Schoonouders willen mijn relatie verbreken

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn al langer dan een jaar samen, zoals jullie lezen in de titel doen mijn schoonouders er alles aan om mijn relatie te verbreken.
Begin dat ik bij hun op visite kwam zijn er veel ruzies tussen mijn vriend en zijn ouders geweest.
Hun band is nog steeds niet goed, er zijn aardig wat dingen thuis in zijn verleden gebeurd met slaan en kleineren toen hij nog jong was. Ik zat er altijd maar bij die ruzies en probeerde er voor mijn vriend te zijn om ook om mijn schoonouders te vriend te houden.

Ik deed zo mijn best, ging naar de verjaardagen toe met een leuk cadeautje. Vierde kerst en probeerde altijd vrolijk te zijn als ik daar ben.

Al sinds de eerste ontmoeting ging het van mijn kant niet goed, alle verhalen van mijn vriend van zijn verleden en dan de eerste ontmoeting met zijn ouders. Kan je wel met autisme om en weet je wat hij mij allemaal heeft aangedaan zei zijn schoonmoeder. Geen rondleiding door het huis of een leuk praatje wat een mooi huis heb je leuk ingericht. Ondanks ik dat gezegt had ging het gelijk al bergafwaarts en speelde ze gelijk in de slachtofferrol.

Tot nu heeft ze dat constant gedaan. Sinds het begin probeerde ze mijn vriend en mij uit elkaar te drijven. Wanneer mijn vriend eenmaal alleen was, zei ze allemaal vervelende dingen over mij. Het begon waarom helpt ze niet mee met de huishouding hier in huis. Ze logeert hier met jou waarom kan ze dan niet meehelpen in de huishouding, ze is harstikke lui.
Elke keer als ik daar was ging ik de tafel afruimen en vroeg ik altiid als ik nog ergens mee kan helpen, dus uiteindelijk is niks goed genoeg.

Mijn vriend had met zijn moeder bijna elke dag contact, terwijl hij uit huis is. Elke keer appjes waar ben je? Hoe laat moet je werken? Wanneer kan je even bellen? Wanneer ben jij bij je vriendin en wanneer is je vriendin bij jou?

Ze wilt alles in de details weten, ook elke kleine ruzie tussen mijn vriend en mij wilt ze ook weten. Ze blijft door vragen en stalken tot dat ze antwoord heeft bij mijn vriend. Mijn vriend is er snel klaar mee en verteld wat er aan de hand is. Terwijl het haar niks aan gaat...

Alles wat mijn schoonmoeder fout doet en de gemene dingen wat ze zegt tegen mijn vriend heb ik uiteindelijk gedaan en gezegd plus nog wat leugens. Ik ben een narcist, ik zorg ervoor dat het contact minder wordt tussen mijn vriend en zijn ouders, ik behandel hem niet met respect, ik noem hem dom en dat hij geen vervolgopleiding kan doen omdat hij te dom is.

Ik ben juist degene die hem aanmoedigd, wil hij nog een opleiding doen ga er dan voor, want je kan het!

Zo vaak probeerde hij zijn gevoel te uiten bij zijn ouders, maar telkens schreeuwd zijn moeder door hem heen en gaat ze nooit naar mijn vriend luisteren. Ze geeft dreigementen dat ze straatverbod wilt, dat ze hoopt dat mijn vriend zijn leven wordt verneukt door mij en dat hij dood kan neervallen. De dreigementen worden steeds erger ook naar mij toe, terwijl ik al een paar maanden afstand van hun heb genomen, omdat ik niet elke keer daar op visite wou als er elke keer weer een ruzie tussen mijn vriend en zijn ouders is. Daarom begon zijn moeder steeds meer te verzinnen en ben ik plotseling niet meer welkom. Heel raar allemaal, er is niks gebeurd en snap de reden nog steeds niet.

2 maanden geleden probeerden we het uit te praten, dat was een en al ellende. Mijn schoonmoeder werd gelijk boos en hoi zeggen lukte al niet. Ze bleef te keer gaan met haar conclusies die ze had gemaakt en luisterde ze geen moment naar mijn vriend en mij.

