schoppen

Ik ben nu 21 wk zwanger maar ik voel de baby bijna nog niet. Nou ligt mijn placenta bij mijn buik. Waardoor het kindje harder zou moeten schoppen voor ik het voel. Maar ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Hoelang zou dit duren en zijn er meiden met hetzelfde. Want heeft het nog concequenties dat de placenta voor m'n buik ligt?

gr. saartje
 
Hoi Saartje,

Ik ben nu 35 weken en heb hetzelfde. je hoeft je nergens zorgen over te maken. Er zijn geen consequenties voor je kindje. Je moet alleen wat meer je best doen om je kindje te "voelen". Neem er af en teo de tijd voor en streel je buik of zo, dan ga je de tekentjes vanzelf herkennen!

liefs renate
 
Hoi!

Mijn placenta ligt ook tegen de voorwand en mijn vlk heeft gezegd dat ik vanaf ongeveer week 23 beweging zou kunnen gaan voelen. Dat is later dan de meesten, die meestal rond week 20 beweging voelen. Niet ongerust over maken hoor. Is helemaal niet nodig! Het komt nu snel genoeg!

Liefs, Floor.
 
hoi

ik heb het ook en ben nog eens stevig gebouwd ook. dus en de placenta voor me buik en vetrolletjes is dubbel lastig. ik voelde rond 25 weken de kleine schoppen niet onwijs hard hoor.

nu ben ik 33 weken zwanger en vanaf 30 weken zag je bij mij echt aan de buitenkant de kleine bewegen. had ik nooit verwacht vanwege de placenta en dikke buikwand. maar echt nog even geduld en je zal het ook voelen.

liefs
 
Hoi Saartje,
Ik heb mijn placenta ok aan de voorkant en begon vanaf 25 weken tintelingen in mijn buik te voelen, dat wordt steeds duidelijker.
Maar pas rond de 29 a 30 weken ging ik echt schoppen voelen. Met de 31 weken voelde je het ook aan de buitenkant, maar iets zien aan de buitenkant kan ik niet.
Succes Tanja
 
Ook ik heb de placenta aan voorzijde (buikzijde). Het duurde bij mij ook vrij lang (week 25?)eer ik zeker wist, dat wat ik voelde "leven" was. Ik verwachtte eerst ook veel dramatischer bewegingen: echt schoppen enzo. Dat was in het begin (bij mij)niet zo. Het waren eerder plopjes er borreltjes, die je met gemak kunt verwarren met het verwerken van een krachtige bonenschotel...
Ben nu ruim 39 weken en moet zeggen: ook die blauwe ribben en andere drama's waar ik anderen wel over hoor , zijn me bespaard gebleven.
De baby "verzet" zich soms wel krachtig, maar ik kan niet bepalen of de "bobbels" die zo nu en dan uitsteken voetjes, knietjes of wat dan ook zijn.
Hopelijk stelt dit je wat gerust.
 
Ik heb ook de placenta aan de voorzijde. Ik voelde de baby wel rond de 20e week bewegen en niet lang daarna kon m'n man het ook al voelen en ook zien bewegen. Ik ben nu 28 weken en 4 dagen zwanger en hij/zij gaat flink tekeer terwijl ik had verwacht dat ik het niet zo goed zou voelen. Misschien komt dat bij jou ook nog wel!!
 
Terug
Bovenaan