schopjes, maar toch zorgen...

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

ik vroeg me af hoe vaak per dag je ongeveer de baby moet voelen schoppen.. ik heb ergens gelezen dat je op een gegeven moment op vaste tijden je kleintje moet voelen schoppen of lekker uitrekken..

maar goed

ik dacht als ik op mn rug ga liggen, voel ik m heel erg goed en dat was ook zo eerst... en dan rekte hij zich uit of voelde ik m goed schoppen.

nu vandaag voel ik m echt wel schoppen (zo af en toe en dan is het weer rustig)  maar dat uitrekken heeft ie nog niet gedaan. weet je wel, dat je zo'n bobbel ineens hebt die uitsteekt, in je buik.. en ja hoor ik maak me gelijk zorgen. waarom rekt ie zich vandaag niet zo uit? of komt dat vanavond pas? want ik heb ook wel het idee dat ie 's avonds vaker aanwezig is...

lieve mama's, wie kan mij helpen??

xxx arianne

Hey Arianne!

Het is normaal als je de baby niet elke dag voelt en soms voel je het ook beter als de andere dag!
Ik ben nu 28 weken maar voel pas sinds een paar dagen het ook bewegen maar daarvoor af en toe een schop meer niet. Heb ook wel eens een dag gehad dat ie heel druk is maar ook niet elke dag! Heel verschillend dus!
Toen ik 20 weken was voelde ik hem schoppen en als ik mijn hand erop leg was het al weer weg!
Als je je zorgen maakt kun je altijd je vk bellen!

xxx ssuss

hoi

bij mij was het met 20 weken dat ik heel weinig voelde en ik voel het gewoon verspreid nu over heel de dag maar niet op vaste tijden alleen als ik rustig zit of altijd als ik ga slapen en op mijn zij gaat liggen.dus ik denk dat het heel verschillend is waneer je de keine moet voelen en belangrijkste is dat je het voelt vind ik en anders moet je het aan je vk vragen die weten wel antwoord op je vragen.

liefs tara

Hoi Arianne,

Wat een onzin dat je je kind zou moeten voelen op vaste tijden. Vaak gaan er wel vaste tijden inzitten maar dat heeft meer met jouw dagritme te maken dan met dat van jouw kindje. Als je zelf tot rust komt heeft de baby meer ruimte, je ontspant dan  namelijk je buikspieren. Het belangrijkste is dat je de baby voelt. En als je 20 weken bent hoeft dat nog niet eens elke dag te zijn. Dat is vanaf 26 of 28 weken, dat weet ik niet meer precies.

Ik merk dat ik de ene periode wat meer leven voel dan de andere periode. Vaak als de baby hard groeit dan voel ik het kindje minder. De dagen erna, als ik denk, poeh, weer een gaatje losser dat knoopje dan is er ineens veel leven in de brouwerij.

Een goede methode om "leven op te wekken" is door ontspannen op bed te gaan liggen en dan met je handen op je buik een rustige ontspannen buikademhaling tot stand te brengen. Zo vanaf 20 weken lukt dat heel erg aardig. Omdat je buikspieren ontspannen voel je 9 van de 10 keer de baby bewegen.

Ingeborg

Hai,

Ik zou me helemala geen zorgen maken hoor want het gaat er om dat je het voelt en niet hoe je het voelt. Ik voelde het toen ook al wel maar in kon absoluut niet voelen of het zich uitrekte of wat voor beweging het maakte.

Ik ben nu 35 weken en ik heb geloof ik nog steeds niet door wat mijn kind aan het doen is. Schoppen enz n draaien wel maar dan denk ik is dat nu een handje of een voet. Ik vraag me altijd af hoe anderen dat altijd wel weten en ik niet. Maar ja joh. Ik zou me absoluut geen zorgen maken want dan zit je nog 20 weken je druk te maken en dat is toch nit relaxed toch.

gr Vanessa

Hoi Arianne,

Ik heb het ook gehad met 22 weken dat ik de kleine niet voelde. Ik heb toen de verloskundige gebeld en ben toen langs geweest om het hartje te luisteren.
Zij heeft me toen gelijk gerust gesteld, pas vanaf week 30/32 moet je de baby elke dag voelen en zit er een ritme in wanneer het wakker is en wanneer het slaapt (ligt natuurlijk ook aan jouw gemoedstoestand per dag, dus 100 % het zelfde ritme heb je nooit)

Als je je druk maakt gewoon de verloskundige bellen, je bent echt niet de enige die zich zorgen maakt!!

groetjes Mariska
26 weken

Terug
Bovenaan