schoonouders obsessie kleinkinderen

Hoi,
Ik heb een dochter van vier maanden.. en vanaf dat ik zwanger was zijn ze al bezig met de vraag wanneer kunnen we oppassen. Toen vond ik het al erg vervelend want ze was nog niet eens geboren. Ik heb zelf geen werk en ben van plan om thuis te blijven voorloppig om voor mijn dochter te zorgen. Ik wil daar echt van genieten en ik heb helemaal geen behoefte aan een vaste oppas dag. Mijn schoonouders komen iedere week op bezoek en dat is prima, maar waarom is dat nou niet genoeg. Toen ze twee maanden was heb ik haar bij mijn schoonouders gebracht omdat mijn man en ik even naar de film gingen. En ze mag heus wel oppassen als dat nodig is. Maar er komt geen vaste dag. ik zou graag duidelijk willen maken dat ik het vervelend vind dat ze dat steeds naar vraagt. Maar wil geen scheve gezichten. Ze zijn erg vasthoudend en nu zie ik er steeds meer tegen op als ze komen.

Heel erg herkenbaar bij mij wordt er ook nog eens heel erg bemoeid met de opvoeding. iedereen om me heen vind dat ik het super goed doe behalve mijn schoonouders die komen iedere week van je moet dat niet doen je moet het zo doen. echt verschrikkelijk ik moest hem maar een uur laten huilen van hun (natuurlijk niet gedaan) uiteindelijk heb ik gezegd dat het ons kind is en dat wij hem anders opvoeden als dat hun gedaan hebben natuurlijk mogen ze een mening geven maar ze hoeven niet te vertellen hoe dat wij het MOETEN doen.

Jou schoonouders zijn zo te zien heel erg blij met de komst van de kleine ze zijn trots. natuurlijk wil je lekker bij je dochter zijn. ik zit ook lekker thuis met mijn zoon en vind het heerlijk. een vaste dag is bij ons ook niet aan de orde. af en toe breng ik hem naar mijn zus toe als ik veel boodschappen moet doen of even weg moet hij zit dan hooguit een ochtend bij mijn zus ze vind het super leuk. ik zou het gewoon duidelijk maken dat er een vaste dag niet gaat komen maar dat je het wel fijn vind dat ze voor je klaar staan. en soms is het echt nodig om even boos te worden heb ik ook gehad met mijn schoonouders. het mag gerust een keer klappen als ze het anders echt niet willen snappen. zorg dat je uit eindelijk wel met een goed gevoel weg gaat.

succes

Terug
Bovenaan