Schreeuwen

A

Anoniem

Guest
Hi,

Ik even een vraagje voor mijn mede moeders: mijn dochter van 14 maanden zit een baldadige fase en schreeuwt er lustig op los. Alleen is dat waanzinnig irritant. We zeggen steeds tegen haar dat ze dat niet mag doen, maarja dat is natuurlijk tegen dovemansoren. We vertellen haar keer op keer (met een boos gezicht en boze stem) dat ze niet zo hard mag schreeuwen, maar dat heeft niet echt effect.

Ze is niet continu zo, ze kan ook lief spelen

Hebben jullie tips?

HIya Brootje,

Mijn Zoon Max heeft ook het schreeuwen ontdekt. Niet zozeer uit baldadigheid maar gewoon omdat ie ontdekt heeft dat ie het kan (haha nog steeds even irritant) Maar ik merk wel dat als je er aandacht aan geeft hij het veel langer volhoudt. Zelfs 'boze" aandacht is aandacht. Iedere keer als jullie reageren dan heeft ze succes. Je hoeft het natuurlijk niet altijd te negeren, maar als je er iets van zegt zou ik het veel kalmer doen, met een vrij uitdrukkingsloos gezicht, want daar is voor je dochter geen eer aan te behalen. Wat soms bij Max help is als ik ga fluisteren, want in principe vindt hij dat even interresant als schreeuwen, het gaat niet om het volume bij hem, maar om iets "anders" te dooen met zijn stem.
En als hij af en toe in een klein driftaanvalletje gaat schreeuwen (compleet met dramatisch op de grond gaan liggen en de hele heisa hahaha) dan stap ik echt letterlijk over hem heen zonder een blik op hem te werpen....maar zodra hij ophoud geef ik hem onmiddelijk aandacht. ik hoop dat ie op die manier door krijgt dat "gewoon" doen genoeg is om mijn aandacht te krijgen...haha snap je het nog?

Hoop dat je er wat mee kan, en succes.

Ilja mv Maximus 30-08-2006

Hoi Ilja,

Klinkt heel redelijk wat je schrijft. We gaan haar inderdaad maar eens negeren of iets minder boos tegen haar zeggen dat ze zachter moet doen. Dat fluisteren lijkt me ook eens iets om te proberen. Kijken hoe ze reageert. Je hebt helemaal gelijk dat iedere vorm van aandacht, aandacht is.

Mijn dochter is ook van 30 aug. 2006. Grappig he?

Groetjes Brootje

lekker laten gaan, is toch geweldig dat ze iets nieuws ontdekken, de lol gaat er vanzelf af hoor, tenzij het aandacht oplevert. ik zelf zou het negeren en als het me echt de keel uit zou gaan hangen, dan zou ik heel zachtjes gaan praten en vragen of ze het een beetje zachter zou kunnen proberen... fluisteren is ook geweldig natuurlijk. Maar een kind mag zich best laten horen wat mij betreft.

Terug
Bovenaan