Schreeuwend wakker worden (21+maanden)

Lieve Mama's,

Onze kerel is een uitstekende slaper op alle gebieden. Slaapt goed in, doet een goede middag dut en wordt de ochtend veelal rond 8u wakker. We hebben een mooi slaapritueel boven in rust: wassen/flesje/tanden poetsen/ boekje/10 min rustig samen in het donker tutten. Hij laat zich dan prima wakker in bed liggen. Nu is het de laatste weken zo dat hij meestal rond 23.00/0.00u vanuit het niets hysterisch wakker wordt. Laten liggen heeft geen zin, wordt t erger. Ik pak m dan, leg hem even naast me in bed en binnen 2sec is die dan weer vertrokken en kan ik hem terugleggen. Soms komt hij niet uit zijn huilen maar wanneer ik dat even wat harder praat is die er ook uit en slaapt die weer verder. Sommige zeggen night terror, maar daarin zie ik niet veel overeenkomsten. Wat zou het kunnen zijn? Laten huilen wil ik niet, dus dat is geen optie. Dan wordt die meer overstuur als dat die binnen 2sec weer slaapt. Zelf denk ik niet dat hij helemaal wakker is als het hem gebeurd.

Wie o wie heeft tzelfde??
Tips?
 
Wij hebben dat hier soms ook. Denken altijd aan dromen of prikkelverwerking. Soms is ze in 5sec weer stil maar meestal is het krijsen tot we er zijn. Even bij ons op schoot en weer terug in bed. Het helpt als ze idd beetje wakker wordt omdat ze er dan echt uit is. We accepteren het gewoon want ze slaapt zo goed als meteen weer. Dus gaat vanzelf weer over denk ik. Onze dochter is ook 21 maanden
 
Dank je wel. Ja ik accepteer het ook, het is nooit drama en gelukkig heel snel weer voorbij. Hij heeft het alleen echt al een tijd, denk vanaf 18 maanden ofzo. Hoort gewoon bij hem nu lijkt t wel. Het is ook eigenlijk zo goed als iedere nacht , soms een paar dagen ff niet. Ooit zal het wel overgaan. Zelf lijkt hij er geen last van te hebben gelukkig!
 
Onze zoon heeft dit ook. Hij is dan ook gewoon helemaal over de rooie dan. Niet ieder nacht of slaapje, maar af en toe. Wij denken dat het Night terror is. Google maar eens. Mss kan je hem voor 23 uur een keer wakker maken om het te voorkomen.
 
Bij ons begon dit ook met een maand of 22 inmiddels na een week durf ik wel te zeggen dat we er doorheen zijn. Het was onwijs heftig zo’n 4-6 weken lang en ik ben niet altijd tegen laten huilen, maar hier hielp dat ook gewoon echt niets. Het leek bij ons ook echt angst. Maakt het makkelijker dat ze goed kan praten en zei dat ze bang was en het spannend vond. Deur open en het licht aan op de gang heeft dit wel opgelost. Daardoor had ze het idee dat we dicht bij haar waren!
 
Terug
Bovenaan