Schoonmoeder

<p>Ik zit met een dilemma en het word alleen maar erger... </p><p>Voor dat ik bevallen was van onze zoon, was mijn schoonmoeder al heel erg opdringerig, overal mee bemoeien en alles moet gaan zoals mevrouw wilt. De dag van de bevalling is ze voor mij al te ver gegaan, waren net thuis hadden duidelijk aangegeven dat we even wat rust wouden na een zware bevalling te hebben gehad, word dit niet geaccepteerd, komt ze langs en stormt zo naar boven waar ik bebloed op bed lig en bezig was samen met de kraamzorg om de kleine aan te leggen. M'n vriend werd boos en gaf aan dat dit niet kon haar reactie "ik heb lang genoeg moeten wachten Ja..." vervolgens dringt ze zich via de WhatsApp heel erg op, waar wij weer onze grenzen aangeven die wederom niet geaccepteerd word. Ik heb nu haar gezegd op een normale manier dat ik haar gedrag niet trek en als ze niet stopt ik de deur dicht gooi, voor mijn vriend bepaal ik niet, this immers zijn moeder maar ik hoef er dan even niks meer mee te maken te hebben, nu word ik genegeerd en de grond in gedrukt, tegen m'n vriend doet ze wel zoals altijd?</p><p>Snap dat ze blij is oma te zijn, maar vind wel dat ze onze grenzen moet accepteren en elke keer dat we dat aangeven, eindigt het in ruzie.</p><p>Hoe kan ik de hele situatie rondom haar het beste aanpakken? Zijn er meerdere moeders, gezinnen die hier last van hebben gehad???</p><p>Heb geprobeerd het te laten rusten maar ze betrekt er heel veel mensen bij en verhalen worden verzonnen die de wereld rond gaan nu. </p>

Jeetje… wat een verhaal. Wat vervelend om zo te beginnen terwijl iedereen juist zo blij zou moeten zijn! Ik dacht eigenlijk alleen aan: Zitten jij en je vriend op één lijn wat dit betreft? Hebben jullie dit hardop uitgesproken? (Al snap ik ook dat je net na een bevalling even met iets anders bezig bent…) Hebben jullie geprobeerd samen met haar te praten, zodat zij zich ook gehoord voelt maar waarin jullie ook kunnen aangeven dat jullie graag iets meer ruimte willen? En zij begrijpt dat zij uiteraard meer dan genoeg tijd krijgt om lekker bij haar kleinkind te zijn en oma te zijn! Hoe dan ook, zelf zou ik in gesprek gaan met zijn drieën… Denk dat dat je uiteindelijk toch het meest oplevert? Misschien opper ik nu alles wat jullie al geprobeerd hebben hoor! Sorry dan! ? Hoop dat jullie het snel kunnen oplossen, zodat het voor iedereen fijn is! Succes ?

Schoonmoeder/ouders, breek me de nek niet open ??
Ik snap zeker waar je vandaan komt, mijn schoonmoeder was heel erg aant pushen over borstvoeding. Bleef met herhalen over aanleggen, belt na de bevalling feliciteerde mij niet meer begon daar over, en grenzen op ander gebied ho maar.

Wat ik als tip kan geven, zeg duidelijk wat je grenzen zijn, dan ben je maar de bitch, en anders houdt je lekker je kindje vast en heeft zei pech, dat is mijn tactiek ?. Mijn kind, mijn regels. En wat ik ook doe, als ze onverwachts komen moet ik altijd net weg haha.

Hopelijk komen je er allemaal een beetje uit thuis. Succes

Terug
Bovenaan