Schoonmoeder oppassen

hai allemaal,

Ons zoontje is inmiddels bijna 2 jaar oud. Hij is vanaf 3 maanden oud 2 dagen pw naar mijn ouders en 1 dag pw naar mijn schoonmoeder gegaan. Bij mijn schoonmoeder was altijd gedoe. Ze hield zich niet aan de dingen die we vroegen en ging altijd erg druk met hem om. Met 7 maanden is mijn zoontje ziek geworden en sinds die tijd moeten wij zelf een paar keer per dag katheteriseren. Ouders en schoonmoeder hebben dit ook geleerd maar na 3 maanden ging dit bij m'n schoonmoeder mis. Hij kon daar toen niet meer heen. Groot drama en ze maakte ons veel verwijten. Nu heeft een vriendin van haar het geleerd en zou het kunnen doen wanneer hij bij haar is.

Alleen hebben zowel mijn man als ik er geen goed gevoel bij dat ons zoontje weer naar schoonmoeder zal gaan. Schoonmoeder is enorm angstig (zijn ook diagnoses gesteld), zoekt continu bevestiging bij ons zoontje, hij moet boekjes met haar lezen, continu samen spelen etc. En ze doet soms echt vreemde dingen. Ze heeft meerdere keren gezegd dat hij haar enige reden is om te leven. Dat hoort toch niet bij een kind van 2 te liggen.

Wat vinden jullie?



 
Volgens mij heb jij jouw antwoord al gegeven. Wat jij en jouw man vinden is belangrijk.

Maar als je wil weten wat ik vind: lijkt mij dat jouw schoonmoeder niet de geschikte oppas is
 
Ik zou precies hetzelfde doen. Op je gevoel af gaan. Het is jullie kind en het hoort niet bij een kind wat je schoonmoeder aangeeft als je het mij vraagt.

Hopelijk ziet je schoonmoeder dit ook een keer zo
 
wat vervelend, ik weet hoe frustrerend het is als ze niet doen wat je vraagt en helemaal bij een kindje wat wat meer zorg nodig heeft.

Mijn zoontje is gelukkig kern gezond en wat dat betreft kan ik niet mee praten maar ik vind het ook lastig dat mij moeder en schoonmoeder zeker niet alles opvolgen wat wij graag zouden zien. ze zijn super lief met hem maar soms kan ik ze wel wurgen!

ik spreek het sinds kort steeds duidelijker uit en lucht bij mij wel op. Als jullie er geen vertrouwen in hebben en het niet goed voelt NIET doen hoe moeilijk het ook is en hoeveel druk ze ook uitoefent op jullie/hem
 
Terug
Bovenaan