Schrik voor 2e miskraam

<p>Dag iedereen, </p><p>Momenteel ben ik 5 weken zwanger na een eerste miskraam (missed abortion). </p><p>Ik liet mijn bloed trekken op 4 weken zwangerschap en mijn HCG stond toen op 284. Bij de eerste zwangerschap stond dit in dezelfde periode op 10. </p><p>Nu, ben ik als de dood voor een tweede miskraam. Vorige week had ik wel enkele zwangerschapssymptomen, nu ineens bijna niets meer. Ik mag pas binnen 14 dagen naar de echo. <br />Kan ik ondertussen al iets doen om mezelf gerust te stellen? Ik kan er echt niet van genieten. Zou ik nog eens naar de huisarts gaan om nog eens bloed te laten prikken? </p><p> </p><p>Groetjes, <br />een heel ongeruste 'mama</p>

Hi, wat vervelend dat je zoveel zorgen hebt en: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk dat opnieuw naar de huisarts gaan he niet gaat helpen: dat is tenslotte ook een moment en slechts een tijdelijke gerustelling. Ik denk dat he opzoek moet naar een andere manier om hiermee om te gaan. Je hebt nml gewoon weinig invloed op het proces. Misschien meer leuke dingen doen, iets nieuws leren of lekker hobbiën? Succes ik hoop dat alles goed gaat. Je bent bij de echo zeven weken zwanger. Houd er rekening mee dat je dan nog niet zoveel ziet omdat het erg vroeg is. Het beste! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hou in gedachten dat een eerdere miskraam absoluut niet wil zeggen dat dit nog een x gebeurt. Die kans is echt heel klein. Ik heb ook een missed abortion gehad en de zwangerschap daarna is prima gegaan en heb nu een prachtig zoontje. Komt bij jou vast ook goed! Het blijft spannend maar probeer jezelf af te leiden, meer kun je nu niet doen. 

ik wou dat ik je kon geruststellen, maar ik vrees dat dat het weinige gegeven is om na een miskraam een rustige zwangerschap te hebben.
De angst dat het opnieuw misgaat en de angst voor gevoelens die daarbij komen kijken zal er altijd inzitten.
Maar zoals hierboven gezegd, je hebt nu geen reden om te denken dat het weer misgaat. Geen zwangerschap is hetzelfde. 
Bij mijn eerste zwangerschap was ik zo ziek als een hond (missed abortion op 12 weken)
Bij deze zwangerschap had ik enkel last van vermoeidheid, niks misselijk, geen speciaal sterkere reukzin,... Ben onderstussen al 27 weken ver....
Je huisarts gaat je op deze moment niet kunnen helpen. Je moet er zelf door

Ik snap je zorgen maar je kan er niet veel aan veranderen. Ik heb ook een missed abortion gehad vorige keer. Nu ben ik 37 weken zwanger waarbij het ‘gewoon’ goed is gegaan. 
Ik heb veel gesport en andere dingen gedaan als afleiding. 

Wat hierboven ook al is gezegt, het enige wat je kunt doen is afwachten. Een eerdere miskraam hoeft zeker geen volgende te betekenen. Ik heb ook de eerste keer na 6 weken een miskraam gekregen. Toen ik erover sprak in mijn omgeving kwam ik er achter dat heel veel mensen deze ervaring helaas delen en dat dit vaak eenmalig was. Na mijn miskraam was ik binnen 3 maanden weer zwanger. Ik begrijp dus de angst, maar heb ook vertrouwen dat het meestal wel goed gaat. Inmiddels stapt hier een jongetje van 1 rond en ben ik 34 weken zwanger van de 2e. 

Ik had het "geluk" dat ik bij mijn mk al voelde dat t niet goed was vanaf t moment dat ik wist dat ik zwanger was. Ondanks de eerste 2 echo's die goed waren. Ik ben daarna na ongeveer een half jaar weer zwanger geworden En was wel bang maar deze keer zei mijn intuïtie dat t wel goed zat. Nu inmiddels 28weken. Na een mk blijft je zwangerschap lastig. Want je denkt dat je na 12weken gerust bent Maar dan word je bang voor de 20 weken en daarna weer bang voor t volgende. Het scheelt wel veel als je het kindje straks gaat voelen. Tot die tijd.  Vertrouwen in je lichaam hoe moeilijk dat ook is  en maak t bespreekbaar met je man en vk

Terug
Bovenaan