schoppen

A

Anoniem

Guest
ik ben nu 18 weken zwanger en sinds begin vorrige week voel ik de kleine schoppen
en sinds eind vorrige week kan je het ook al aan de buitenkant voelen, mijn man heeft het nu ook al een paar keer gevoeld, is dat niet erg snel?
het is mijn eerste kindje. maar het zijn echt niet mijn darmen want dat voel je niet aan de buitenkant, het is echt een heel bijzonder gevoel.

xxx jolanda

Dat je die schopjes voelt kan best, ik voelde dat bij mijn eerste ook met 18 weken, nu bij de tweede heb ik het ruim een week eerder al gevoeld.

Mijn man voelt het nu nog niet, bij de eerste was dat rond 22 weken.

Maar ik heb dan ook nog wat eigen spekjes voor mijn buik, misschien dat dat scheelt???? als jij dat misschien helemaal niet hebt, voelt hij het misschien wel eerder.

gr mama van MD

Joehoe, hier ook! Mijn man heeft de baby nu ook vanaf de buitenkant gevoeld en ik ben ook 18 weken. Ik voelde dit (2de) kindje al vanaf 12 weken bewegen. Leuk he? Geniet ervan! Even nooit meer alleen!  

He,

Ik denk dat ik ook de eerste keer wat meende te voelen zo rond de 20 weken, volgens de vk is dit heel normaal. En ik kan je zeggen het wordt alleen maar erger!!

Ze roepen allemaal dat het naarmate de zwangerschap vordert het allemaal minder wordt zeker op het laatst als de ruimte beperkt is, nou hier in ieder geval niet!!
Jezus, de kleine stampt me helemaal bont en blauw van binnen. Het is zelfs zo erg dat ik er gewoon niet van kan slapen en hij doet me echt pijn.

Groetjes Suus    
35+2

Hoi,

Ik  voelde zelf het kindje schoppen met 17 weken, en de buitenwereld kon het ook al voelen met 18 weken! En dit is ook mijn eerste zwangerschap.  
Het is inderdaad vroeger dan gemiddeld. Volgens de vk kwam het bij mij omdat mijn placenta achter ligt (en het kind dus naar voren) en omdat ik geen greintje vet op mijn buik heb  (altijd leuk om te horen). Daardoor heb je geen buffer waardoor je het pas later zou gaan voelen.

Groetjes Rinske 31,1wk

Hoi Jolanda,

Ik ben ook zwanger van ons 1ste kindje  en ik voelde het voor het eerst "ploppen" met 18 wkn + 5 dgn.

Mijn placenta ligt aan de voorkant waardoor het een stuk later voelbaar was aan de buitenkant. Mijn man kon het ongeveer met 21 wkn voelen maar ook alleen maar als hij heel veel geluk had.

Ik ben nu 29 wkn + 5 dgn en nu is het heel goed voelbaar. Ik voel nu soms een ledemaat voobij vliegen.

Kruimel

Hoi Jolanda,

Kan zeker wel hoor. Ligt er net aan hoe je kindje in je buik ligt. De eerste voelde ik met ongeveer 20 wkn. , maar deze tweede al met ongeveer 13 weken. Kon het toen bijna niet geloven, maar de verloskundige vertelde dat mijn placenta aan de achterkant ligt en het kindje dus helemaal voor. Daardoor voel je het gewoon veel sneller. Lekker van genieten!

Liefs Mariëlle 39,5 wkn

Terug
Bovenaan