schrale wangetjes met puistjes

Haha, moet wel lachen om mezelf.
Heb al vragen gesteld over natte plekken in rompers, spugen en drinken en nu weer dit...
Vind het fijn om jullie ervaringen te horen.
Mats heeft hele ruw aanvoelende, rode wangetjes met kleine puistjes (niet echt van die talgbultjes, maar meer rode puistjes). Iemand vertelde mij dat dat mijn hormonen zijn die er nu 'uitkomen', een ander zei dat t van de melk kon komen.
Kan ik er wat opsmeren?
Wie oh wie heeft hier ervaring mee?

En oh ja, ik vind Mats ook heel schrikkerig. Hebben alle baby's (jullie baby's) dit?

Thaks alvast!
Liefs Bolbuikie

Tyche heeft het ook.. dacht eigenlijk dat het van de zon kwam maar idd voeding kan ook, want die heeft ze net nieuwe (tegen moeizame ontlasting). Bij Tyche voelt het ook heel droog aan dus heb er gisteren wat bodylotion opgesmeerd maar ja, dat 'helpt' natuurlijk ook niet echt. Dus wacht ook op meer tips hier.

En schrikken kan ze ook als de beste... heb wel gehoord dat veel baby's dit hebben hoor dus maak me er niet teveel zorgen om.

hoi,

die rode wangetjes kunnen  misschien wel door de voeding komen. Een allergische reactie.
Mijn oudste zoontje heeft dit namelijk ook gehad (toen hij ongeveer 1 was en met ons mee ging eten.).
HIj bleek namelijk een kippe-eiwit allergie te hebben.
Maar misschien heeft jou kleintje een koemelkallergie, je gaf namelijk ook al aan dat hij veel spuugt.
Ik heb hier een link voor je, misschien heb je er iets aan.
www.babyallergie.nl

groetjes kim
mama van kevan en Delano

Mijn dochter van 10 weken heeft het ook. Vroeg me ook al af wat het kon zijn. Gisteren was ze daarbij ook nog eens heel huilerig en wou maar niet slapen.Gelukkig geen koorts. Woensdag moeten we naar de kinderarts dus zal dan wel horen wat het kan zijn. ALs ik meer weet laat ik het weten.

Hoi,

Ook Maarten heeft puistjes. Bij het cb zeiden ze dat het hormoonpukkeltjes waren en dat ze hier een aantal weken last van hebben... Hij schijnt er geen last van te hebben. Ook heeft hij een droog huidje. Ik smeer er meestal vernix creme van zwitsal op of de wangetjes creme van zwitsal.

Dat schrikkerige herken ik ook hoor.

groetjes Pauline

Hoi,

Ik had dit ook met Jamie. En bij hem lag het aan de melk.

Ik mocht wel vaseline smeren op zijn wangetjes. Dit heet heel goed gewerkt.

Ook ben ik overgstapt op andere voeding   en nu is hij er helemaal vanaf.

Succes.

Groetjes Natasja

Jari heeft ook uitslag in zijn gezichtje....ik  denk dat het bij hem warmtebrobbeltjes zijn.
Ook als hij zich druk maakt of krijst worden ze erger.
Maar de sudocreame doet wonderen.
Groetjes Nessie mv Alissa en Jari

Terug
Bovenaan