Schoonmoeders

Nelie had het idee en ik denk ik open m ook gewoon, een topic over schoonmoeders haha! Klaag maar raak en wie weet hebben we nog leuke ideeen voor elkaar om er mee om te gaan!

Ik heb er twee en deze zijn echt twee verschillende werelden. De ene is heerlijk rustig, laat alles op zijn beloop en is er voor me als ik haar nodig heb. De ander daarentegen.. Pfffff ik ben er tegenwoordig achter wat het is wat het zo vervelend maakt, dus de bom gaat binnenkort ploffen en dan lucht ik mijn hart eens grondig! Ze wil erg op de voorgrond treden. Alsof ze de beste is en de enige oma. Maar niet alleen op oma vlak, met alles is het zo. Als ik iets vergeet, maakt niet uit wat, ze lacht me gewoon uit dat ik er niet over na heb gedacht. Met het aankomende kraamfeest wil ze natuurlijk ook flink uitsloven hoe geweldig ze is als oma en daarbij vallen mijn moeder en andere schoonmoeder mooi in het niet. Ze liep al te verkondigen dat als het te druk was zij als oma wel even een blokkie om zou gaan met de kleine. En zij kan de luiers wel doen die dag en de fles.
Ze is tevens van mening dat ze 1x in de week op MOET passen, anders kan ze geen band met haar kleinkind krijgen. Nu hebben we dat toegezegd omdat mijn man eerst in Lelystad zou gaan werken en Caileigh dan mooi in Almere af kon zetten. Echter blijft hij in Amsterdam, dus dat is absoluut niet handig. Ze wil dan wel op zondagavond komen en tot maandagavond blijven. En ik wil haar absoluut niet te logeren hebben!
Met Pasen was had ze Caileigh dan even vast nadat de opmerking geplaatst was dat we egoïstisch waren en er meer mensen in huis waren die haar vast wilden houden. Caileigh was wat onrustig en hup daar ging ze op de schouder 'moet je boeren schat' toen dat niet hielp hup op de buik op de onderarm 'oh heb je krampjes' ik zat echt te wachten totdat ze haar op dr kop zou houden. Dus ik zeg: nee dat komt door haar maagzuur (toen hadden we nog geen medicatie) maar nee dat was niet zo. Nee.. Haar eigen moeder zal wel weten wat er aan de hand is...

Goed ik kan nog wel even doorgaan, maar hier laat ik het maar even bij ;)

Wat vervelend dat je schoonmoeder zo is. ik hoef niet te klagen, misschien ook leuk om dat te vertellen. ik heb een geweldig goede band met mijn schoonouders. ik heb een tijdje bij hun in huis gewoond, ze wonen hier om de hoek, ik ga zeker 1 keer per week op de koffie bij schoonmama en kan met haar alles bespreken. ze is ook geweldig met Aniek en past zelf af en toe al op. ik durf Aniek zeker bij haar achter te laten, heb daar een goed gevoel bij. ook kan ze het heel goed vinden met mijn moeder, die helaas wat verder weg woont. tijdens de weeen hebben ze samen de laatste boodschapjes gedaan en het huis op orde gemaakt. ook in de kraamweek zijn ze veel samen opgetrokken. ik heb schoonouders uit duizenden en ben er heel zuinig op! Ik moet er niet aan denken dat het zo gaat als bij jou:( hopelijk draait ze bij!

he hoe kom je er aan 2 dan? misschien een brutale vraag..
ik heb er 1 en is meer dan genoeg dacht ik zo.. haha nou moet zeggen ze is er mak op t moment zit niet goed in haar vel dus hoor of zie ze niet. aan de ene kant lekker aan de andere kant vind ik sneu voor manlief. maar als ze dan ook komt weet ze alles beter en alles wat je hebt bijv klachten heeft ze ook of allang gehad. ben gestopt met borstvoeding ben kvolgens haar te gestresst nou denk ik joh rot lekker op.. ik kom amper de deur uit. heb het thuis druk zat.. maar ja dan denk ik la maar lekker lullen..

