Schoppen en bewegen

Ben voor de tweede keer zwanger, 22 weken - en alles gaat goed. Alleen...

Ons meisje schopt en beweegt de hele dag door. Doet geen zeer, maar het begint ondertussen heel vervelend te worden, kan er ook niet van slapen.

Was bij de vlos, en die vond haar ook heel beweeglijk, ze kon bv het hartje bijna niet vinden omdat ze de hele tijd 'wegdook' - hoorden we alleen nog wat geklots van het vruchtwater... Uiteindelijk heeft de vlos haar 'klemgezet', door de ene helft van mijn buik in te drukken, en toen lukte het. Verder niks om me zorgen over te maken, en dat doe ik dus ook niet, maar ik word er echt gek van.

Het positieve is natuurlijk dat ik de hele dag door een bevestiging krijg van dat het goed met haar gaat.

Mijn zoontje was ook tamelijk beweeglijk destijds (was een zogenaamde 'jogging foetus'), maar ik kan me niet herinneren dat hij de hele tijd door bewoog. Hij schopte wel harder - had gekneusde ribben, dat was dus weer een ander probleem, maar daar had ik eigenlijk minder last van dan die constante onrust van nu in mijn buik..

Toen ik de vlos vroeg of de baby niet ook af en toe moest slapen, zei ze dat sommige babies ook in hun slaap veel bewegen. Lekker is dat.

Sorry, even klagen.. Dank voor het luisterend oor.. Herkent iemand dit?

Maria
 
Hahaha! Ook ik heb gisteren aan de verloskundige gevraagd of het wel normaal is dat mijn meisje zoveel draait, hupst en hikt. "Is hartstikke in orde.", was samengevat het antwoord. Dinsdagnacht heb ik niet kunnen slapen, omdat de kleine de hik had en mijn buik dus tot in de ochtend systematish op en neer bleef schokken. Hoewel het me wakker houdt en ik er soms een beetje misselijk van word, vind ik het (op dit moment nog) heerlijk.

Belooft wat!!!
 
bij mij net het tegengestelde. De placenta ligt voor en daardoor voel ik de beeb bijna niet bewegen. Dat maakt me soms wel onzeker. snap dat te veel bewegen ook niet altijd even fijn is, maar dit vind ik ook niks. Maar ja je doet er niks aan.
succes met de drukte in je buik.
groetjes hanneke
 
Herken het niet.. maar wens je er wel veel succes en sterkte mee. kan me voorstellen dat je af en toe even rust in de buik wil.
Ik ben ook juist blij als ik de kleine weer voel (ook placenta aan de voorkant liggen.. liefs Lisette
 
Herken het ook niet.. Hier amper beweging ook 22 ver dus mis net zoals 5908285 die bevestiging wel.

Probeer toch te genieten van je sportieveling binnenkort is ze te groot om zo enthousiast te bewegen.

Groetjes
 
Hier ook heel herkenbaar!!!!
Het is constant in beweging, veel meer als mijn eerste (zoon). Die schopte af en toe wel heel goed, maar niet de hele dag door. Maar deze heb ik de hele dag door leven. Ook wel weer fijn, maar af en toe ook gek om van te worden. Ik word er nog niet wakker van, maar dat komt vast nog..

Ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden. Wij weten het niet, maar als ik jullie verhalen zo lees, dan doen volgens mij alleen de meiden dit!
 
Hier nog 1 die zo bewegelijk is maar wij krijgen toch een Zoon. En mijn dochter was helemaal niet zo bewegelijk...het is af en toe vermoeiend maar beter zo dan dat je niks of haast niks voelt!!
 
Terug
Bovenaan