Schoonouders en slagharen Deel 2!!

Hey allemaal,

Ik heb naar mijn gevoel geluisterd en net tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ik het geen goed idee vindt om anderhalf uur (enkele reis) in de auto te zitten, d'r middag slaapje niet te kunnen doen, maar in 1 ding kunnen en dan in de auto weer terug naar huis. En als gevolg van z'n vermoeiende dag, dat ze de volgende dag knotschargrijnig is.

Het antwoord van mijn schoonmoeder was dat ik me niet zo moest aanstellen en dat ze dan maar een niet te genieten was. Ze is nog wel even gebleven (want anders zag ze de kindjes nooit) en toen ze ging vroeg ze het weer. Mijn antwoord was dus weer hetzelfde en mijn schoonmoeder ging dus huilend naar huis.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt.

Groetjes Patries

Tja de teleurstelling zal wel groot zijn voor haar/ze.
Ze zal/zullen al wel de laatste paar dagen hebben gefantaseerd hoe dat allemaal zal gaan enzo.
Mijn schoonmoeder zou ook nog een paar buuvjes de ogen hebben uitgestoken, met het verhaal dat zij met de kleinkids naar een pretpark gaan :p!
Maar ik had in jouw geval hetzelfde gedaan!
Verloochen je gevoel niet, kun je jezelf altijd recht aankijken! Is mijn motto..

Volgend jaar is vroeg genoeg!

Groetjes Sas

Hoi Patries,

Wat een lastige situatie he, dat je niet kan voldoen aan de wensen van je schoonmoeder...
Goed dat je je gevoel gevolgd hebt hoor. En je hebt toch ook goede argumenten gegeven, dus ze zou het toch best kunnen begrijpen. Misschien zou je om een soort van compromis te sluiten iets anders voor kunnen stellen? Dat je bijvoorbeeld zegt dat ze voor dit uitje nog te klein is, maar dat ze haar bv op kan halen na het middagslaapje en dan bv alleen met haar naar de kinderboerderij gaan ofzoiets?

Groetjes Babybelle

heel goed van je dat je naar je gevoel hebt geluisterd , ik had hetzelfde gedaan in dee lastige situatie hoor
het is dan wel heel erg jammer voor je schoonmoeder maar je kindje is belangrijker

Hey,

De woede is al een beetje gezakt. Ik had ook voorgesteld om haar een keertje mee te nemen naar de dierentuin. Dat vind Sam HELEMAAL geweldig. En dan kan ze daarna gewoon nog een uurtje slapen of in de auto slapen. Dat wilde ze natuurlijk niet horen/begrijpen. Volgens haar hoeft ze er ook niks aan te vinden als ze er maar bij is. Dat vindt ik dus klets, je neemt d'r niet mee als ze er niets aan heeft.

Mijn vriend belde net van zijn werk dat zijn vader al 5 keer gebeld had, dus die ging maar eens even bellen. Ben benieuwd!!!

Groetjes Patries

Hoi Patries,
nou groot gelijk hoor dat je naar je gevoel hebt geluisterd! Wat je zegt, je kleintje heeft er niks aan en jullie ook niet als ze chagerijnig is, ik weet precies wat je bedoelt want dat hebben wij ook met onze dochter.
En het is per slot van rekening jouw kind en niet het kind van je schoonmoeder. Vervelende situatie dat wel natuurlijk maar ik vind dat jij gelijk hebt.

Groetjes van Sonja

Ik vind de reactie van je schoonmoeder echt een beetje typisch. Voor wie moet zo'n dagje leuk zijn, voor opa en oma of in eerste plaats voor de kids.

Je bent eerlijk en duidelijk geweest wbt je gevoelens en waarom je het geen goed idee vindt en dat heeft ze dan maar te accepteren. Bij ons is het thuis ook wel eens zo gegaan met mn schoonouders, maar bij mij hielp dat mijn vriend dit ook met zn moeder besprak en daardoor duidelijk liet merken dat we er beide zo over dachten. Wellicht ook iets voor jullie om je vriend ook met zn in gesprek te laten gaan, om te laten zien dat jullie het beide niet verstandig vinden.

Succes er mee. Groetjes

Mijn vriend heeft gisteravond mijn schoonmoeder gebeld en gevraagd wat er nou precies aan de hand is. Z'n moeder heeft dus d'r zegje gedaan en toen heeft hij precies hetzelfde gezegd wat ik 's middags had gezegd.
Zijn moeder wil gewoon d'r kleinkind minimaal 3 keer in de week (alleen) zien. Ik mag haar dus afzetten en dan kan ik gaan. Als ik nu ga paardrijden dan neem ik ze mee, past opa (mijn vader) op en kunnen ze mooi op de boerderij rondlopen. En als ze moe is gaan ze daar naar bed. Mijn schoonmoeder wil dus dat ik eerst Sam daar afzet(is de andere richting op) dan ga paardrijden en als ik klaar ben mag ik haar ophalen. En zo heeft ze nog veel meer wensen/eisen. Daar heeft mijn vriend op gezegd dat WIJ kinderen hebben en NIET zij. Daar was ze dus weer boos over. Mijn vriend gaat vandaag z'n vader bellen en even 't een en ander uitleggen. Ook uitleggen waarom wij niet willen dat Sam meegaat naar slagharen. (Weet hij vast nog niet) Misschien dat hij het wel snapt/ wil snappen.

Het enige wat mijn schoonmoeder met haar actie bereikt heeft is dat ik er voorlopig helemaal niet meer kom. Ze komt er wel uit!! Ik had willen vragen of ze morgen mee naar het CB gaat want moet met alletwee er naar toe maar dat lukt me ook vast wel alleen.

Groetjes Patries

En bedankt dat ik mijn ei heer kwijt kan/kon

Terug
Bovenaan