Ahahah je hebt gewoon een schoonmoeder topic aangemaakt!! Heerlijk :) Want zijn de schoonmoeder (meestal) niet een bron van irritatie. Ik vraag me wel eens af hoe het komt maar zou het ook komen doordat we echt aan een moeder genoeg hebben en dat is onze eigen mama :)

Die van mij is gewoon raar. Ze is al raar vanaf het begin dat ik haar heb ontmoet. Ongeloofelijk zenuwachtig en dat maakt mij weer zenuwachtig waardoor het contact heel krampachtig word/is. Toen we haar vertelden dat ik zwanger was kon ze niet enthousiast reageren. Dat is wel het laatste waar je op zit te wachten. Er kon amper een gefeliciteerd af. Ben daar heel verdrietig om geweest...Maar met die dingen kan ik allemaal wel leven. VInd het belangrijker wat mijn eigen ouders vinden en mijn beste vrienden.

Wat me heeft gekwetst is dat ik een gesprek van haar en mijn vriend heb opgevangen 2,5 week na mijn keizersnee. Vriend gaf aan dat hij best moe was en dat het wel wennen is met zo'n kleintje om je heen. Logisch want dat heb ik zelf ook gehad. Zij reageert met dat hij mij echt niet hoeft te helpen met de voedingen en dat ik het alleen moet doen. Ik moest het namelijk straks ook alleen doen en was er ook niemand om mij te helpen. Vond dat zo'n lullige opmerking omdat ik op dat moment niet alleen de voeding kon doen. Ik kon door mijn keizersnee niet zittend borstvoeding geven en vriend moest mij hier bij helpen...
Daar kwam nog overheen dat ik toen pas om 1 uur in de middag klaar was met borstvoeding, zelf douchen en aankleden en ze doodleuk vraagt of ik lekker hebt uitgeslapen en dat ik wel erg laat van bed af kwam...wat?!?!..

Ach zo zijn er nog wel dingetjes...Schoonmoeder...GRRR ...kan haar soms wel wat doen.

Lijkt me echt fijn om een leuke schoonmoeder te hebben helemaal omdat mij moeder ook heir 2 uren vandaan woont.

Lekker zo even klagen :)
Liefs

@mama van lot:
Ik heb er 2 doordat mijn man zijn ouders gescheiden zijn ;) ik hou er niet twee mannen op na hoor haha!

@immke:
Heerlijk dat je een fijne band heb met haar, maar door de vervelende waardeer ik de ander wel weer meer ;)

Wat vervelend dat schoonmoeders zo vervelend kunnen zijn! Ik heb in het verleden ook wel eens zulke schoonmoeders gehad maar toen waren er geen kinderen. en ik snap heel goed dat juist nu je de steun nodog hebt en niet het gezeik! Probeer je er niet te druk om te maken..

Hahaha wat leuk dat er een topic hierover is geopend!

Mijn schoonmoeder is een lief mens, en is een prima oppas maar wel vanaf 1 jaar haha. Zij is van mening dat baby's mogen huilen (ze laat ze dan ook rustig een uur huilen zonder te kijken!!) en dat baby's geen speen nodig hebben. (geeft ze dan ook echt niet!) Dit is dus totaal niet onze manier en daarom past ze het eerste jaar nauwelijks op. Alleen als ik echt omhoog zit en het niet anders kan en dan met de duidelijke instructie's. Voor de rest is ze een leuke schoonmoeder/oma hoor en mijn oudste dochter is ook helemaal gek met haar, maar ja dat eerste jaar haha. Ik kan haar ook altijd bellen en kan mn oudste er ook altijd kwijt als het moet dus dat is wel erg prettig. Ze geeft nog wel adviezen, maar is al hadr minder geworden. Ze heeft nu onderhand wel door dat het bij het ene oor in, andere oor uit is hihi.

Hier dus een beetje geklaag, maar niet teveel!
Liefs ciomama

mijn schoonmoeder is in 2004 overleden, maar ze had wel haar schoonzussen al over mij verteld, en dat terwijl ik pas nov 2008 bij mijn man kwam. hoezo helderziend hihi

zij heeft mij uit al zijn vriendinnetjes gekozen en dat voelt goed.

manlief had dus wel haar zegen

ik zie het graag dat zij over onze meiden waakt en manlief kan het zo ook een plek geven.

en mijn eigen mams is DE lastige schoonmoeder
groetjes sabine

Terug
Bovenaan