Schoonmoeder oppassen

Hallo allemaal

Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan en zoek daarom naar tips of dergelijke,

Mijn kindje is nu 16 maanden oud en vanaf begin af aan past schoonmoeder wel eens een dagje op of een gedeelte van de dag, ze is er vanaf begin af aan altijd al geweest super lief , alleen nu valt het me steeds vaker op dat als ik mijn kindje weer kom ophalen hij nat is en dan ook echt nat van plas, of heeft net een schone luier maar zijn broek is nat van de plas terwijl extra kleding altijd en overal mee heen gaat in de tas,

Ook zijn er dingen waar ik niet mee eens ben van doen en kan dit niet bespreken met mijn vriend want dan wordt er gezegd ze weet wel wat ze doet ze heeft ook kinderen gehad.

Nu weet ik gewoon niet wat ik aan moet hiermee moet ik het er met haar over hebben ze is vrij dominant als er iets wordt aangegeven als iemand het er niet mee eens is , hoort mijn vriend dit te doen of moet ik dit laten rusten en gewoon slikken ( en dat laatste kan ik gewoon niet het gaat natuurlijk wel om mijn kind)
 
Het is jouw kind. Als je vriend niet bereid is voor je kind op te staan, zal je het zelf moeten doen.
Heel bizar dat ze hem gewoon nat laat rondlopen? Is dat bedoeld als zindelijkheidstraining? Of weet ze echt niet meer wat ze doet?
Jullie kind, jullie regels. Ongeacht hoeveel ze er heeft groot gebracht. (Verwennen is natuurlijk wel het recht van een grootouder, met mate.)
 
Poging 5 (en anders geef ik het op):
Ongeacht hoeveel kinderen onze ouders hebben opgevoed, wij mogen het op onze manier doen. En dat mag zeker onderling besproken worden, voor iedereen is het zoeken. Persoonlijk zou ik het stuk mbt de verzorging wel bespreken, hetzij zelf of via/met je vriend. Wel belangrijk dat jullie naar je schoonmoeder 1 kamp zijn, dat maakt het voor haar ook duidelijk. 
Voor de rest zou ik een afweging maken en wellicht, als het sporadisch oppassen is, wat flexibeler met de grenzen zijn. Als je schoonmoeder structureel oppast wordt ze onderdeel van het opvoedteam en is het anders als je het mij vraagt. Maar als ze sporadisch eens oppast, is het voor je kind wellicht ook leuk als oma echt oma is, dus wat mag verwennen enzo. Als voorbeeld, mijn ouders vinden het leuk om onze zoon fristi te geven, hebben dat ook altijd in huis (vroeger nooit). Wij geven dat niet, vinden dat niet nodig. Zoon vind het hartstikke lekker, dus wij hebben het gelaten voor die enkele keer dat zij oppassen. Maar op het hoogtepunt dronk zoon alleen maar fristi en zo'n 4 pakjes per dag weg, hier hebben wij wel wat van gezegd. En afgesproken dat 1 wel echt de max is. Nu weet ik dat mijn vader er vast afentoe nog eentje toeschuift, daar grinnik maar om. Opa en oma mogen wel verwennen en het mag daar wel een feestje zijn. Maar regels mbt de veiligheid en verzorging zijn niet te buigen. 
 
Helemaal eens met Dijker. Als ze sporadisch oppassen, zou ik van sommige dingen niet zo'n punt maken. Inderdaad die dingen die onder verwennen passen: een extra snoepje, iets langer tv kijken, net wat later naar bed, 2 boekjes voor het slapen gaan etc. Als ze structureel oppassen (zeker 1x per week) vind ik het ook een ander verhaal..
Maar qua verschonen en andere dingen rondom verzorging, vind ik ook echt anders. Dat moet gewoon goed gaan. En natuurlijk kan ze een keer een poepluiers over het hoofd zien, gebeurt iedereen wel eens, maar standaard nat zijn is wel beetje anders.. 
 
Verwennen dat mag zeker ben ik ook totaal niet moeilijk in , bij ons is het zo bij oma mag alles zo ben ik ook opgevoed. 


maar met plas luiers is het anders zeker wel 1x in de week dat er wordt opgepast. 
En ook in gesprek geweest met mijn schoonzusje hier over die gaf aan dat er gewoon word gezegt dat hij prima met natte broek kan lopen maakt niet uit...
na dit te hebben gehoord ga ik zeker actie ondernemen met of zonder mijn vriend zijn steun maar dit kan niet. 
 
Terug
Bovenaan