Schoonmoeder weet het allemaal zo goed

<p>hoi allemaal,</p><p> </p><p>wij hebben een zoontje van bijna 14 maanden en hij gaat elke week naar oma en opa. </p><p>Mijn schoonmoeder is hartstikke lief en staat altijd voor ons klaar maar ik heb soms het gevoel alsof ze afkeurt hoe ik met mijn zoontje omga. In die zin, dat ze kan zeggen: "je hoeft hem niet te corrigeren, hij doet niets" en "dit is wel een gekke tijd om hem in bed te leggen".</p><p>Ze is dus heel lief maar ook een heel ervaren pedagoge; ik heb soms het gevoel dat ze het niet pedagogisch verantwoord vindt hoe ik mijn zoontje opvoed. Terwijl ik dan denk: het is mijn zoontje en ik ken hem goed.</p><p>Hij is trouwens heel makkelijk en braaf en altijd vrolijk :) </p><p>Hoe zouden jullie hiermee omgaan?</p><p> </p><p>Liefs</p>
 
Hoi,
Ik zou aangeven dat je weet dat ze het heel goed bedoelt maar het je toch wat onzeker maakt. Verder zou ik het een beetje van af proberen te laten glijden. Je weet zelf prima wat goed voor je kindje is!
Succes!
 
Tja lastig! Als het bij af en toe een opmerking blijft dan zou ik langs me heen laten glijden. Tegen je schoonmoeder is het toch lastiger zeggen dan tegen je eigen ouders. Waarschijnlijk bedoelt ze het goed.
mocht het nou echt te veel worden en het begint echt vervelend te worden dan is het misschiej goed om samen met je man hierover met je schoonouders in gesprek te gaan.
 
Hoewel er natuurlijk veel vervelende schoonmoeders zijn die idd beter gewoon even niks kunnen zeggen kan het natuurlijk ook dat ze, aangezien ze veel ervaring heeft, iets zegt waar je iets aan hebt ? Jij kent je zoontje heel goed maar zij kent hem ook goed als hij er wekelijks komt.
En ik denk (weet) als je pedagogisch werk doet, je ook gewoon gewend bent om "samen te werken" en te bespreken als je vindt dat de ander iets misschien op een andere manier beter kan doen. Dat doe je met collega's ook regelmatig. Dus misschien bedoelt ze het gewoon op die manier, heel luchtig om iets ter sprake te brengen waar zij een andere visie over heeft? 
Als het lukt is het natuurlijk heel fijn als je het op die manier kunt zien, als een tip van iemand met veel ervaring. Het kan natuurlijk best dat zij iets anders ziet, gewoon door alle ervaring. Dat wil helemaal niet zeggen dat jij het niet goed doet of dat haar idee beter is. Misschien gewoon eens vragen waarom ze dat denkt? Kan best dat je er iets aan hebt toch?
Succes ermee! 
 
O ze zal het zeker wel goed bedoelen maar het is ook wel een beetje de toon. Kan kattig overkomen maar kan beter niet kattig terug doen. Hoewel zij dat ook naar haar schoonmoeder was ^^
En... haar kinderen zijn pedagogen, mijn zwager niet en daar vindt ze ook van dat hij het beter zus of zo kan doen of dingen niet goed aanpakt. Als ik dan weer een opmerking krijg denk ik: doe ik het ook niet goed ofzo?
Maar misschien inderdaad van me af laten glijden. Want zoals ik zei is mijn zoontje ontzettend lief, makkelijk, huilt amper, en kan ook lang alleen zich vermaken. Ik zal toch iets goed doen ?
 
Oh haha op een kattige toon zou ik er idd ook al minder voor open staan. En idd als het goed gaat met je kindje dan doe jij het ook goed! En tja kattig terug doen.. zul je zien dat jij het straks nog gedaan hebt ook ?
 
ja, daarom. Ik doe nu maar gewoon wat ik anders ook doe maar het voelt soms nog onwennig hoor. Voel me een beetje bekeken. Met mijn eigen moeder is dat totaal anders, ben ik ook wat wilder met mijn zoontje. 
Misschien bij schoonmama ook maar gewoon doen, dan weet ze hoe mijn zoontje en ik bij elkaar passen.
 
Terug
Bovenaan