Schoonmoeder

Ons kereltje zet het altijd op een brullen als hij bij mijn (stief)schoonmoeder zit. Hij huilt echt bij niemand alleen bij haar. Ze is er ook heel onhandig mee. Ze heeft zelf nooit geen kinderen gehad en dat is goed te merken. Ik ben een beetje door mijn smoesjes heen als ik hem weer huilend bij haar van schoot af haal. Och hij zal wel honger hebben, ow hij is moe enz. Ze zegt vaak tegen hem kom maar bij oma. Dan gaat hij dus rond zitten kijken waar mijn moeder is. (die ziet ie elke dag) Nu vraagt ze iedere keer wanneer hij een keer een dag komt. Tot nu toe heb ik het kunnen ontwijken maar dat gaat niet eeuwig duren natuurlijk. Mijn man heeft samen met zijn broer al een balletje opgegooid bij hun vader dat ze een beetje onwennig is met onze kids. Schoonvader kon dat alleen maar beamen. (zei letterlijk: ja ze kan er niet echt veel mee) Maar hoe blijf ik toch netjes en hoef ik het hem niet aan te doen om een dag daar naar toe te gaan. (met de oudere kleinkids is ze overigens wel heel leuk hoor) Heb al gezegd dat ik hem niet graag wegbreng zonder dat het nodig is.

supertje dat is wel lastig ja, weet niet of je ene hele goede band met haar hebt maar zou het anders toch proberen aan te kaarten als je 1 op1 bent met haar en haar uitleggen hoe jouw kereltje het fijn vindt om vast gehouden te worden. ik nem aan dat ze niet achterlijk is en op een gegevn moment ook wel voelt dat je steeds iest bedenkt. in ieder geval heel veel succes ermee want schoonmoeders zijn lastige kwesties

Tja ik zou dit aan je man overlaten, dan kan hij met je schoonouders praten en uitleggen dat jullie vinden dat ze erg leuk met de oudere kids omgaat, Maar dat je merk dat ze nogal onwennig is met baby´s en daarom liever wacht tot hij wat groter is!

Kijk het blijft lullig om te vertellen, dus probeer het vriendelijk te doen, maar zorg dat je wel duidelijk bent, de hele tijd smoesjes verzinnen geeft haar misschien uiteindelijk het gevoel dat je haar niet vertrouwd/aardig vind, dat wil je ook niet!

Succes ermee

Wanneer je het moeilijk vind om te zeggen zou je het haar kunnen schrijven....!
Want wat mj zegt het is en blijft lullig om te zeggen en wrs zal het uitmonden in welles nietes enz.
Wanneer je het schrijft kan ze het lezen evt weg leggen nog een keer lezen enz en op haar gemak reageren......
Maar het is en blijft moeilijk....

Sucses
Liefs Louise

Heb al een aantal keer gezegd dat hij het prettiger vindt als hij op een andere maniet vastgehouden wordt. Maar antwoord was: Ik heb vaak genoeg opgepast dus weet heus wel hoe ik een baby vast moet houden. Vandaar dat ik er weinig meer van durf te zeggen. Heb het een aantal keer subtiel proberen te doen, maar dringt niet door.

De band is niet heel erg close met haar, daarom is het ook zo lastig. En vind het wel weer zielig voor haar dat hij iedere keer alleen bij haar huilt. Mijn schoonvader kan er wel alles mee en doet dat ook. Met hem kan ik wel goed opschieten. Misschien dat die kleine ook wel mijn weerstand op haar aanvoelt.

Ja zou best kunnen!!
Hoop dat mn meisje dat volgende week ook bij mijn schoonmoeder doet,,haha,, ik zie haar volgende week op een feestje,, pfff, zou het liefste mn meisje helemaal niet aan haar geven, maar dat kan dan weer niet, ook al hebben we geen contact!

Misschien kun je(je man) het dan via je schoonvader proberen, dat hij iig dat dagje oppassen uit haar hoofd praat!

Succes ermee

Nou dat voelen kinderen wel hoor, als je zelf weerstand op iemand hebt..... Allebij mij kids hebben niet zoveel met mijn schoonmoeder en stief- schoonvader. Die mensen zien het leven echt aan voor een moeilijke weg en je merkt aan alles dat zij 'hun lot' dragen zeg maar..... Daar wordt je zooooo moe van! De kids pikken dat feilloos op, Margo (7) wil er echt niet logeren en voelt zich er niet thuis en Connor piept er alleen maar als we er zijn. Dus het lukt vast wel bij jouw schonmoeder MJ!

Zou zelf proberen haar dan toch tips te geven hoe ze met je kereltje kan omgaan wat hij wel prettig vind.
Wij hebben het toch ook moeten leren of met andere kids of met eigen kids.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan