schoonouders + conflict

Weet even niet hoe ik het anders moet noemen maar begin het een beetje beu te worden. Sinds onze zoon is geboren is de verhouding tussen ons en mn schoonouders een stuk minder geworden. Ze zien hem naar hun mening te weinig, ik ga minimaal 2 keer in de week langs. Ik doe dit altijd overdag, ze hebben een eigen zaak en dus kan ik daar altijd aankomen. Nou blijf ik altijd in de winkel zelf hangen en ga ik nooit met die kleine naar het kantoor want daar wordt gerookt. Wij hebben ervoor gekozen om hem daar niet aan bloot te stellen, thuis wordt er ook niet meer gerookt dus ik vind niet dat hij daar bij een ander wel midden in moet gaan zitten. Nu vinden ze dat raar en hoor ik of via mn vriend of schoonzus dat vooral mn schoonmoeder het er allemaal niet mee eens is. Nu zou ook de sinterklaas avond op zondag middag worden gehouden en dat werd ineens verzet naar maandag avond omdat mn schoonvader perse op zondag naar de voetbal wilde. We hadden een paar weken geleden al afgesproken dat het zondag zou zijn. Nu wordt ik raar aangekeken dat ik dan niet kom. Onze uk zit de hele dag op het kdv en is bekaf als hij thuis komt. Vaak gaat hij meteen naar bed om dan na een uur nog een fles te krijgen en dan de nacht in te gaan. Ik vind zelf niet dat ik hem dan willens en wetens op moet houden om daar naartoe te gaan om hem dan laat in de avond weer uit zn bed te moeten halen om weer naar huis te gaan. Ook is mijn vriend werken en komt pas aan het eind van de week thuis dus die is er ook niet bij.
Ligt het nou allemaal aan mij en doe ik het nou fout? Ik raak hier steeds meer gefrustreerd door en heb ook weinig zin meer om daar langs te gaan aangezien het voor mijn gevoel toch niet goed is wat ik doe... Ik zou graag jullie mening eens hebben of is er iemand die dit herkent... Ik hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen en anders probeer ik het nog wel een keer uit te leggen.
Liefs

Hey,

Jeetje wat vervelend een conflict met je schoonouders.
Ik vind dat jou schoonouders moeten respecteren dat je niet wil dat ze niet in zijn bijzijn roken..Wat raar dat ze dat niet begrijpen.
Jullie kunnen het idd beter op zondag vieren sinterklaas als jullie mannetje maandag de hele dag op het kdv zit.
Met mijn schoonouders kan ik goed opschieten die passen ook op de maandag en donderdag op als ik werk.
Mijn schoonmoeder rookt buiten of in de bij keuken maar absoluut niet bij de kids.
Wij zijn al een paar jaar gestopt met roken.
Wat vind jou vriend hiervan dat je schoonouders nu een beetje aan het zeuren zijn ?

Liefs

Hey!

Ik denk dat zij andere verwachtingen hebben. Praat er eens over met hen. Willen zij dat jij in de winkel langs komt of willen ze dat je ze echt met een bezoekje aan huis vereerd en uitgebreid koffie komt drinken. Wat verwachten zij van jullie? dan kun je daar over nadenken en eventueel wat rekening mee houden als je het redelijk vind.
Ik vind zelf 2 keer in de week best veel, maar ik kan een bezoekje in de winkel niet echt persoonlijk vinden. Ze zijn tenslotte op dat moment aan het werk en de klant gaat altijd voor. Misschien dat ze dat wel graag anders zien en dat kan ik me dan best wel voorstellen. helemaal als daar gerookt wordt kom je ook niet echt lekker op visite toch? ik zou daar mijn kids ook niet in zetten trouwens. Waardeloos dat ze die sigaret niet even uit willen doen als je langs komt en even willen luchten... minne moeite lijkt me voor dat kleine poosje dat je er bent. En je hebt er lijkt me wel wat voor over als je kleinkind komt. Alhoewel mijn eigen vader kan ook stug doorroken waar onze kleintjes bij zijn. Ik maak me niet druk over die ene keer in de zoveel weken als ik daar een keer kom en mijn vader net zit te roken. Meestal rookt ie niet of is mijn moeder alleen thuis. Het is dus voor mij te overzien.
Zij zijn ook niet duidelijk in wat zij willen, anders hadden ze dit allang duidelijk gemaakt. Wel liggen dit soort dingen altijd gevoelig, bang dat er ruzie komt al bevordert dit de onderlinge band ook niet.
Mijn idee is dus praat er eens goed over.
En over de Sinterklaas... ja... dat vind ik echt heel goed te begrijpen. Wij gaan na een lange dag bij de opvang ook echt 's avonds geen visites meer doen. En Sinterklaas vieren is behoorlijk intensief ook. Jammer dat ze dat niet begrijpen, maar dat is hun probleem lijkt me. Heb je het hen goed uitgelegd?? Dat lijkt me erg belangrijk. Willen zij er geen rekening mee houden, jammer dan... vier je lekker met zijn drietjes sinterklaas.

