Schoonmoeder

Goede morgen dames,

Ik moet even wat kwijt , ik heb een zoontje van 5 maanden, en een hij begint wat eenkennig geworden nu wil mijn schoon moeder bijna elke dag langskomen zodat hij haar herkent en niet bij haar gaat huilen, nu zit ik daar helemaal niet op te wachten ik vind 2 x per weer 2 uurtjes wel genoeg dat ze hier is, ben ik nou te hard ? Het is toch mijn kind ? Ik kan haar sowieso niet zo goed uitstaan, maar voor mijn kind tolereer ik het en laat ik haar hier komen, geef a.u.b. Jullie eerlijke mening,
Groetjes, mama van zayn

Ik zou het net als jou erg vervelend vinden.  Het is jou kind. Ik zou haar gewoon vertellen wat je er van vindt. Een kind went ook wel aan zijn oma hoor, al is ze er maar 2 uurtjes in de week.

Ik zou er niet aan moeten denken om mijn schoonmoeder (of eigen moeder) bijna elke dag over de vloer te hebben zeg!
Eenkennigheid is toch ook maar een fase die weer over gaat en 2 keer per week is al best veel vind ik. Ik zou dit gewoon bij haar aangeven, en dat jullie ook je eigen space nodig hebben oid.
Succes!

2x2 uur per week is echt afdoende tegen eenkennigheid, in ieder geval als je nog voor de eenkennigheid daarmee start.
Is 5 maanden niet wat vroeg voor eenkennigheid?

Poeh nee daar zou ik ook niet aan moeten denken zeg. Bovendien: het is een fase, die gaat voorbij. Tenzij je haar wil inschakelen als vaste oppas is het denk ik niet nodig en als je er geen zin in hebt, zeker niet doen :) 
Mijn dochter moest heeeeeel weinig hebben van 1 oma. Dat was ontzettend vervelend om te zien, en oma had zelf natuurlijk ook graag gezien dat het anders was, maar ze heeft haar de ruimte gegeven. Niks geforceerd, nooit gepusht, en ineens (na een jaar) was het over en zijn ze dikke mik. Ik ben echt heel blij dat ze het zo wilde en kon aanpakken❤ 

Begrijpelijk dat je hier niet op zit te wachten inderdaad. Een van de grootste themas bij het krijgen van een kindje. (Schoon)familie en grenzen. Zelf had ik hier tijdens mijn zwangerschap al veel over nagedacht en over wat ik zelf als gezin belangrijk vind. Ik weet niet in hoeverre ze open staat voor gesprek hierover? Mij hielp het om het niet persoonlijk te maken en aan te spreken, maar algemeen wel de verwachting uitspreken dat wij het belangrijk vinden dat onze behoeften als gezin voorop staan. En dan al helemaal die van je eigen kindje! Misschien goed om te blijven benoemen dat je herkenning niet hoeft te forceren om een hechte band te krijgen en dat je schoonmoeder zichzelf en het kindje hier tijd en ruimte in moet gunnen. 
Goed voor jezelf en je kindje opkomen! Je mag absoluut een nee verkopen, want haar wens komt niet voor die van jullie eigen behoeften :) 

Wees eerlijk en bespreek dat je dat niet wil hoe lastig ook. Laat haar niet jou dagplanning beheersen

Ik heb geen idee dacht ook dat het later kwam , maar eerst huilde hij bij niemand maar nu begint hij bij iedereen behalve mama en papa natuurlijk, te huilen eventjes als ze er een tijdje zijn is het weer over 

Terug
Bovenaan