Schrappen laatste voeding

Hier even een vraag:

Weet één van jullie misschien wanneer je de laatste voeding mag schrappen? En hoe doe je dat? gewoon overslaan of eerst vervroegen en minder geven? Wij geven nu de laatste om 10 uur ipv 11 uur en ze slaapt net zolang door.

We willen graag van de laatste voeding af want ze is bijna niet wakker te krijgen. Ze is al zo in haar diepe slaap dat ze er een kwartier over doet om echt wakker te worden. Vervolgens doet ze een half uur minimaal over de fles die ze wel helemaal leeg drinkt overigens.

Hoi Bloempje
Ik had het zelfde probleem. Ook Dilan was om 22 uur nauwelijks wakker te krijgen. Ik heb de 5 voedingen verdeeld over 4 voedingen dus in plaats van 5 X 180 cc 4 keer 210 cc. Dilan zit nu op de volgende tijden 8-12-16-21 en volgende week wil ik de laatste voeding om 20 uur geven.
Succes
Groetjes Nurse

Hoi bloempje!
Ook ik had dat probleem. Feyona (22/01) was totaal niet wakker te krijgen. En als ze dan wakker werd, dan viel ze na 50 cc drinken prompt weer in slaap.
Dat vond ik niet elke avond de moeite waard. Ze werd namelijk erg gepikeerd van dat wakker maken. Ik heb ze kreeg 5 flessen van 150+5(165cc) ik heb de laatste fles geschrapt en ze krijgt nu 4 flessen van 180+6(200cc).
Ik hanteer gewoon de 150cc per kilo. Ze weegt nu 5,5 kilo dus zou ongeveer 820cc moeten drinken. Ze drinkt niet altijd haar fles leeg. Als ze bijvoorbeeld bij de 4e fles maar 650 cc heeft gedronken, doe ik er nog wel een 5e fles bij. Maar zit ze bijvoorbeeld op 750 cc dan laat ik haar liggen. Ze kan gelukkig zelf heel goed aangeven wanneer ze honger heeft. Soms word ze gewoon om 00:00 uur wakker en eeft ze honger, maar meestal slaapt ze van 8 tot 8.
Haar schema:
08:00
12:00
16:00
20:00

Succes.

Groetjes

hallo,
ik weet het niet meer hoe ik dat bij mijn oudste dochter heb gehad, maar hoe doe je dat dan als je bv geeft. ik geef haar nu ook om 10 uur de laatste en smorgens half 8 moet ik haar wakker maken. dus ik denk dat als ik haar om 7 uur (zoals nu) de laatste voeding geef ze ook bijna half 8 wel aat halen.
nu voed ik om 7.30, 11.30, 15,30, 19.00 en 22.00.
groetjes

OOOHHHH!!! Wat ben ik jaloers op jullie!!!!!!

Ik zou zo graag weer een nacht door willen slapen!! Kleine Elise krijgt nog steeds bv. En ik moet er nog steeds iedere nacht uit!!!
Ik geef haar altijd om 18.30 u de borst en dan maken we haar wakker voor een voeding als we naar bed gaan. Dat is tussen 22 en 23 uur en dan komt ze tussen 4 en 5 uur. Ze heeft al een paar keer tot 6 uur geslapen, maar dat kan ik op een hand tellen. De eerste keer was al eind maart, dus ik had goede hoop dat het doorslapen wel zou gaan lukken, maar helaas.... Ik blijf hoop houden, want er komt een dag dat het zeker gaat lukken. 's Morgens komt ze trouwens meestal om 8.30 en dan krijgt ze ook nog om 11.30 en om 15.30uur. Ze krijgt dus nog 6 voedingen per dag!

We hebben overigens van alles al geprobeerd. Laat op de avond in badje, afgekolfde melk, zodat je weet hoeveel er in gaat (180cc lukt prima) , extra massage, vast bedritueel, pyjama aan, helaas, het mag nog niet baten!!
We hebben zelfs al fv geprobeerd, 3 dagen achter elkaar, voor de gewenning, maar toen kwam ze zelfs eerder!! Dus dan maar gewoon de borst!

Van mijn oudste weet ik nog dat hij met 11 weken door ging slapen, die kreeg wel fv. We zijn bij hem de laatste fles niet maar gaan geven met 4 maanden, toen deden we er ook nutrix in. Dat ging toen in een keer goed.

Bloempje, je moet gewoon op je gevoel af gaan en doen wat je denkt dat het beste is. Ieder kind is anders, jij kent je eigen kind het beste!
Veel succes ermee!

Gr Antoi

Toch grappig dat bij iedereen een beetje dezelfde dingetjes spelen.

Wij moesten onze zoon ook echt wakker maken voor zijn laatste fles en dat vond ik zo sneu.... Slaapt hij zo lekker moet hij er voor de fles uit.

in overleg met de kinderarts (daar was ik toevallig maandag) heb ik inderdaad nu de laaste voeding over zijn flessen van de dag verdeeld.
Hij krijgt nu 4 flessen van 180 cc. Gisteren was de eerste dag en zijn laaste fles was om negen uur...... Hij heeft heerlijk geslapen tot zes uur!

Jammer is alleen dat hij wakker wordt van de wekker van mijn man. Hij moet er altijd vrij vroeg uit. Noah slaapt nog bij ons op de kamer omdat wij een verdieping hoger slapen dan zijn kamertje. Gezien het feit dat we nog steeds geen babyfoon hebben.... (laks ik weet het) is dat toch wel jammer... Vandaag maar eentje scoren.
Nog iemand tips omtrent babyfoons??

Terug
Bovenaan