schoppen als ze op de commode ligt

hoi,

esmee vindt het helemaal niet leuk om aangekleed te worden op de commode. als ze ligt dan gaat ze echt schoppen en huilen.
haar staand aankleden lukt nog niet, want ze staat nog niet stevig genoeg op haar beentjes.
ook met afleiden (speelgoed oid) werkt niet voldoende want die gooit ze na een poosje weg.
iemand nog andere tips?
 
Ik betrek Fabienne altijd bij wat we aan gaan doen, ik benoem de bloemetjes op haar truitje bv of de poes op haar shirtje. Verder leidt ik ze zoveel mogelijk af met een tandenborstel, kam, klein boekje, poppetje, muziek doosje dit soort dingen. Dan is ze af en toe boos en schopt ze met de benen. Ik spreek haar wel streng toe want ik moet haar toch fatsoenlijk aan kunnen kleden!
 
Ik betrek Fabienne altijd bij wat we aan gaan doen, ik benoem de bloemetjes op haar truitje bv of de poes op haar shirtje. Verder leidt ik ze zoveel mogelijk af met een tandenborstel, kam, klein boekje, poppetje, muziek doosje dit soort dingen. Dan is ze af en toe boos en schopt ze met de benen. Ik spreek haar wel streng toe want ik moet haar toch fatsoenlijk aan kunnen kleden!
 
hoi esther,

ook ik zeg altijd (bijna dan) wat ik doe. maar het is bij haar al zo dat zodra ze de commode alleen al ziet en merkt dat ze daarop neergelegd ga worden dan begint ze al met haar beentjes te trappen.
lekker handig dus (not)
 
hoi esther,

ook ik zeg altijd (bijna dan) wat ik doe. maar het is bij haar al zo dat zodra ze de commode alleen al ziet en merkt dat ze daarop neergelegd ga worden dan begint ze al met haar beentjes te trappen.
lekker handig dus (not)
 
lastig he, dat opvoeden?
ik heb haar vandaag even flink toegesproken toen ze mij weer trapte, en daarna was het wel over.
misschien moet ik dat toch vaker doen :)
 
Terug
Bovenaan