Schravelvot

Hoi allemaal

Denk dat het veel moeders bekend voorkomt, maar mijn Robin (5 mnd) is een ongelooflijke schravelvot. Heb haar net om 20.30 uur op haar buikje onder aan in bed gelegd. Nu een half uur later ligt ze op haar rug, boven aan in bed met haar voeten rechtop tegen het hoofdeinde aan. Hihi. Dat kan toch niet lekker slapen.....
Kennelijk wel want ze werd niet wakker toen ik haar toch maar ff anders gelegd heb.

Liefs Sjannie
 
hoi sjannie,
op haar buikje?? ik heb geleerd dat baby's alleen op hun rug mogen liggen in bed??
ik heb gehoord dat men ook wel eens een groot laken in de breedte over kindjes buik spande (opgerold) en dan vast maken aan de spijltjes zodat de baby geen ruimte heeft om om te draaien, maar of het helpt???
groetjes
 
Hoi,

Ik vond het ook elke keer spannend hoe ik dochterlief (inmiddels bijna 8 maanden) terug zou vinden. Dan lag ze gewoon bovenin de wieg of diagonaal, precies boven de dekens. Sinds ik een slaapzakje gebruik, slaapt ze rustiger en blijft ze op dezelfde plek liggen. Mijn meisje slaapt altijd op de rug. Misschien helpt een slaapzak bij jou ook.

 
Hoi dames

Bedankt voor jullie reacties, maar ze slaapt al in een slaapzakje en dat heeft niet veel effect. Haar met een laken "vastbinden" vind ik vrij ver gaan, en mij maakt het nix uit, als zij zo lekker ligt......
Officieel mogen ze alleen op hun rugje, maar Robin slaapt sinds ze op haar buik ligt door en ze is veel vrolijker, omdat ze overdag ook beter slaapt. En ze kon haar hoofdje al vrij vroeg heel goed draaien.

Ben benieuwd hoe ik haar zo weer aantref.
Hihi

Sjannie
 
Mijn dochter is ruim een jaar en tot een maandje of acht sliep ze op haar rug met haar armpjes omhoog. Wel trapte ze elke keer haar dekentje weg. Daarna begon ze met op haar zij of op haar buikje te draaien en in het begin draaiden we haar terug. Om dan een half uur later te merken dat ze weer gedraaid was! Daar zijn we dus al snel mee gestopt. Bovendien werd ze dan vaak wakker en was het brullen. Nu is het elke keer een verrassing hoe we haar vinden. De ene keer ligt ze op haar buik, dan weer op haar zij, dan weer helemaal opgerold bovenin, dan weer met haar hoofd aan het voeteneinde, dan weer in een soort kruiphouding. Ze heeft ook zo'n slaapzak aan, want lakentjes en dekentjes zijn niet aan haar besteed en daar zou ze dan alleen maar onder kunnen kruipen. Ze presteert het zelfs om te gaan staan in haar  slaapzak en het zal me niets verbazen als ze binnenkort gaat klimmen.  Het is een enorme draaikont, maar ze slaapt goed door.
 
Hier ook een kleine ontdekkingsreiziger hoor!
Het is elke keer weer een verassing hoe we onze zoon MET slaapzak aan zullen treffen. Inmiddels is hij 9,5 maand en draaien we hem ook niet meer terug. Als hij wil kan hij dat zelf.

Overigens draaide hij  ook al in z'n wiegje  toen we net een paar dagen uit het ziekenhuis waren, hij was toen nog geen 2 week...denk dat het gewoon van het kindje afhangt.

Groetjes,
Marije
 
Hoi Sjannie,

Heerlijk he? wij hebben ook zo'n draaikontje (met een slaapzak aan) Ook ik leg haar niet vast hoor, ze is 9 maand en gaat echt haar hele bed door met haar hoofd aan het voeteneinde   en anders om als dat we waren begonnen hihi. Laat haar maar lekker, zolang ze er gewoon goed om slaapt, toch?
groetjes Irene
 
Terug
Bovenaan