schrijf voor de eerste keer op het forum

A

Anoniem

Guest
hallo
ik ben 22 jaar en heb al een mooie gezonde dochter van 3 jaar.
nu willen we graag nog een 2de kindje.
vorig jaar april ben ik gestopt met de pil
en was meteen zwanger maar helaas werd een miskraam.
meteen erna werd ik weer zwanger maar weer een miskraam.
heb toen bloedonderzoeken gedaan maar kwam niets uit.
we hebben toen 3 maanden gewacht en raakte toen weer zwanger maar december weer een miskraam.
ben nu eigelijk een beetje bang om weer zwanger te worden en het weer allemaal moeten mee te maken.
zijn er mensen die dit ook meemaken?
is een verlichting om er over te praten
groetjes

hoi ik ben 23 jaar
en heb 2 kinderen
de oudste is 5 en word dit jaar 6 en de jongste word volgende week vrijdag 3

ik zelf heb 2 miskramen in mijn leven gehad vlak achter elkaar nog voordat ik zwanger raakte van mijn oudste
dit heeft 2 keer mijn wereld op zijn kop gezet en ik heb beide keren op de wc zitten huilen
de beelden krijg ik ook niet meer uit mijn hoofd
en dat zal ook denk ik de rest van mijn leven blijven
nu ben ik trotse moeder van 2 prachtige meiden en we wachten nu nog steeds op of ik ongi moet worden of niet

nu is het bij mij geweest dat ik ook een angst kreeg na de 2de miskraam dat er iets mis was met mij
toen is mi door de dokter verteld dat een miskraam eigenlijk door meerdere dingen ken ontstaan
-stress en dan veel stress is een killer voor een begin van de zwangerschap
-er ken ook iets mis zijn met het vruchtje dat je lichaam dit merkt en het dus afstoot (wat ik een stroost vond voor mij omdat ik dan wist dat mijn lichaam sterk genoeg was om iets dat ziek is niet ter wereld te laten komen)

ik heb na deze 2 keer niet op gegeven en heb natuurlijk een schouder gezocht gepraat met mensen om me heen

het is niet leuk dat je keer op keer dit meemaakt
maar je ken zwanger raken
en een gezond kindje op de wereld zetten dat heb je bewezen
dus het vertrouwen erin houden en vooral in jezelf houden is belangrijk
probeer rust te vinden zoveel als je hoofd dit nodig heeft
en huilen heb ik ook gedaan en is juist wat je meschien dan nodig hebt om hier dan beter mee om te leren gaan

dikke knuffels en sterkte met alles

dank je wel daam
ik heb al grote bloedonderzoeken gehad na de tweede miskraam en dat was goed.
nu na de derde ben ik ook maar eens overgestapt na nog een ander ziekenhuis voor second opionon.
je voelt je in de steek gelaten door je lichaam
en ik wil het zeker nog niet opgeven.
ik wil het zo graag
en nu denk ik ook ja mijn lichaam doet het toch goed als het vruchtje niet goed is
maar altijd de vraag waarom 3 keer.
vind het fijn als ik zo toch mijn verhaal kwijt kan
bedankt groetjes

Jeetje meid, vaak zeg! Vreselijk inderdaad om dit mee te moeten maken! Ik hoop dat je snel zwanger zal zijn en dat het dit keer wel goed gaat. Je hebt een hele vruchtbare leeftijd. Hebben ze al onderzoek gedaan waarom dit steeds gebeurd? Na drie keer heb je daar geloof ik recht op!

suces xxxxxxxxxxxxx mij

Hey hoi,

Ik kan me erg goed voorstellen dat het angstig is nadat het meerdere keren fout is gegaan.. Wat vreselijk voor je / jullie.
Ik heb in december mijn (eerste) miskraam gehad en kan dus verder uit ervaring niet echt mee praten / je ondersteunen.
Misschien zijn er vrouwen met tips oid bij het aparte forum " zwanger worden na miskraam"?
als je daar behoefte aan hebt verder hoor..

Ik vind het ook erg prettig om hier alles kwijt te kunnen. Praten /typen ;-) lucht inderdaad vaak al erg op.

Ik wens je veel sterkte en gezondheid toe.
Hoop dat je snel in verwachting bent en alles voorspoedig verloopt.

Veel Liefs

hallo
ze hebben al onderzoek gedaan maar kunnen niks vinden zeggen gewoon aanleg van het vruchtje.
ik ben nu wel overgstapt na een ander ziekenhuis voor een tweede mening.
nu hebben ze daar ook nog voor iets anders bloedgeprikt en moet over 5 wk terug als daar ook niks aan te zien is kan ik gewoon weer proberen.
en dat wil ik ook graag en hopen dat het dan wel goed blijft gaan.
dank jullie voor de reacties
groetjes xxxxx

War erg voor je om het zo vaak mee te maken!
Ik heb het zelf 2x meegemaakt en dat was al zo erg!
Bij mij wilden ze nog geen onderzoeken doen, omdat 2x heel "normaal" is....
Maar als het de 3e keer weer fout zou gaan zouden ze wel verder kijken.
Gelukkig is het bij mij nu (tot nu toe) wel goed gegaan. Ben intussen 22 weken zwanger.

Goed van je dat je naar een ander ziekenhuis bent gegaan, want volgens mij moeten ze wel alles onderzoeken. Zeker omdat je zelf steeds onzekerder wordt!

Ik hoop echt dat het de volgende keer goed gaat!!!

Terug
Bovenaan