Schoonouders……..wat moet je ermee??

<p>Wat is het toch altijd dat (schoon)ouders altijd zo vervelend kunnen zijn?? En dan vooral vaak de schoonmoeder in mijn geval. Mijn schoonouders zijn op vakantie bij ons op dit moment omdat wij in het buitenland wonen…. Hebben een camper en staan met hun camper in onze tuin. Aan hun aangeboden uit goedigheid omdat het voor hun goedkoper is. Dat is nu de 2e keer maar het lijkt elke keer vervelender te worden…. Ze blijven trouwens 8 weken. Laat ik van wal steken… 1. Hier is het normaal (in dit land) dat je je schoenen uitdoet binnenshuis. Zij hebben er vaak schijt aan en komen met hun grasvoeten binnen en kijken er niet naar uit of om. 2. Schoonmoeder nodigt zichzelf uit voor de koffie, schoonmoeder komt binnen ‘ Wij gaan even bij jou koffie drinken hoor’ en gaat gewoon direct zitten….. 3. ‘ Ga je nog wat doen vandaag? Ik: ja ik moet even wat boodschappen doen…. Zij: dan ga ik wel even mee….. Ehhh oke?? Zijn we éénmaal daar. Heb ik mijn boodschappenkar met scanner. Legt zij haar eigen boodschappen bij mij in de kar… Dat is dan nog niet zo erg… Maar Na een poos zegt ze….oooohhhh vergeten IK moet scannen…. Eehh ik zeg wat doe je nu? Ja Nou kan dat nu wel scannen ja dan krijg je dat later wel weer ( terwijl ik altijd een weekbudget hanteer met boodschappen)4. Aldoor zeuren over andere mensen hoe zij daarover denkt en zich daar aan irriteer 5. Mijn kinderen elke ochtend koeken mee naar school geeft terwijl ik aangeef dat ik dat liever niet elke dag heb. En dan nog 1 wat echt te erg voor woorden is…. Komt ze binnen terwijl het heel erg vroeg is en ik mij aankleed…… Nou jij hebt wel hele dikke billen (bovenbenen) hé en je hebt ook dikke kuiten….. Ik heb geantwoord Nou dat maakt mij helemaal niks uit….. Maar gewoon het lef om dat tegen je schoondochter te zeggen……. Echt schaamteloos…….en de mobiele wc van de camper gewoon legen in de natuur als ze geen benzinepomp kunnen vinden ( terwijl er chemische spul in zit) En dit zijn nog maar een paar voorbeelden van deze vakantie…. Vorige jaar heeft ze zelfs in onze tuin gepoept…..echt gewoon in de tuin en had ze er een beetje gras overheen gegooid terwijl de kinderen er wel doorheen zouden kunnen lopen met allé gevolgen van dien….. ik erger me er echt verschrikkelijk aan en vind het te gek voor woorden…… Ik doe het uit goedigheid maar tot hoever kan ik dit laten gaan en hoe kijken jullie er tegenaan?? </p>

Communicatie is key! Praten samen met je partner, het zijn tenslotte zijn ouders. Soms je tanden laten zien. Even schrikken voor je schoonmoeder maar daarna doet ze hopelijk wel wat aardiger. Die opmerking over je lichaam en het poepen in de tuin.. sorry hoor!! Kan echt niet.

Word het gesprek niet goed ontvangen.. hen dan geen 8 weken laten blijven. Succes ermee

Praat samen met je man met je schoonouders. Krop het niet op want als je geen gesprek aangaat wordt het niet opgelost. 8 weken is lang wanneer je zoveel irritaties hebt

Ik zou daar niet al te lang over na hoeven denken. Ik wil me overal aanpassen behalve in mijn eigen huis. Mijn huis, mijn regels.. en als het je niet zint ga je maar naar je eigen huis.
Ga dus zeker het gesprek aan want 8 weken op je tenen lopen in je eigen huis en tuin is heel erg lang. Kom voor jezelf op hoor, samen met je man. Succes!

Terug
Bovenaan