Schopjes baby

<p>Hallo,</p><p>Ik ben 25 weken zwanger en voel af en toe in de ochtend  en middags een schopje in mijn buik is dit normaal dat dit maar zo weinig is ?</p>

Zolang je dat maar voelt is er niks aan de hand. Vanaf 28 weken moet je t wel echt vaak gaan voelen. Iedere 24 wel een x ieder geval. Als je je egt zorgen maakt je vk ff bellen

Ik ben nu 27 weken en voel haar vooral savonds of snachts eventjes druk doen, overdag bijna niks! Heel soms een heel inimini schopje maar verder nog niet. Zo lang je iets voelt op een dag is het goed!

Haihai, het hangt ook heel erg af van de ligging van je placenta. Informeer bij je volgende controle ook even bij de verloskundige!

Ik had dit ook! Voelde pas vanaf 23/24 weken het eerste schopje. Ben nu 32 weken en voel nog steeds niet heel veel. Hij is rustig en de placenta ligt ervoor.
wel al 3 keer voor extra controle geweest omdat ik soms een hele dag niks voelde vanaf 28 weken. beter een keer te veel gaan dan te weinig hoor! 

Het hoeft nog niet heel erg voelbaar te zijn, maar mocht je je zorgen maken, is de makkelijkste manier om zelf te checken 2 uur lang op je linker zij liggen. Voel je dan niks? Even laten checken bij verloskundige. zij zien je met alle liefde en kunnen hartje checken. Vanaf week 28 is het dagelijks voelen ‘noodzaak’ en een week of 32 kan het soms best pijnlijk zijn, verlang je terug naar de lieve plopjes.

Terug
Bovenaan