Schrale rode wangen...wat smeren jullie hierop?

Hi onze zoon van 2.5 heeft last van schrale rode wangetjes. Hij heeft een gevoelige huid dus met deze koude wind heeft hij hier last van.
Ik heb welede geprobeerd maar heb het idee dat het hier alleen maar erger door werd.

Iemand een tip?
Grt
Debby
 
hoi ,

voor het slapen gaan een klein beetje vaseline erop smeren en even goed insmeren want het is best een beetje plakkerig spul of mischien een beetej zinkzalf zal ook wel goed kunnen helpen denk ik

groetjes
 
Hoi,


Ik heb altijd calendula zalf van Weleda. Is wel wat duurder (E 6,00)  dan vaseline maar het werkt geweldig. Mijn ventje van 3 had laatst krentenbaard. Ik wist niet wat dat was en heb een paar daagjes calendula zalf erop gesmeerd. Omdat het toch niet echt wegging ben ik naar de dokter geweest met hem en zij zei dat dit alleen weggaat met een zalf van de apotheek maar dat de creme die ik gebruikt had wel goed moest zijn omdat er normaal niets tegen werkt.

Heel verhaal maar calendula zalf werkt voor mijn ventje dus heel goed.

Groetjes,
Angela
 
Hoi,
onze zoon van bijna 2 heeft er ook veel last van. Ik gebruik voor zijn wangen, Junior huidcreme van A Vogel, in de ochtend en voor dat hij naar bed gaat.
Groetjes
Benz05
 

Hoi,

Ik smeer bij mijn dochtertje Lanette Vaseline erop.   Dit kan je gewoon bij de apotheker kopen, en werkt echt heel goed.  
Dit adviseren ze ook bij kindjes die ecseem hebben, zo hoeven ze niet gelijk aan de hormonenzalf.  

Groetjes Karin
 
Terug
Bovenaan