schoonzusdilemma (weet niet dat we klussen)

A

Anoniem

Guest
Hoi,

ik zit met een dilemma!
Mijn vriend werkt bij een bedrijf waar ze jaarlijks (tegen sinterklaas tijd) een speelgoedverkoop doen. Dan verkopen ze speelgoed waar niks mis mee is voor een hele goedkope prijs (bijvoorbeeld spullen van little tikes, niet duurden dan 15 euro)
Mijn vriend belde me vrijdagavond op mijn werk om te zeggen dat die verkoop op uitnodiging gaat, en dat die aanstaande zaterdag al is. Ik zei: dat komt mooi uit, want ik ben vrij! Dan kunnen we mooi voor onszelf al wat in slaan (babyspeelgoed enzo), en voor de kerst, sinterklaas en verjaardag  voor ons neefje (kind van mijn schoonzus). Vorig jaar is mijn schoonzus meegeweest.
Maar dit jaar willen we natuurlijk samen gaan, omdat we daar ook spullen voor onszelf willen kopen.
Zaterdagmiddag kwam mijn schoonzus op visite. En mijn vriend vertelde dat diezelfde speelgoedverkoop als vorig jaar, nu aanstaande zaterdag is.
Wat schept mijn verbazing, zegt mijn schoonzus :"ohkee, dan kan ik wel".
niet eens vragen of ze mee mag, nee ze ging er gewoon vanuit dat ze mee mag!
Ik durfde bijna niks te zeggen, maar ik zei toch maar dat ik eigenlijk mee zou gaan, als ik mijn dienst geruild kan krijgen (want achteraf bleek dat ik niet vrij was, maar moest werken, en was al bezig met collega`s te mailen om mijn dienst te ruilen).
Weet je wat ze zei: "hoezo waarom ga jij mee? Jullie hebben toch geen kinderen, wij hebben wel een kind"! (oftewel: jij hoeft daar niet heen, maar wij wel)
Ik stond met mijn bek vol tanden....
Ze was gepikeerd en zei heel snauwerig: Okee, ik ga er verder niet over discussieren, het zal wel".
Ja en wat moet je dan?
Vervolgens hebben we ze gister nog gezien, maar zegt ze geen woord tegen me. Nu ben ik de kwaaie pier, omdat ik gezegd heb dat ik mee zou gaan, mijn vriend durfde op dat moment niet in discussie te gaan, want die stond ook met zijn bek vol tanden.

Moeten we nu zeggen dat we gestopt zijn met de pil en spullen willen kopen voor onszelf, of moeten we het gewoon zo laten en zelf mee gaan?

dilemma!

xxx

Hoi hoi,

Wat een rare reactie zeg ! Als jullie het liever voor jezelf willen houden dan zou ik niks zeggen, je hebt toch zeker niks fout gedaan en dat het bij haar verkeerd valt is dan een beetje haar probleem.
Als je vrij kan krijgen zou ik lekker saampjes gaan en heerlijk inkopen gaan doen voor jullie aanstaande kindje !!
Succes ermee en trek je er niet teveel van aan hoor.

Lieve groetjes, Vlinder11

Hey WY,

Heel lastig.
Ik zou ze mee laten gaan en als je dan iets ziet voor jezelf gewoon zeggen dat je dat voor iemand anders wilt kopen. Niet echt netjes maar ja!
Ik zou niet zeggen dat je aan t klussen bent, want t kan nog lang duren en dan kun je vervelende vragen krijgen.
Ons schoonzusje weet van ons dat we weer bezig om een 2e kindje te krijgen na t overlijden van Loek*. Ze vraagt vaak of dat t al raak is en dat is niet leuk om te zeggen dat dat nog niet zo is.
Ik hoop dat je er aan uit komt en dat er meer vrouwen je advies kunnen geven die je kunne helpen met deze lastige situatie.

Liefs Polla

Hee,

persoonlijk denk ik dat het ongeluk brengt om voordat je zwanger bent al spullen te gaan kopen. Je maakt jezelf helemaal gek hiermee.

Maar los daarvan, je kunt natuurlijk een smoes om bestwil van je schoonzus noemen zoals
- we willen graag een paar cadeautjes voor jullie kinderen gaan kopen, is leuk als het ook voor jullie een verrassing blijft
- of je zegt er kan maar een iemand mee en wel zo leuk als ik mee ga om de collega's van mijn vriend  te ontmoeten
- of we hebben al afgesproken met een andere collega en zijn vriendin, dus ik wil niet afhaken..

