Schoonmoederrrrr en kado 1ste verjaatdag

<p>Hoi allemaal,</p><p>Misschien deel ik dit ook een beetje om het van me af te schrijven.</p><p>Na aangeven wat we onze kleine geven voor zn eerste verjaardag kwam er weinig reactie. Nu krijgt mijn man ineens een berichtje ik heb dit en dat voor de verjaardag.. en ja je raad het al, precies dat wat wij gaan geven.</p><p>Het is niet het eerste waar we tegenaan lopen en er is al een hoop gedoe/gezeik geweest. Ik snap mijn man dan ook als hij zegt wat nu weer, ik wil er niet eens meer wat van zeggen dan is er weer gedoe. Hier houden wij helemaal niet van, en voorheen dachten we toemaar en trokken we ons eigen plan. Het gaat nu alleen om ons kindje waarvan we willen dat het niet door en door verwent raakt. Onze wens voor de verjaardagskado's was namelijk dat wij het grote kado zouden geven en onze familie de uitbreiding ervan. Als ze meer dan dat wilde uitgeven dit naar de spaarrekening te doen. Dit mislukt nu dus aardig. Mijn ouders, broer en schoonzus vragen netjes wat we willen em.begrijpen wat we zeggen.</p><p>Hebben jullie tips of ervaringen?</p>
 
Hoi
Ik heb ook zo'n schoonmoeder. Altijd willen overtreffen.. 
Bij de eerste verjaardag had mijn zus een simpele driewieler gekocht wanneer ze dit hoorde is ze er ook 1 gaan halen maar groter en uitgebreider. Mijn zus is toen van kado moeten gaan wisselen zodat ze ook iets leuks kon geven. Voor zijn 2e verjaardag had ze verschillende grote kado's bij en voor de 3e verjaardag hadden we een fiets gekocht en kwam zei natuurlijk met een quad af. 
Niet leuk op zo'n manier! Elk jaar hebben we gevraagd om het wat simpeler te doen maar nee hoor! We hebben besloten om niet meer te zeggen tegen haar wat we gaan kopen zodat ze al niet hetzelfde kan halen maar beter en groter.  Wanneer ze iets te groot koopt laten we onze zoon het mee terug naar moeke nemen zodat hij er daar mee kan spelen. Dit vind hij zelf ook leuk dan ?
probeer je er niet te druk in te maken ook al is dit soms moeilijk. Het is de frustratie niet waard. Zeker als je er onderling ook ergernissen van krijgt. We hebben vorige keer verschillende kleine kadootjes gekocht die hij verspreid over de dag kon opendoen en dat vond hij leuker dan 1 groot kadoo! Stickerboek, potje slijm, wasco's, voorleesboekje.. de gang hadden we vol ballonen gelegd als verrassing. ?
Veel succes en geniet van de verjaardag!
 
Hee lyne,
Wat fijn om te horen dat ik niet de enigste ben. Het blijft altijd maar een strijd daar baal ik zo van?! Ik ga inderdaad maar wat anders bedenken, en mijn best doen alsof we blij zijn met het kado. Inderdaad mee naar haar geven is een optie. Ze moet ook bij alles op 100 manieren op de foto ben zo blij dat we besloten hebben dat ieder weekend toch wel te veel is om elkaar te zien hihi. Thnx voor ke reactie!
 
Hee lyne,
Wat fijn om te horen dat ik niet de enigste ben. Het blijft altijd maar een strijd daar baal ik zo van?! Ik ga inderdaad maar wat anders bedenken, en mijn best doen alsof bwe blij zijn met het kado. Inderdaad mee naar haar geven is een optie. Ze moet ook bij alles op 100 manieren op de foto ben zo blij dat we besloten hebben dat ieder weekend toch wel te veel is om elkaar te zien hihi. Thnx voor ke reactie!
 
Hey Kimmoe
Inderdaad spijtig als het zo gaat he! Hopelijk vind je nog een leuk kadootje. Goed dat je jezelf ook wat ruimte kunt geven door er niet elk weekend heen te gaan. Anders worden de frustraties nog groter. 
Uiteindelijk onthouden de kinderen later meer de gezelligheid van de feestjes ipv  de grote van de kadootjes ?
 
Terug
Bovenaan