Schoonouders "probleempje"

Hoi meiden,

Er zit me iets dwars wbt mn schoonouders.
We wonen niet zo dicht bij elkaar (uurtje rijden), dus dat we mekaar minder zien, lijkt me logisch.
Een paar wk terug waren ze 27,5jr getrouwd. Dit wouden ze vieren met de kids en kleinkids samen op de camping met een BBQ.
Nou, hadden er erg veel zin in! T zou mooi weer worden, en dan op de camping... Wat wil je nog meer??
Nu zijn we 1x met Dylano naar de camping gereden toen het mooi weer was. T is vlakbij het strand, dus jullie raden het mss al... Jawel, files!!!
We zijn toen 3uur!! onderweg geweest, met Dylano in de maxi- cosi. Veelste lang voor hem dus!   Tuurlijk zijn we wel ff gestopt, maar als hij er weer terug in moet, heeft het niet zoveel zin voor het ruggetje.
Hadden dus afgesproken dat we dit niet meer zo zouden doen.
Dus had Ramon zn vader opgebeld, om te zeggen dat we graag wouden komen, maar dan wel vroeger (rond 11en) zodat we de files voor zouden zijn ivm Sylvan. Dylano kan zn benen nog strekken als we stoppen, maar Syl tuurlijk niet.
Toen zei mn schoonvader letterlijk: Ik heb er geen zin in jullie al zo vroeg over de vloer te hebben. Dus toen zijn we niet gegaan... Kids zijn belangrijker dan zo'n BBQ hoor.

Nu hebben we weer zoiets: Mijn vader belt me v/d week op (gaat heel goed tussen mijn pa en mij, voor degene die zich nog iets herinnert over mij en mn vader). Hij vroeg of we kwamen BBQ-en as zondag (vaderdag dus).
Omdat we wisten dat mn schoonvader dan ook weleens zn verjaardag zou kunnen vieren, hebben we eerst overlegd met mn schoonouders. Ze zouden zijn verjaardag volgende week zondag vieren. Dus wij afgesproken met mn vader om te BBQ-en.
Nu belt mn schoonmoeder eergister op met de mededeling dat ze de verjaardag as zondag vieren. Maar dan hebben wij tuurlijk al iets... Ramon heeft gezegd dat ie denkt dat we niet kunnen komen.
Mn schoonmoeder klonk toen niet echt blij. Maar hallo!! We bellen verdorie speciaal op om te vragen wanneer ie zn verjaardag viert!
Logisch dat wij verder gaan plannen toch??
Nu is het zo dat mn pa de BBQ aflast, ivm slecht vooruitzicht met t weer.
Dus zouden we in princiepe sochtends kunnen gaan naar schoonouders, en dan smiddags alsnog naar mijn vader, en mijn stiefvader.
Maar dan krijgen we weer tzelfde antwoord: Ja, we hebben geen zin om al vroeg volk over de vloer te hebben.

Ik snap hun echt niet hoor. Ze zien de kleinkinderen amper, en dan willen en kunnen we komen, en laten ze het afweten, omdat het hun niet uitkomt. En als ze nou nog eens een goede reden hadden, dat ze wegmoeten bijv, is het nog anders heej?
T zit me gwn dwars. Ramon zit het tuurlijk nog meer dwars, want het zijn zijn ouders.

Weet je wat t is? Ik kan de link niet leggen die mijn schoonouders maken in hun koppie.
En ze zeggen altijd dat ze de kinderen en kleinkinderen graag allemaal bij elkaar willen hebben, maar doen er vervolgens nix aan???? Gaat er echt niet in bij mij hoor...

Dussss... Wat vinden jullie hiervan?? Hoe zouden jullie hier tegenover staan??

Liefs Deb.

SCHOONOUDERS!!!
Ja dat zijn apart soort mensen (niet allemaal natuurlijk)
Ik zou dus doen waar je jezelf prettig bij voelt.
Als je al andere afspraken hebt en je gaat daar liever naar toe zou ik het niet afzeggen.
Ik probeer me nu gewoon een beetje in te zetten om toch regelmatig te gaan. Ook al zou ik op dat moment liever ergens anders heen gaan.
En kun je bv niet 's ochtends naar je eigen ouders en dan 's middags naar je schoonouders? Dat je het omdraait zeg maar?
Ik begrijp wel dat het niet leuk is dat jullie altijd je plannen om moeten draaien en er van de andere kant weinig terugkomt.
Maar probeer de relatie (zover dat gaat) een beetje goed te houden.
Ruzie e.d. is ook helemaal niet leuk.
Veel succes ermee.

Groetjes Marianne

Hai Debby,

Ik heb geen problemen met mijn schoonouders, omdat zij helemaal in Koerdistan wonen, maar ik hoor wel vaker dat sommige schoonouders best wel raar doen.
Raar dat je schoonouders zeggen dat ze iedereen samen willen zien, maar er nou zo'n reden bij geven waarom zij die ochtend niet kunnen.
Als zij zo graag willen dat iedereen een keer samen is, dan kunnen ze jullie toch wel die ene ochtend eerder laten komen?
Jammer dat het zo moeilijk moet gaan, maar ik zou zeggen, doe waar jullie je goed en prettig bij voelen. Vervelend voor Ramon, want het zijn toch zijn ouders. Valt er niet door hem over te praten met zijn ouders? Het is soms zo lastig om iedereen tevreden te houden, heel veel succes!

Groetjes,
Shivana

Hallo,

Marianne, wij hebben met mijn vader afgesproken smiddags te komen. Mijn broer heeft een eigen sportschool, en is smiddags dicht. Vandaar ook later in de middag de BBQ. Dus dat gaat niet... Mijn vader was eerst met afspreken, en komt zijn afspraken wél na.

Ik begrijp t gwn niet. Ze moeten strax niet raar opkijken dat Dylano en Sylvan ze niet zo goed kennen. Wij willen er wel iets voor doen, maar krijgen er nix voor terug. Zo werkt dat tuurlijk niet. Tis geven en nemen hoor, en niet alles van 1 kant af.

Liefs Deb.

Nou jaaa. Je kinderen zijn toch elk moment van de dag welkom helemaal als het beter uitkomt met de kleinkids. Kijk die 3 uur in de maxi cosi is echt geen probleem hoor. Die regel is ingesteld voor mensen die dagelijks met de kids in de auto zitten. Ik heb het nog eens goed gevraagd aan het cb voordat we de vakantie in frankrijk boekten en die gaven aan dat sommige mensen de maxi cosi als wipper gebruiken dus vandaag de max. 2 uur achter elkaar regel. Kortom het is heel vervelend en vermoeiend voor de kids om 3 uur in de auto te zitten maar voor het rugje van Sylvan kan het voor een keer echt geen kwaad. Maargoed als je weet dat er file staat zou ik ook eerder gaan hoor en ik vind het raar dat er dan zo wordt gereageerd. Enne je vader was eerst dus als je in de ochtend niet welkom bent bij je schoonvader zou ik die verjaardag over laten gaan.

gr.Ing

Tja, ik ben behoorlijk makkelijk in die dingen. Zoals je al zei, de kinderen gaan voor en als het dan niet uitkomt voor ze, is dat gewoon jammer.   Ik ben al zo vaak tegen onbegrip aangelopen van familie en vrienden, maar ik kies toch voor de kinderen.

Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen, want het blijven toch zijn ouders. En het is wel fijn als je een beetje door een deur met elkaar kunt.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan