schrale wangetjes

mijn zoontje van 10 weken heeft echt hele schrale rode wangen Weten jullie wat ik er het beste op kan smeren? met vaseline wordt het erger en zwitsal op 't wangetje ruikt heel erg daar heeft hij last van Kan ik er ook sudo creme op smeren?
Op z'n beentjes en armpjes heeft hij ook kleine rode pukkeltjes (hormoontjes?)Kan ik daar wat op smeren?
ik hoop wat advies te krijgen!

groetjes!
 
Mijn dochtertje had ook van die rode schrale plekken. De cb arts zei dat Lanette creme goed werkt bij zo'n droge huid. Receptje bij de huisarts gevraagd, en inderdaad; ze heeft nu een heel zachte huid. Alle plekken zijn weg. Ik smeer haar elke dag na het wassen/badderen in. De creme heeft geen enkele toevoegingen en de huid neemt de creme heel goed op. Hopelijk heb je hier iets aan!
 
Wat bij mijn dochtertje heel goed helpt is Balneum Hermal extra vetend baby creme. Dat is de einige dat haar gezichje weer soepel maakt en je kan het vrijwel bij elke drogist kopen. Ik heb ook geprobeerd badolie van dezelfde merk en die is ook geweldig. Over de pukeltjes weet ik niet wat het is (geen allergie?). Emilia heeft wel last van hormonenpukels gehaad, maar alleen op haar gezicht en ik heb er niks mee gedaan, het ging vanzelf over. In het begin heeft ze ook af en toe pukeltjes op haar lichaam gehaad, maar het werd gezegd dat het allergische reactie was voor iets wat ik gegeten had (ik geef bv).
Succes!
Asia mv Emilia (4mnd)
 
Kinderen die niet tegen vaseline kunnen kunnen soms ook niet tegen balneum.

Mijn dochtertje heeft eczeem en een erg droge huid.

Wat je kan doen is zo min mogelijk in bad. En in bad met een beetje vettende olie die in de huid trekt. (geen badschuim, zeep of shampoo)
Mijn dochtertje gaat 2 soms 3x onder de douche en in het badje 1x in de twee weken of zo.

Ze kan ook niet tegen vaseline ik smeer cardiflor op de schale plekken dat is jeuk stillend en vettend.

Groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Hoi,
Mijn dochtertje heeft ook last gehad van hele schrale wangetjes. De SebaMed creme voor baby's (geen body-lotion) helpt hiertegen heel goed en is niet geparfumeerd. Te koop bij de apotheek.
Ik smeer haar hier iedere dag mee in. Verder je kindje niet vaker dan 1 keer per week in bad doen, zodat het huidje niet verder uitdroogt.
Groetjes, Susan.
 
Hallo moeders.

mijn kleine man heeft erg schrale plekjes achter zijn oortjes,
ik smeer hier purol op ( dun 3xpd) dit werkt ook prima, het heeft ook nog een geneeskrachtige werking en het ruikt erg lekker..

gr.
saskia
 
hallo

bedankt voor alle reacties!
iedereen zegt wat anders dus ff uitproberen wat het beste voor me ventje is
Kan ik er ook sudo creme opsmeren of is dit alleen voor de billetjes?
 
Terug
Bovenaan