Openkaart spelen zou ik zeker niet doen. Voordat je het weet heeft ze het aan je schoonmoeder verteld...

maar eigenlijk ben ik het ook wle eens met Vlinder, gewoon niks zeggen, als ze het raar vindt is het haar probleem...

succes
Kate

je hoeft toch geen kinderen te hebben om speelgoed te kunnen kopen....?
Trek het je niet aan, laat er maar kletsen!
meid als jij speelgoed wilt kopen dan doe je dat!

heej,

ten eerste bedankt voor jullie reacties!
Misschien ligt het aan mij, maar ik vond haar reactie nogal egoistisch.
en het domme er aan is dat zij aan haar kind cadeautjes geeft van zijn laatste verjaardag, omdat hij dat toch niet meer weet, en ze heeft heel haar zolder nog vol liggen met cadeautjes van zijn verjaardag en vorig jaar van de speelgeodverkoop, maar mevrouw wil weer mee. Vindt t een beetje hebberig.
En ze hebben genoeg geld (dat zegt ze zo`n beetje iedere week), ik snap ook wel dat ze graag mee wil, maar mijn partner moet mee (omdat hij degene is die bij het bedrijf werkt) en mag 1 introduce mee nemen, en ze is vorig jaar al mee geweest.
Heb het vanmiddag aan mijn partner gevraagd wat hij er nou van dacht, en hij wilde mij graag mee nemen, maar wil zijn zus niet voor dr hoofd stoten, dus een beetje dubio....Hij wil haar het ook niet vertellen hierom, gelukkig, ik ook niet.

Wij kunnen geld uitsparen, ook voor kraamcadeautjes voor vrienden (er komen er nog twee en er is vorige week een vriend bevallen), want daar kom je ook niet met lege handen aan.
Dit zei ik tegen haar, maar gaf ze geen reactie op.

ikke ikke ikke...

pfffff lastig

Goed opgelost, zou ik zeggen!
Nogal logisch dat jij mee wil om kraamkadootjes en andere kadootjes te kopen, wat hebben mannen daar nu voor verstand van?!?
Inderdaad ontzettend hebberig van haar. Het zou een gunst moeten zijn dat zij ook een keer mee mocht, niet een vanzelfsprekend iets, toch? Het is jouw vriend!
En als haar kind bijvoorbeeld Lego spaart kan ze toch ook gewoon vragen of jij daar iets van meeneemt ofzo?
Maar ik kan me goed voorstellen dat je (en zeker je vriend als het zijn zus is!!) je er rot onder voelt!

Heej,

Ik was net ff bij mijn schoonmoeder en zei wat we voor cadeautje wilden kopen voor ons neefje en toen kwamen we vanzelf over dat onderwerp natuurlijk.

Ik zei dat ik het niet fair van haar vond dat ze er gewoon vanuit ging dat ze mee mocht, en dat ze dat op zn minst had kunnen vragen.
Ze had haar beklag al gedaan bij haar ouders (ik had niet anders verwacht), en mijn schoonouders hadden tegen haar gezegd dat als ik meewilde, dat ik mee wilde, ik woon in 1 huis met hem en zij niet. (lekker puh, sorry hoor!?).

Ze had gewoon gehoopt dat ze een cadeautje voor een nichtje kon kopen (iets van prinsessen, schijnbaar enorm duur in de winkel) voor weinig geld. Snap niet wat ze loopt te zeiken, ze loopt altijd te zwetsen dat ze bulken van het geld, en dat ze nergens naar hoeven te kijken. Ga dan lekker je cadeautjes kopen bij de intertoys in plaats van zo hebberig mee naar een speelgoedverkoop mee te willen.

Als ik dit zo tegen haar zou zeggen dan zou ze uit haar slof schieten, heb geen zin in ruzie, maar ben hierover nog niet met haar uitgesproken.

Wat ik wel tof vind is dat mijn schoonouders mij in mijn gelijk stellen (ik hoef niet altijd mijn gelijk te hebben, maar in dit geval vind ik dat zeker wel), hun vonden het eigenlijk vrij normaal dat ik mee zou gaan. Ze was vorig jaar ook al mee geweest, zoals mijn schoonmoeder zei.

Maarja, al met al weet ze nu dus eigenlijk al dat ze niet mee mag, ik heb mijn dienst kunnen ruilen dus ik ga mooi met mijn mannetje aanstaande zaterdag naar de speelgoedverkoop. En ik koop dus wel speelgoed voor mezelf, als we uiteindelijk over een jaar nog niet zwanger zijn dan raken we dat speelgoed nog wel kwijt! Vind het onzin dat ik geen speelgoed mag kopen als ik zelf geen kinderen heb, dat zijn dezelfde woorden die mijn schoonzuster maakte, en die opmerking doet eigenlijk een beetje zeer, waarom kan ik eigenlijk niet verwoorden......

xxx

Terug
Bovenaan