schrijven naar/over je kind

Doen jullie dat ook dat je af en toe een stukje over je gevoelens voor je kind schrijft in een dagboek voor je kind voor later?
gedichtje uit de mijne..

Zachtjes loop ik je kamertje binnen en kijk,
Naar een mooi meisje, ze ligt te slapen, ik voel me rijk.
Mijn gedachten dwalen met haar mee in de rust van de nacht,
Al mijn herinneringen aan jou, ik glimlach zacht.
Alweer een tijdje geleden is het nu dat je geboren bent,
ik zie je als peutertje in de zon, steeds meer dingetjes die je herkent.
En toch rolt er ook nu weer een traan over mijn wang
Ik kan het niet laten de gedachte maakt me een beetje bang.
Hoe groot ze ook al lijkt te zijn
Voor mij is ze nog altijd klein.
Ik kijk nog een keer naar haar, leg op haar kussen haar knuffelpop
Ik laat je weer een stukje los er zit niks anders op

zo waar wat ik voel voor haar.....

net voor haar verjaardag...

Lieve Mexx,

De jaren zijn voorbij gegleden.
Het is alweer bijna 3 jaar geleden,
Dat wij vol trots zeiden.
We hebben een dochter Mexx
een kleine mini mensje van ons beiden...
Daar lachte je voor het eerst naar papa en naar mij,
Oh wat waren we trots en blij.
Je eerste fruit en groente hap
Dan ook leren kruipen en je eerste stap.
Van mini mensje naar mini meisje
En wat ben je nu een eigenwijsje..
Alles vraag je en wil je weten,
alles sla je op om niet meer te vergeten.
Ik ben trots op je gewoon zoals je bent, je zingt graag of bent lekker actief
Lief klein en toch ook groot meisje...
Ik vind je lief!

Ha Wendy!

Ehhmm, nee, eigenlijk niet, En ik was het zo van plan toen ik zwanger was van Thomas. En ook om dán al te beginnen: in de zwangerschap. ik ben toen ooit tot 5 bladzijden gekomen en dat was 't... Zonde hé? En als jouw stukje zo lees, heb ik er zóveel spijt van dat ik niet doorgezet heb. Temeer omdat ik vreselijk makkelijk ben in veel dingen. Vraag me niet wanneer Thomas zijn eerste tandje kreeg, ben blij dat ie tanden heeft... Vraag me niet wat Nina haar eerste woordje was, ze praat me nu al de oren van de kop, hahahha!

Maar ik vind je gedichtjes vreselijk lief, zullen ze later ook héél erg blij mee zijn denk ik...

Liefs, Marieke

Ik houdt voor beide mannen een boek bij. Dit deed ik al tijdens mijn zwangerschappen en dat ben ik blijven doen, nu wel iets minder fanatiek.
Ik weet niet of de jongens er later iets mee gaan doen, maar als ze de dagboeken niet willen hebben, heb ik zelf iets om af en toe te lezen en terug te kijken naar de tijd dat ze nog volop aan het ontdekken en ontwikkelen waren.

Groetjes

Hoi,

Ook ik heb geen dagboeken voor mijn kinders. Wel heb ik voor alledrie een zwangerschapsdagboek, maar verder ben ik niet gegaan. Fotoos zijn voor mij ook zo belangrijk, daar zet ik vaak hele verhalen of juist helemaal niest omdat ze dan genoeg zeggen.
Maar wat jij schrijft is prachtig! Ik denk dat elke moeder zich hierin wel herkent!

Groetjes Hanneke

Ik heb tijdens m'n zwangerschap een dagboek bijgehouden. Daar schreef ik dan niet dagelijks in hoor. Om de paar weken een stukje.
En in het geboorte album staat van het eerste jaar van alles. En nu op het kdv hebben ze een boek waar de juffen eens per maand wat in schrijven. Dan krijg je dat mee naar huis en schrijf ik achter een ander tabblad ook een stukje. Maar niet zo mooi in dichtvorm hoor! Daarvoor moet het echt richting 5 december gaan, anders ben ik inspiratieloos!
Heel leuk om terug te lezen!
Liefs Nelleke

Ik heb tijdens mijn zwangerschap geschreven, en nu nog schrijf ik geregelt dingen op die ik leuk vind voor later. Gebeurtenissen en leuke uitspraken. Over een tijd laat ik het "dagboek" printen en binden. Zo hebben ze elke een persoonlijk boek met verhalen van mama er in waarin zij de hoofdrol spelen..

Ook hou ik voor beide een site bij, dus tsja,.. tis een boel werk, maar als ik er af en toe in terug lees dan wordt ik helemaal gelukkig en emotioneel haha... Dingen die ik anders misschien al wel weer zou zijn vergeten..

Liefs,
Esmé mv Kay en Gwen

Ik was zo goed begonnen maar met Meike haar geboorte toen was Isa 2,2 jaar... toen kwam direkt de klad erin. Meike vroeg teveel van ons en ik kon mij er niet toe zetten.

Wat Meike betreft; ze heeft het zwaar. net longontsteking en keelontsteking gehad en nu, sinds gister twee ontstoken ogen.
We vinden het zo naar voor dr dat we toch maar weer richting zh willen. Een kuur heeft geen zin want dan komt ze in een cirkel terecht en blijft ze slikken (antibiotica) maar als dat nodig is dan gaan we er voor (maar leuk is het niet).

Ik hoop dat ze snel opknapt. Gelukkig is ze naast moe ook af en toe vrolijk..

Liefs Renske mv Isa en Meike

Ik heb babyboeken.
Die van merel is aardig bijgehouden, met geboorteverhaal, foto's van eerste dingen (tandje/in bad/1ste verjaardag)
wanneer voor het eerst omrollen, staan/ kruipen enz.

Die van Thomas moet ik nog aan beginnen, ga ik op mijn gemak in de vakantie doen!

Ik heb er zelf ook een, vroeger was dat het Ikke boek. Erg leuk om dat terug te lezen later!

Groetjes

Terug
Bovenaan