Na deze ellende heeft mijn vriend 2 weken gelede het contact verbroken met zijn ouders. Zijn ouders stalken hem en spammen hem voor met belletje en appjes dat hij het met mij moet uitmaken, omdat ik hem niet goed behandel en ik zorg ervoor dat hij afstand neemt van zijn ouders. Al die tijd ben ik vriendelijk geweest en heb ik mijn schoonouders verdedigd bij mijn vriend. Het blijven je ouders en je moet toch proberen om een band te krijgen, maar door dat stalken en spammen werd hij gek en moest hij uiteindelijk de keuze tussen mij en zijn familie maken. Ik heb zo mijn best gedaan en toch accepteren ze mij niet voor geen reden.

Ze willen de controle over mijn vriend houden, steeds blijven bellen en voicemail inspreken. Sinds 2 weken doet ze dat ook bij mij, terwijl zij degene was die het contact tussen mij en haar verbroken heeft en niks meer met mij te maken wou hebben. Sinds gisteren heeft mijn vriend weer contact opgenomen met zijn moeder. Ze is hem weer aan het stalken. Ben je nog wakker of slaap je al? Maak het nou uit met je vriendin. Je hebt mij nu weer terug maar alleen als je het uitmaakt.

Dit zijn nog de normaalste dreigementen er zijn veel ergere. Ik weet niet wat ik moet doen, verstandig vind ik het niet dat mijn vriend weer contact heeft opgenomen, grenzen kent mijn schoonmoeder niet. Daarom blijft ze mijn vriend ondervragen en wilt ze alles weten van deze relatie van mijn vriend en mij. Ze accepteerd niet dat mijn vriend en ik gelukkig zijn en zou dat nooit doen. Het vorige meisje voor mij had hij meegenomen naar huis en was precies hetzelfde verhaal. Alleen mijn vriend en ik zijn gelukkig samen alleen we hebben hier veel frustraties over. Wat kan en moet ik doen?

De bal ligt niet bij jouw, maar bij je vriend, denk ik. Kunnen jullie geen contact verbod of iets dergelijks regelen?
Ver uit hun buurt verhuizen?

Hoi Essil,
Mijn vriend mist zijn ouders, natuurlijk wil hij ouders die voor hem klaar staan en zoals ouders hoort te zijn. Hij wil dat graag en heeft hoop dat zijn ouders veranderen.
Nu dreigen zijn ouders met of je maakt het uit of je bent ons kwijt en maken we je het leven zwart. Mijn vriend werkt bij zijn vader in hetzelfde bedrijf waar zijn vader hem ook al iedereen tegen hem laat keren. Zijn ouders vinden mij een dikke narcist. Ze willen verder niks weten van de gevoelens van mijn vriend en hoe hij deze relatie ziet.
Hij wil zo graag dat zijn ouders de ouders voor hem zijn zoals het hoort, maar dat kunnen ze niet en zou nooit zo worden. Hij begint het in te zien, maar toch blijft hij contact weer houden.
Ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Ik word er zelf onzeker van en mijn vriend ook. Hierdoor krijgen we veel frustraties in onze relatie.

Dat klinkt compleet onleefbaar. Van een afstand heel makkelijk gesproken natuurlijk, maar als ik dit lees, denk ik vooral maak dat je wegkomt, al dan niet gezamenlijk.
Zeker als je vriend zijn werksituatie er ook door vergiftigd wordt. Ander werk ligt momenteel voor het oprapen, dus dat hoeft hij zeker niet te accepteren.

Gekken regeren de wereld, heel vervelend. Ik zou het vooral even dicht bij huis houden en psychische hulp gaan zoeken voor jou en je vriend stimuleren dit ook te gaan zoeken. Ik geloof dat niets je gaat helpen hierin om de band te fixen, deze mensen hebben een compleet ander normen en waardenpakket zelf meegekregen uit huis en leven bijzonder disfunctioneel met elkaar.
Heel veel sterkte, maar zorg vooral goed voor jezelf en je vriend.

Terug
Bovenaan