggen en klaar
en maak afspraken of bedenk hoe jij en je man de moeders in jullie leven willen. wat is de grens en wat is nog leuk. dan kun je eerder al je grens aangeven.
Een simpel lijstje wat wel leuk is en betrek haar daarbij, laat haar desnoods slofjes breien of iets anders waar ze heel lang heel druk mee zal zijn

ik hoop wel dat ze straks niet irritant wordt of blijft hoor, wat hulp en liefde is altijd fijn

Jeetje zeg, dat is ook niet leuk, zo'n schoonmoeder! Heb gelukkig een moeder waar ik gewoon alles tegen kan zeggen. Dus ook als ze me met rust moet laten. M'n schoonmoeder is vrijwel altijd aan het werk, maar als ze dan een keer komt, dan heeft ze hele kledingwinkel leeggekocht :-S. Ze woont op loopafstand en riep al zoiets als 'als ik de kleine wil zien, dan hoef ik toch niet te bellen hè? Ik heb toch een sleutel.' Pff.... zit ik niet echt op te wachten hoor! Wij hebben haar inderdaad de gordijnen laten doen, dat is dan ook prima. Ook maar aankijken hoe dat straks allemaal zal gaan.

@Aviya: Durf je wel tegen je schoonmoeder te zeggen dat je even geen behoefte hebt aan een gesprek? Of wordt ze dan boos? Kies voor jezelf hoor! Jij en de kleine zijn het belangrijkste. Sterkte!

Mooie was dat vanavond de telefoon weer ging. Was mevrouw weer. Mijn man had opgenomen en haar even lik op stuk gegeven toen ze weer over de vluchtkoffer begon. Het was haar wel duidelijk.
Nee ik durf niet goed mijn mond open te doen naar haar. Dat gaat wel steeds beter maar blijft lastig.

Wat betreft die telefoon Sweet, we hebben nummerblokkering niet meer sinds we een abonnement wijziging bij UPC hebben gehad. Ze krijgen het niet meer werkend ofzo. Nou ja..,

Ik ben zeker van plan mijn mond meer open te doen. Gelukkig biedt mijn moeder steun die zich wel leuk gedraagd en leuk mee helpt. Hopelijk heeft de veeg uit de pan vanavond van mijn man geholpen.

Terug
Bovenaan