schrale plekken

hoi..ik kom van het septemberforum en heb een vraag..
Mila heeft sinds een paar dagen in har knieholtes,ellebogen,nekje.rode schrale plekken..
nou gebruik ik nogal het een en ander..zou het daar aan kunnen liggen..of zou ik al gelijk aan exceem moeten denken.
ik vroeg me ook af wat jullie zoal gebruiken houden jullie het bij een product..hebben jullie verzorgingsadvies ,,,en wie weet of balneum hermal een goed product is..schijt goed te zijn voor een gevoelige en droge huid..of is er een beter product wat ik kan proberen?
alvast bedankt,groetjes piewie,mama van Mila(zaterdag 10 wk)

Hoi,

Mijn dochter heeft sinds haar geboorte een hele droge huid en had ook al vrij snel (binnen twee dagen) veel schrale plekjes. Inderdaad in de plooien maar ook op haar benen. De kraamhulp heeft mij aangeraden om Balneum Hermal badolie en creme te kopen. Ik vind het geweldig spul. Het cb zei ook meteen dat dat heel goed spul is. Ik gebruik het nu nauwelijks meer (ze is nu al 10 maanden) omdat ze er eigenlijk geen last meer van heeft, maar de creme is ook goed te gebruiken bij luieruitslag. Ik kan het je echt aanraden.

Ook nog een goede tip van mijn kraamverzorgster; na het badje drogen met de föhn. Wel op de laagste warme stand (niet koude stand) en blijven bewegen. Dit verminderd de wrijving van een handdoek of hydrofiel en het droogt ook heel goed de plooien.

Succes,

Desiree

hoi,
ik gebruik vaseline lanette(te koop bij de apotheek of op dokters recept)
voor de kinderen ook met eczeem en voor mij zelf met eczeem,en voor alle andere schrale plekken.
 dit is fijne vaseline en mag over al op!
het werkt bij ons, maar als het veel eczeem kan je beter naar de huisarts.
ik weet niet of je zelf eczeem hebt maar het jeukt gigantisch en dan is een goede zalf een vereiste!
je heb ook van(volgens mij) vsm een creme op plantengedoe tegen eczeem.

lekker vet houden die plekken en smeren...
groetjes

Terug
Bovenaan