schoonmoeders tips?

Hallo mamma's,

Misschien heel kenbaar, elke week komt schoonmoeder op de koffie even kijken hoe het met haar kleinkind is. Niks mis mee heel gezellig en leuk voor je kleintje..... MAAR,

Dan komt dat ene onderwerp weer aanwakkeren.... de opvoeding.

Iedere keer als je wat zegt hoe JIJ je kindje wilt opvoeden komt de ja maar om de hoek kijken.... ja maar ik deed dat zo, ja maar pietje heb ik zo opgevoed, ja maar pietje deed dat zo, ooh jaaaa maar bij pietje deed ik het anders....

Nu dat ik dat een jaar heb moeten aanhoren vind ik het wel welletjes geweest en heb haar dan ook op een nette manier duidelijk gemaakt dat mijn zoon anders is dan haar zoon en dat je niet ieder kind met elkaar kunt vergelijken ieder kindje is uniek en ieder kindje ontwikkeld zich op een andere manier, het enige wat je zou kunnen doen is het kindje te accepteren maar ook te respecteren op de manier hoe het kindje zich ontwikkeld.

Zo op deze manier heb ik dat dan ook tegen haar gezegd. Toen stond ze op en zei bah wat ben jij een bitch. Ik stond perplex en ze liep zo de deur uit.

Ik heb dit uiteraard ook tegen mijn man gezegt en mijn man geloofd mij niet... nee mijn moeder zou dit nooit zeggen.

Bij mijn ouders kan ik niet terecht die heb ik helaas niet meer en mijn vriendinnen hebben nog geen kinderen dus ik sta letterlijk met de rug tegen de muur...

Hoe zouden jullie dit probleem oplossen?

Groetjes

Jeetje wat een situatie!

Ik moet zeggen dat ik ook ongeveer zo'n schoonmoeder heb en ja sorry ik vind dat je ontzettend netjes bent gebleven!  En als zij jou een bitch vind so be it!!

Dat je man je niet gelooft is niet leuk hij zou ten alle tijden achter jou moeten staan...of is die 'navelstreng' met zijn moeder nog deels intact!?? Gewoon rustig blijven en bij je verhaal blijven, gelooft je man je dan nog steeds niet zeg je: 'Prima, ga maar naar je moeder en vraag wat er volgens haar gebeurd is'

Mocht je schoonloeder (excuus moeder ) alles ontkennen zou ik een gesprek aangaan net man erbij en har voor het blok zetten! Zij moet echt haar poppetje in dit 'spel' nog duidelijk leren en door toch toe te geven in dingen is zij de leading lady,  dus absoluut niet doen!

Het gaat erom dat jij je happy voelt bij dingen wat je keuze daar ook in is en schoonmoeders, bemoeizuchtige vriendinnen, wildvreemde bemoeizuchtige mensen op straat kan me niet schelen wie hebben er geen moer mee te maken hoe jij dit in jullie gezin invult!!

Meid succes!

Dankjewel annemarie, ik zal met manlief en zijn moeder om de tafel zitten en dan eens kijken wat er gebeurd.

Zie er best tegenop omdat ik weet hoe ze kan zijn maar het welzijn van mijn kind vind ik belangrijker!

Nogmaals bedankt voor de tip!

Quote van de dag:

Schoonmoeder, bemoei je niet met de opvoeding van mijn kind...

Ik woon samen met 1 van jouw kinderen en daar valt ook nog het een en ander aan te verbeteren

;-)

Volg je eigen pad, iedereen doet het anders!

Ik zou zeggen, ene oor in, andere oor uit. Hoe zij t vroeger deed heb jij geen boodschap aan. En dat ze je bitch noemt lijkt al helemaal nergens op. Maar neem van mij aan dat de "oudere" generatie graag praat over hoe hun het destijds deden. Jij doet t lekker op je eigen manier!

Ik denk dat veel schoonmoeders dat doen inderdaad. Toen ik  net bevallen was van mijn eerste kindje kreeg ik ook allemaal tips en adviezen en hoe ik het beter moest doen. Als hij puistjes in zijn gezicht had (waarschijnlijk melkuitslag) dan kwam dat omdat ik iets verkeerds gedaan zou hebben. Ik vond dit vreselijk!

Maar inderdaad, ene oor in en andere oor uit. Dat doe ik nu (baby is nu 9 maanden)!

En inderdaad goed gehandeld! Dat je man je niet gelooft, klinkt ook heel bekend.. het is zijn moeder dus wil/kan hij zulke uitspraken niet geloven. Misschien een keer erover praten met je schoonmoeder waar je man bij is?

Terug
Bovenaan