schoppen

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wie de kleine ook al heeft gevoeld. Al vanaf week 13 voelde ik af en toe een plopje onderin mijn buik. In het begin twijfelde ik uiteraard, maar na verloop van tijd wist ik zeker dat het de kleine uk was. Morgen ben ik 16 weken en sinds een paar dagen voel ik de kleine uk echt bewegen als ik 's avonds op bed of op de bank lig op mijn rug.

Ons zoontje voelde ik voor het eerst met 17 weken, toen lag de placenta voor. Dat bleek ook een heel druk ventje in de buik, waardoor ik hem zo vroeg al voelde.

Nu ligt de placenta achter, dus de kans dat ik deze uk eerder zou voelen was dan ook wel aanwezig en dat blijkt nu dus ook zo te zijn. Het blijft een bijzonder gevoel! En het is weer net zo intens genieten als de eerste keer.

Gemiddeld bij een eerste zwangerschap is trouwens tussen de 20 en 22 weken dat je het eerste schopje echt goed voelt. Maar ik hoop van harte dat er hier meer geluksvogels tussen zitten als ik.

Groetjes,
Leeuwtje

Wat leuk dat je het al voelt! Je hebt al ervaring, dat scheelt wel. Geweldig hoor!

Voel er nog niets van, maar ja, is ook de eerste, dus ik begrijp dat ik nog zo'n 4 a 5 weken moet wachten waarschijnlijk! (ben  ruim 15 weken)

Fijn dat er nog meer mensen zijn die het al voelen. Ik begon al helemaal te twijfelen of ik het wel goed had gevoeld de laatste tijd. Ik ben nu 14 weken zwanger en heb al een week op ongeveer dezelfde plek een plopje. Bij mijn zoon voelded ik met 17 weken al. Ik heb bij beide de placenta bovenin leggen en daardoor kan ik het al vroeg voelen.
Ik voel de kleine vooral laat in de avond als ik rustig op de bank lig of op bed.

Maar ik vond het een heerlijk idee dat ik de kleine al voel. Voel me nu dan ook echt zwabger en krijg een smile van oor tot oor als ik het voel.

Ik heb ook het idee dat ik mijn babytje voeven ga liggen ofzo, echt schoppen kan ik het niet nomen. Ik ga nu bijna week 15 in en mijn placenta blijkt ver naar achteren te liggen, heb dus nog steeds amper een buikje....
Ben wel heel blij dat ik 'iets' voel, het is vooral 'kriebele' en soms lijkt het alsof ik iets voel bewegen, zit vol spanning te wachten op mn eerste schop!

Ik denk dat ik afgelopen week de kleine ook gevoeld heb. (gisteren 16 wk)
Dinsdag en woensdag maar nu is het weer erg rustig.
Dat is dus niet zo fijn,nu wil ik hem eigenlijk toch elke dag even voelen als het kan!
Onze Teun heb ik pas vanaf week 28 gevoeld,de placenta lag voor en aangezien hij met 34 weken geboren is heb ik daar weinig contact mee gehad.
Hopelijk kan ik er nu langer van genieten!

Groetjes Mikkie.

Ook ik heb de kleine al gevoeld. Ik ben vandaag precies 14 weken. Vrijdag heb ik de kleine met zekerheid gevoeld en misschien zelfs al eerde, alleen toen twijfelde ik heel erg. Maar vrijdag was het overduidelijk!!! Helemaal geweldig.
Bij Charlotte voelde ik haar voor het eerst met 18 weken, maar mn pacenta lag toen voor.

ben er helemaal blij mee. Mn buikkie begint nu dan toch echt te groeien en zit soms al in de weg....haha...tis weer even wennen.

gr Linda

Terug
Bovenaan