Succes

@zeevang:
mijn vriend snapt het ook allemaal niet zo goed. Die heeft pas geleden al eens met hen gesproken en het enige wat ze dan zeggen (met name mn schoonmoeder) dat we er dan niet uitkomen... Dus ja wat moet je daar dan mee vraag ik me af... Ik merk wel dat het hem ook niet lekker zit want je wil natuurlijk gewoon normaal en leuk met elkaar om kunnen gaan.

@bloempje
Het is idd niet echt persoonlijk als ik in de winkel langs ga maar ik heb weinig andere opties aangezien het voor mij best druk is doordeweeks, mijn vriend is niet thuis, ben zelf al 2 avonden niet thuis en vaak ook nog een 3e avond. Op zaterdag zitten we meestal bij mijn ouders omdat mijn vader alleen dan thuis is en die kleine dan ook graag ziet en zondag zitten we met de voetbal en zijn zij zelf vaak weg, dus ja... Wat betreft de sinterklaas hebben we uitgelegd maar dat wordt niet helemaal begrepen. Nou zijn ze gister naar ons toe gekomen en hebben we alvast de pakjes uitgepakt voor Quinn en dat ging wel goed. Alleen werd het kind opgehouden omdat ze er dan zo graag mee willen spelen en dat paste niet helemaal in mijn straatje maar ik heb het maar even zo gelaten... Wat ik ook al tegen zeevang zei een gesprek heeft niet echt zin want mijn vriend heeft een gesprek al gehad en dan wordt er gezegd dat we er niet uitkomen...

Bedankt voor jullie reacties alvast, moest even mn ei kwijt. Kan het in de omgeving niet altijd makkelijk kwijt want we wonen in een dorp en dan gaat het verhaal vaak al snel de ronde:) En wordt het vaak erger gemaakt dan het is...

Liefs

@droogje85

was even benieuwd hoe jullie dat nu hebben opgelost met de pakjes avond?
zijn jullie nou wel of niet geweest en zijn daar door je schoon ouders nog reacties op geweest?

liefs Shirl.

@ Shirl

Sorry dat de reactie wat lang op zich liet wachten maar we hebben een aantal dagen met ziek zijn achter de rug dus de laptop heeft een aantal dagen links gelegen:)
Uiteindelijk zijn ze toch allemaal naar ons toe gekomen om dan alleen de pakjes van Quinn uit te pakken. Dit ging vrij goed, alleen werd Quinn aan alle kanten geclaimd en wist ie niet meer waar hij het zoeken moest. Werd helemaal geleefd en ging 1 1/2 uur later naar bed dan normaal, heb dat maar ff zo gelaten maar dacht er het mijne van. We hebben er verder geen reacties meer op gehad maar ik denk dat het voor hun zo goed is. Dus ben benieuwd, maar de volgende dagen zoals kerst en nieuwjaar komen er weer aan dus we gaan eens afwachten hoe die verlopen. Ik hoop wat rustiger allemaal...

Liefs Amanda

Terug
Bovenaan